mboost-dp1
Version2 bekender kulør
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Windcape (48) skrev:Nej, det er det så ikke. Men du mener vel også at firmaerne er onde og grådige og stjæler din dyrbare båndbrede! Ligesom idioterne på version2.
Det gør mig ondt at høre at de ikke vil høre på dig på v2, men jeg orker og kan ikke fortsætte diskutionen.
Det var bare for sjov.
De for ihvertfald deres vilje nu.arne_v (49) skrev:Det antyder at V2 har udvalgt dig ikke fordi du er værre end så mange andre, men fordi de tror at hvis dissidenterne forsvinder, så bliver der fre dog ro.
Du glemte i såfald en smiley!røvskæg (51) skrev:Det gør mig ondt at høre at de ikke vil høre på dig på v2, men jeg orker og kan ikke fortsætte diskutionen.
#V2 miljøet
Jeg tror som sådan ikke at V2 er anti-MS. Jeg kan ikke se noget farvet valg af nyheder. De bringer de relevante nyheder ligesom CW og ComOn.
Der er et problem med bruger skaren.
De troede vist, at de var geniale da de lancerede sig selv som hard core IT nyheds site med en masse ægte IT folk som skribenter.
Men virkeligheden har vist sig at være lidt anderledes. Man har fået en meget skæv repræsentation af IT, hvor traditionel open source er voldsomt overrepræsenteret. Endvidere har det jo vist sig at selvom folk er gode til at skrive C kode eller andet relevant for et IT projekt, så er de ikke nødvendigvis gode til at skrive noget der er relevant for andre. Resultatet er et ret pinligt nyheds-site.
P.g.a. de mange open source venlige blogs har man så tiltrukket en stor del af open source verdenens svøbe - ikke-IT folk som ser open source som en religion og MS som den store satan. Og de kan så trække alle debatter ned på et endda særdeles lavt niveau, sådan at IT professionelle (hvoraf det store flertal har et noget mere afslappet forhold til open source) ikke rigtigt gider deltage.
Der er ikke mange af de meninger der fremføres på V2 der er værd at læse. Jeg kan umiddelbart kun komme i tanke om 2 som skriver noget interessdant: Peter Makholm og Torben Mogensen.
Jeg tror som sådan ikke at V2 er anti-MS. Jeg kan ikke se noget farvet valg af nyheder. De bringer de relevante nyheder ligesom CW og ComOn.
Der er et problem med bruger skaren.
De troede vist, at de var geniale da de lancerede sig selv som hard core IT nyheds site med en masse ægte IT folk som skribenter.
Men virkeligheden har vist sig at være lidt anderledes. Man har fået en meget skæv repræsentation af IT, hvor traditionel open source er voldsomt overrepræsenteret. Endvidere har det jo vist sig at selvom folk er gode til at skrive C kode eller andet relevant for et IT projekt, så er de ikke nødvendigvis gode til at skrive noget der er relevant for andre. Resultatet er et ret pinligt nyheds-site.
P.g.a. de mange open source venlige blogs har man så tiltrukket en stor del af open source verdenens svøbe - ikke-IT folk som ser open source som en religion og MS som den store satan. Og de kan så trække alle debatter ned på et endda særdeles lavt niveau, sådan at IT professionelle (hvoraf det store flertal har et noget mere afslappet forhold til open source) ikke rigtigt gider deltage.
Der er ikke mange af de meninger der fremføres på V2 der er værd at læse. Jeg kan umiddelbart kun komme i tanke om 2 som skriver noget interessdant: Peter Makholm og Torben Mogensen.
røvskæg (40) skrev:Her ikke læst alt, men må bare sige :
Jeg kunne gost tro at version2's brugere gennerelt er lidt ældre en newz'erne, hvilket betyder at de ikke er blevet sutteflasket op med MS og derfor ved at noget ikke nødvendigvis er korekt bare fordi MS "siger" det.
LOL @ Windcape - aka MS loverboy #1.
Jeg bliver mere og mere tilbøjelig til at tro, at det er JensOle, der har oprettet en ny profil...
XorpiZ (44) skrev:Den diskussion var jeg faktisk med i.. og der udlagde vedkommende det som et fact, at det tog dagevis at hente updates via p2p - hvilket jo er en lodret løgn. :)
Når man lyver på den måde, så er man vel selv lidt ude om det.
Det er vel ikke utænkeligt at han oplever at det tager lang tid i forhold til at hente via et mirror site?
Windcape (45) skrev:Nej, jeg kalder ham en idiot fordi han påstod hårdnakket at det tog dagevis at hente opdateringer.
Nu har jeg tilfældigvis guidet tusindevis af mennesker omkring wow patches i omkring 5 år. Der er generel enighed blandt 11 millioner spillere om at bittorrent er en bedre løsning end direkte download.
Derudover synes jeg da det er morsomt at diverse system administratorer som enten er autodidakte eller IT-supportere forsøger at belære mig omkring den bedste måde at udvikle opdateringsroutiner til spil, ligegyldig af platform.
Min erfaring med UI udvikling, samt mine venner i spilindustrien (FUNCOM, Lionhead, Microsoft) siger mig så noget andet.
Jeg finder det til gengæld ustyrlig morsomt at en udvikler mener at vide at unix og unix ligende systemer har dårligere muligheder når det kommer til fejlsøgning. Og det helt uden driftserfaring....
Hubert (56) skrev:XorpiZ (44) skrev:Den diskussion var jeg faktisk med i.. og der udlagde vedkommende det som et fact, at det tog dagevis at hente updates via p2p - hvilket jo er en lodret løgn. :)
Når man lyver på den måde, så er man vel selv lidt ude om det.
Det er vel ikke utænkeligt at han oplever at det tager lang tid i forhold til at hente via et mirror site?
Slet ikke. Men så må det være hans erfaring, og det gør det ikke til et fact.
XorpiZ (58) skrev:
Slet ikke. Men så må det være hans erfaring, og det gør det ikke til et fact.
Vi kan på sin vis godt blive enige om at det er en ret uheldig formulering at fremstille det som fakta når det er basseret på egne erfaringer når det er et fåtal der oplever det. Men jeg mener så stadig ikke at det retfærdiggører at omtale manden på den måde det blev gjort og det var jo også kun et eksempel ud af flere.
Men det var som altid sjovt at få fortalt af en uden driftserfaring hvordan man fejlsøger bedst... :)
Det har jeg aldrig givet udtryk for.Hubert (57) skrev:Jeg finder det til gengæld ustyrlig morsomt at en udvikler mener at vide at unix og unix ligende systemer har dårligere muligheder når det kommer til fejlsøgning. Og det helt uden driftserfaring....
Jeg har givet udtryk for at hvis man skulle udvikle software der skal køre på Linux i dag, så ville man bruge syslogd, frem for manuelt at skrive log filer til installationsfolderen af programmet.
Det er hvad jeg har lært, og hvad jeg har erfaring med, når det kommer til at UDVIKLE software til Linux som platform.
Vil du mene det er forkert?
Og så har jeg jo tydeligvis mere erfaring med at fejlsøge software på Windows end Peter Toft har.Hubert (59) skrev:Men det var som altid sjovt at få fortalt af en uden driftserfaring hvordan man fejlsøger bedst... :)
Men hey, det er nu også en del af at udvikle software... at finde fejl i det.
Windcape (60) skrev:Det har jeg aldrig givet udtryk for.
Så dit svar om at du havde folk til drift er ikke et udtryk for at du ikke har driftserfaring..?
Jeg har givet udtryk for at hvis man skulle udvikle software der skal køre på Linux i dag, så ville man bruge syslogd, frem for manuelt at skrive log filer til installationsfolderen af programmet.
Det er hvad jeg har lært, og hvad jeg har erfaring med, når det kommer til at UDVIKLE software til Linux som platform.
Vil du mene det er forkert?
Det var sådan set også det der kom frem på version2 i debatten...
Windcape (61) skrev:Og så har jeg jo tydeligvis mere erfaring med at fejlsøge software på Windows end Peter Toft har.
Men hey, det er nu også en del af at udvikle software... at finde fejl i det.
Sjovt nok så er drift næppe en del af det af udvikle software. Det burde det nok være men jeg tvivler på at det er tilfældet.
Windcape (62) skrev:Windows:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa363652(v=VS.85).aspx
Linux:
http://linux.about.com/od/commands/l/blcmdl8_syslo...
Lige hvad er det du vil fremtil med de her links? Jeg er ret sikker på at de fleste udemærket kender både syslog og evenvieweren...
Windcape (1) skrev:På newz.dk har vi jo set at ikke engang spammere bliver modereret. Der ligges op til at udnytte karma og profilsystemet, frem for moderation.
Uden at have læst hele tråden:
Jeg ville ønske at der var flere konsekvenser ved profil/karma-systemet, fx hvis din første post bliver ratet 5 gange eller flere som flamebait, kan du ikke poste i en uge (salgs-spam).
Som du ellers beskriver V2 (som jeg forresten aldrig bruger), får man helt lyst til at gå ind og debattere og prise sin nye fine MacBook Pro og så se hvad de siger.
#66 -
Nej nej og nej, det der konsekvens behandling, er noget man skal holde sig langt fra.
Specielt med et system hvor det er brugerne der bestemmer karmafordelingen på en post.
Det ville blive misbrugt i overordenlig stil hvis der kom sanktioner på karmaratings.
Makeybussines (66) skrev:Jeg ville ønske at der var flere konsekvenser ved profil/karma-systemet, fx hvis din første post bliver ratet 5 gange eller flere som flamebait, kan du ikke poste i en uge (salgs-spam).
Nej nej og nej, det der konsekvens behandling, er noget man skal holde sig langt fra.
Specielt med et system hvor det er brugerne der bestemmer karmafordelingen på en post.
Det ville blive misbrugt i overordenlig stil hvis der kom sanktioner på karmaratings.
Makeybussines (66) skrev:
Som du ellers beskriver V2 (som jeg forresten aldrig bruger), får man helt lyst til at gå ind og debattere og prise sin nye fine MacBook Pro og så se hvad de siger.
Nu er der vel strengt taget ingen grund til at gøre sig selv til grin ved at oprette en bruger udelukkende for at være til gene for andre? Og ud over det tror jeg nok at de fleste ville være hamrende ligeglade med om du har en mb pro...
Nej, jeg svarede på at jeg ikke har givet udtryk for at Unix har dårligere systemer til fejlfinding. Jeg har modsat givet udtryk for at UAC er mere begrænsende af adgangen til Event Vieweren end syslogd er!Hubert (63) skrev:Så dit svar om at du havde folk til drift er ikke et udtryk for at du ikke har driftserfaring..?
Det afhænger jo af hvad slags software man udvikler. Her gør du samme fejl som de fleste på V2, assumere at software er lig med drift af diverse services (mail, fil, web).Hubert (64) skrev:Sjovt nok så er drift næppe en del af det af udvikle software. Det burde det nok være men jeg tvivler på at det er tilfældet.
Der er meget andet software, og fejlfinding deri (som f.eks. at finde årsagen til et UI crash).
Åbenbart ikke!Hubert (65) skrev:Lige hvad er det du vil fremtil med de her links? Jeg er ret sikker på at de fleste udemærket kender både syslog og evenvieweren...
Debattørene på V2 mente jo at Event Vieweren var direkte idioti. Og Peter Toft kendte den ikke.
Man bliver automatisk ignoreret hvis man har dårlig karma, og man kan ikke rate andre med dårlig karma.Makeybussines (66) skrev:Jeg ville ønske at der var flere konsekvenser ved profil/karma-systemet, fx hvis din første post bliver ratet 5 gange eller flere som flamebait, kan du ikke poste i en uge (salgs-spam).
Samtidig får man dårlig karma af at rate andre dårligt!
Men hvis du kigger, så har de fleste aktive debattører god karma herinde, netop fordi at vi, for det meste, skriver noget fornuftigt.
Windcape (69) skrev:Nej, jeg svarede på at jeg ikke har givet udtryk for at Unix har dårligere systemer til fejlfinding. Jeg har modsat givet udtryk for at UAC er mere begrænsende af adgangen til Event Vieweren end syslogd er!
Dvs du svarer i øst når spurgt i vest..? Nu er dit indlæg jo væk men jeg kunne da lige finde følgende qoute fra dit svar...
Jeg er udvikler, drift er noget jeg "har folk til".
Det afhænger jo af hvad slags software man udvikler. Her gør du samme fejl som de fleste på V2, assumere at software er lig med drift af diverse services (mail, fil, web).
Erm nej... Jeg mener du og mange andre udviklere ville have godt af at få noget driftserfaring for at vide hvilke udfordringer man få i det daglige når man sidder med driftsopgaver... Simpelthen for at gøre dig/jer til bedre udviklere.
Der er meget andet software, og fejlfinding deri (som f.eks. at finde årsagen til et UI crash).
Jeg skal ikke fortælle dig hvordan du fejlsøger bedst på dit kode men omvendt så mener jeg heller ikke at det virker til at du har nogen som helst forudsætning for at fortælle Peter, andre på version2 eller jeg hvordan vi skal fejlsøge på et givent problem... Du kan selvfølgelig godt komme med et hint og det var så vidt jeg husker også dig der kom med event viewer hintet til Peter men derfra sprang kæde så også af.
Åbenbart ikke!
Debattørene på V2 mente jo at Event Vieweren var direkte idioti. Og Peter Toft kendte den ikke.
Så fordi Peter ikke kendte den gælder det alle andre? Eller hvis man synes eventvieweren er en omgang gylle så kender man den ikke? Her var et område hvor du kunne have brugt noget drifserfaring... Eventvieweren er en omgang hø. Et lille eksempel du kan prøve af selv:
Slå auditing til på et enkelt bibliotek eller folder om du vil også åben biblioteket/folderen og fortæl mig at de 4(!) entries giver et brugbart billede af hvad der er sket på maskinen...
Det var sådan lidt ment i spøg. Pointen er jo netop at man har folk der er eksperter i drifts delen, og folk der er eksperter i at udvikle softwaren. Netop det at udviklere benytter standardkanaler til fejlrapportering gør det nemmere for driften!Hubert (71) skrev:Jeg er udvikler, drift er noget jeg "har folk til".
Ja, netop.Hubert (71) skrev:at du har nogen som helst forudsætning for at fortælle Peter, andre på version2 eller jeg hvordan vi skal fejlsøge på et givent problem... Du kan selvfølgelig godt komme med et hint og det var så vidt jeg husker også dig der kom med event viewer hintet til Peter men derfra sprang kæde så også af.
Jeg argumenterede for at de var ens, og postede links som "kilde". Er det nu et problem at jeg dokumentere en begrundelse?Hubert (71) skrev:Så fordi Peter ikke kendte den gælder det alle andre?
Jeg skal ikke kunne sige om Eventvieweren er dårlig til det formål.Hubert (71) skrev:Eller hvis man synes eventvieweren er en omgang gylle så kender man den ikke? Her var et område hvor du kunne have brugt noget drifserfaring... Eventvieweren er en omgang hø. Et lille eksempel du kan prøve af selv:
Slå auditing til på et enkelt bibliotek eller folder om du vil også åben biblioteket/folderen og fortæl mig at de 4(!) entries giver et brugbart billede af hvad der er sket på maskinen...
Jeg snakkede om at bruge den som kanal til logging, præcis ligesom at bruge syslogd på Unix baserede systemer.
Jeg snakkede om at bruge den som kanal til logging, præcis ligesom at bruge syslogd på Unix baserede systemer.
Nu fumler jeg ret meget med logs på Linux (DHCP-servere) lige p.t..
På dette område vinder Linux stort. For at finde ud af om <klient's MAC> har forespurgt en IP:
cat /logsti/logfil | grep <klient's MAC>
For at gøre det samme på Windows: Installér Wireshark, igangsæt søgning (med filtre, ellers finder du sgu intet), og håb. Bemærk at du samtidig skal have en snabel ned til PC'en for at sikre at du får forespørgelsen... :-(
Hmm?ZiN (77) skrev:#76: Du kan ikke se om du får et DHCPDISCOVER/REQUEST, nej. :-(
http://support.microsoft.com/kb/169289
System Monitor burde kunne klare dine krav til DHCP logning :)
http://www.topbits.com/monitoring-and-troubleshoot...
http://www.topbits.com/monitoring-and-troubleshoot...
#82: Du siger bare til - jeg har en Win DHCP der kører derhjemme. :-)
// EDIT: Jeg ser i logfilen kun at jeg har ret: Der vises kun det, som DHCP-serveren decideret laver, såsom assign IP til xxxxxx, renews, releases m.v.. Ingen DHCPINFORM, DHCPREQUEST eller DISCOVER. Om der så kan trækkes noget ud af en anden log ved jeg dog ikke..
// EDIT: Jeg ser i logfilen kun at jeg har ret: Der vises kun det, som DHCP-serveren decideret laver, såsom assign IP til xxxxxx, renews, releases m.v.. Ingen DHCPINFORM, DHCPREQUEST eller DISCOVER. Om der så kan trækkes noget ud af en anden log ved jeg dog ikke..
#88: Det er faktisk DHCP-serveren der bemærker at den har fået et DISCOVER. Men det er jo klart at det er Linux der fra netkortet har fået sendt det til den relevante service. :-)
Dette kan ses ved kommando linien:
tail -f /var/log/daemon.log | grep dhcpd
(follow log fil efterhånden som der kommer input) grep dhcpd gør så at jeg kun får vist data fra DHCP-Daemonen (DHCPservern). Der er også entries fra andre daemons man kunne køre (named, postfix, postgreSQL, mySQLd m.v.).
Dette kan ses ved kommando linien:
tail -f /var/log/daemon.log | grep dhcpd
(follow log fil efterhånden som der kommer input) grep dhcpd gør så at jeg kun får vist data fra DHCP-Daemonen (DHCPservern). Der er også entries fra andre daemons man kunne køre (named, postfix, postgreSQL, mySQLd m.v.).
ZiN (92) skrev:#90: Præcis, og at jeg skal køre Wireshark hele tiden, hvor loggen bare er der. Wireshark bliver meget hurtigt ret tungt at køre. ;-)
Det er en mindre ting dog, det har du helt ret i. :-)
True. Måske man kan lave noget fusk i Powershell'en - så meget gider jeg dog ikke lige gøre ud af det nu :)
Windcape (72) skrev:Det var sådan lidt ment i spøg. Pointen er jo netop at man har folk der er eksperter i drifts delen, og folk der er eksperter i at udvikle softwaren. Netop det at udviklere benytter standardkanaler til fejlrapportering gør det nemmere for driften!
Selvfølgelig hjælper det at samle loggen et sted men det ændrer ikke på at eventloggen ikke er det bedste logningsværktøj der findes...
Ja, netop.
Ja netop hvad? At kæden sprang af efter dit eneste brugbar input før flamefesten startede? Eller ja netop at det var dig der bragte eventvieweren op?
Jeg argumenterede for at de var ens, og postede links som "kilde". Er det nu et problem at jeg dokumentere en begrundelse?
Hvilken kilde? Dine tidligere links? Folk der har erfaring med begge dele ville det måske være smart at lytte til. Du kunne måske lære noget af det.
Du glemte iøvrigt at svare på hvorvidt alle på v2 ikke kendte noget til eventloggen som påstået fordi Peter ikke kendte den tidligere.
Jeg skal ikke kunne sige om Eventvieweren er dårlig til det formål.
Men du vil gerne fortælle os at eventloggen er bedre end sysloggen..? På grund af UAC
Der skal laves en del om førend eventvieweren bliver lige så brugbar som syslog. Man kunne jo bruge 3. parts programmer til det værste men hvorfor ikke blot bruge en ordentlig logd istedet? Hvor muligt ville jeg langt hellere bruge kiwisyslog istedet for eventvieweren.
Comicom (96) skrev:Version2 tager parti med linux fanatikere, det er da snart basis viden i branchen. Der er en grund til os normale mennesker ikke gider besøge den side.
Hvad definerer du som værende normalt? Som nævnt tidligere er det ikke noget problem at ytre sig kritisk om linux på version2 uden at få en mail eller at få sine indlæg slettet. Jeg finder det hysterisk morsomt at man vælger at udstille sig selv på den her måde. Der er sådan lidt 'det er min bold så jeg bestemmer eller jeg går min vej' mentalitet over at oprette den her tråd.
Hvis du modsat aldrig ytre dig om Microsoft systemer positivt, så må du godt.Hubert (99) skrev:Som nævnt tidligere er det ikke noget problem at ytre sig kritisk om linux på version2
Ellers er du "fjenden", og alt du siger er void.
Det er attituden. Det er sådan en klassisk minoritets tankegang, ligesom indvandrene.
Hele tankegangen om at vi har et markedet der bliver reguleret for at hjælpe højtråbende minoriteter er skræmmende nok i forvejen.
Når konspirationsteorier mere velset end kritik, så er der ingen mening i at debattere med folk længere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.