mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #7051 - Daniel-Dane
8. jun. 2010 20:30
Fuck det. Alt sammen. D2010 virker fint. Man kan bare ikke typecaste en array of byte som integer, da det fucker den op (mister array-informationer såsom længde?), også selvom en dynamisk array er reference typed.

Kan man så typecaste en pointer til en array of byte som integer? Jeg prøvede, men det så ud til, at variablen blev frigjort (den var i funktions-scopen), inden jeg fik fat i den. ):

Markjensen
Hvor mange ord/vendinger forstod I ikke? Skriv!
Gravatar #7052 - coday
8. jun. 2010 20:37
Hey, er der nogen der ved hvad for nogle programmeringssprog man bruger på sundhedsteknologi uddannelsen?
Gravatar #7053 - Daniel-Dane
8. jun. 2010 20:46
Oh yeah, man kan heller ikke typcaste string som integer af samme grund. De har ellers også samme størrelse. Watch List'en ser vist faktisk ud til at have en fejl, så yay.
Gravatar #7054 - MiniatureZeus
8. jun. 2010 21:04
slemmebirk (7050) skrev:
Jeg har dummet mig en anelse måske, da jeg først flyttede til uae stod jeg på dagen for afrejse og ikke kunne finde mit pas, jeg fandt mit pas og skyndte mig i lufthavnen, kom herned uden problemer og har rejst frem og tilbage 5 gange på det år jeg har været her. I sidste måned på vej hjem fra Danmark blev jeg så stoppet i Züruch hvor jeg altid mellemlander, de fortalte mig at mit pas var meldt forsvundet, hvilket er rigtigt nok. Eftersom at det ikke var mit nyeste pas jeg fandt den dag jeg skulle afsted første gang. Ham jeg snakkede med var ikke skide god til engelsk og mit tysk er ikke det bedste, men er rimelig sikker på at han ville tilbageholde eller anholde mig næste gang han så mig i Zuruch med det pas.

Nu står jeg så og skal hjem igen her d.18 hvor jeg selvfølgelig har tænkt mig at finde mit andet pas eller bestille et nyt hvis det mislykkedes. Da Schweiz ikke er et EU land er jeg rimelig sikker på at de vil sende mig tilbage til Dubai hvis jeg bliver taget i paskontrollen. Men hvad mon der sker hvis jeg flyver igennem Tyskland eller England? - Ham gutten fra paskontrollen sagde at jeg skulle flyve direkte til Danmark, men det er ikke en mulighed på denne årstid da er det er ude af sæson for rejser til Dubai.

Den nærmeste ambassade er i Saudi Arabien :/

Har du kontaktet den danske ambassade telefonisk?
De burde kunne lave dig et midlertidigt dansk pas, som de så sender til dig.
Det er sådan et, der kun kan bruges få gange (det har en kort udløbsdato).

Ellers kan de gøre det hos en anden europæisk ambassade.

Ellers kan du prøve at opsøge det danske konsulat.. Kan være de kan være behjælpelige..
Gravatar #7055 - markjensen
8. jun. 2010 23:07
Daniel-Dane (7051) skrev:
Markjensen

Jeg forstår godt ordene, men jeg forstår ikke helt hvad du vil. Du vil lave et byte array om til integer?? integer array eller hvad?

Sidder selv og roder med byte arrays (til en http server og klient - i java dog), så vi kan jo være bytevenner!

Edit: og ja, jeg har fattet at det ikke (kun) var til mig
Gravatar #7056 - vandfarve
8. jun. 2010 23:11
markjensen (7055) skrev:

Ellers ville det også begynde at blive noget mistænksomt, Markjensen.
Gravatar #7057 - markjensen
8. jun. 2010 23:41
#7056 vandfarve:

Øv, jeg troede lige at alle spurgte mig om hjælp :(. Nu vil jeg gå ud på toilettet og græde. Hej hej!
Gravatar #7058 - fjols
9. jun. 2010 01:49
slemmebirk (7050) skrev:
...

Nu står jeg så og skal hjem igen her d.18 hvor jeg selvfølgelig har tænkt mig at finde mit andet pas eller bestille et nyt hvis det mislykkedes. Da Schweiz ikke er et EU land er jeg rimelig sikker på at de vil sende mig tilbage til Dubai hvis jeg bliver taget i paskontrollen. Men hvad mon der sker hvis jeg flyver igennem Tyskland eller England? - Ham gutten fra paskontrollen sagde at jeg skulle flyve direkte til Danmark, men det er ikke en mulighed på denne årstid da er det er ude af sæson for rejser til Dubai.

...

Flyv igennem et EU land og få lavet et nyt pas i Danmark.
Det tager ikke mere end 2-3 dage hvis du siger til dem du skal bruge det snart.
Gravatar #7059 - MiniatureZeus
9. jun. 2010 09:11
markjensen
Hvad er et luftgebis?
Det kan ikke være "ingen tænder", da der også er rådne tænder..
(i en historie, de skæve smil, af Oskar K)
Gravatar #7060 - Slettet Bruger [3237728890]
9. jun. 2010 09:22
Bisbens gibsgebis
Gravatar #7061 - Daniel-Dane
9. jun. 2010 10:03
markjensen (7055) skrev:
Daniel-Dane (7051) skrev:
Markjensen

Jeg forstår godt ordene, men jeg forstår ikke helt hvad du vil. Du vil lave et byte array om til integer?? integer array eller hvad?

Sidder selv og roder med byte arrays (til en http server og klient - i java dog), så vi kan jo være bytevenner!

Win32's tråde er på formen:
function(Data: Pointer): Integer
Og min downloader skal både fungere som synch og asynch, så jeg ville bruge samme funktion til formålet. Long story short: Jeg droppede idéen og har i stedet lavet en anden funktion som startes som en tråd, som SÅ kalder en
function(Data: Pointer): TBytes

Jeg prøvede ikke at lave noget om, bare typecaste, altså gemme en variable under en andens navn. Men den gik ikke.
Gravatar #7062 - Elskov
9. jun. 2010 10:22
har postbuddet glemt mig? :'(
Gravatar #7063 - Kris
9. jun. 2010 10:24
Elskov (7062) skrev:
har postbuddet glemt mig? :'(

I store dele af landet strejker postmændene. På post.dk under "Dagens post" kan du indtaste dit postnummer og se hvor meget det påvirker dig.
Gravatar #7064 - Slettet Bruger [3237728890]
9. jun. 2010 10:26
"skal jeg nu aflevere post til hende den forstyrrede depressive trunte, der forsøger at lokke mig indenfor så jeg kan skrubbe ryggen på hende under bad... eller skal jeg nuppe en øl"

^^ Postmænd har det nemt idag
Gravatar #7065 - Elskov
9. jun. 2010 10:33
SlettetBruger (7064) skrev:
"skal jeg nu aflevere post til hende den forstyrrede depressive trunte, der forsøger at lokke mig indenfor så jeg kan skrubbe ryggen på hende under bad... eller skal jeg nuppe en øl"

^^ Postmænd har det nemt idag

du er så ufatteligt høflig og et dejligt, dejligt menneske.

Kris (7063) skrev:
I store dele af landet strejker postmændene. På post.dk under "Dagens post" kan du indtaste dit postnummer og se hvor meget det påvirker dig.

Jeg hader Post Danmark :(
Gravatar #7066 - Jakob Jakobsen
9. jun. 2010 10:35
MiniatureZeus (7059) skrev:
Hvad er et luftgebis?

Det er vist et ekstremt overbid, hvor de forreste tænder i overmunden altid er synlige.
Gravatar #7067 - Slettet Bruger [3237728890]
9. jun. 2010 10:43
Elskov (7065) skrev:
du er så ufatteligt høflig og et dejligt, dejligt menneske.

oh buhu ^^ hvis du ikke tar det med humor kommer du aldrig af med det ;P
Gravatar #7068 - Elskov
9. jun. 2010 10:46
SlettetBruger (7067) skrev:
oh buhu ^^ hvis du ikke tar det med humor kommer du aldrig af med det ;P

siger ham, der mener at selv dårlig sædkvalitet kan mediteres væk.
Gravatar #7069 - Daniel-Dane
9. jun. 2010 10:48
Jeg har på fornemmelsen, at folk siger, at jeg kan fjerne selv den værste depression. En tur med mig i sengen, og så føler vedkommende sig angiveligt meget bedre tilpas.
Gravatar #7070 - OxxY
9. jun. 2010 11:02
Daniel-Dane (7069) skrev:
Jeg har på fornemmelsen, at folk siger, at jeg kan fjerne selv den værste depression. En tur med mig i sengen, og så føler vedkommende sig angiveligt meget bedre tilpas.

Yeah folk bliver altid i godt humør efter de har grint af en lille diller ^^

MarkJensen
Hvorfor er der aldrig nogen der har fortalt mig om TeeFury?
Gravatar #7071 - Daniel-Dane
9. jun. 2010 11:12
oxxy (7070) skrev:
Yeah folk bliver altid i godt humør efter de har grint af en lille diller ^^
Det var så joken, men den er ikke lille irl. *smiley* *hint* *host*
Gravatar #7072 - OxxY
9. jun. 2010 11:18
Daniel-Dane (7071) skrev:
Det var så joken, men den er ikke lille irl. *smiley* *hint* *host*

markjensen
Hvorfor har vi ikke en rating på newz der heder "Jammen det passer jo ikke og det ved du også godt!" :D

(sagde manden der tidligere i dag brokkede sig over humor på selv samme forum)
Gravatar #7073 - Ronson ⅍
9. jun. 2010 16:47
oxxy (7070) skrev:
Yeah folk bliver altid i godt humør efter de har grint af en lille diller

Enten har du set utrolig mange små dillere eller også har utrolig mange set din lille diller.
Uanset hvad, så er jeg ikke sikker på vi vil høre mere.
Gravatar #7074 - Ronson ⅍
9. jun. 2010 22:01
MiniatureZeus (7059) skrev:
Hvad er et luftgebis?

luftgebis
Gravatar #7075 - doh09
10. jun. 2010 13:50
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/scart_kabel...

kan det skaffes billigere?

vil gerne have forbundet en bærbar med en smadret skærm til mit tv som kun har scart stik.
Gravatar #7076 - Tumleren
10. jun. 2010 13:58
Ånder edderkopper? Og hvordan?
Gravatar #7077 - OxxY
10. jun. 2010 14:08
doh09 (7075) skrev:
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/scart_kabel/scart_converter/vga_til_tv_converter_vga_til_pal_scart_949_da.html

kan det skaffes billigere?

vil gerne have forbundet en bærbar med en smadret skærm til mit tv som kun har scart stik.

Vil tro du kan få noget billigere på DX spørgsmålet er bare om det ville virke.
Men kan du ikke bare samle en gammel CRT pc skærm op et sted? Tekst via scart er en frygtelig ting ..
Gravatar #7078 - OxxY
10. jun. 2010 14:09
Tumleren (7076) skrev:
Ånder edderkopper? Og hvordan?
ligesom alle insekter gennem huden svjv, såvs må du finde på wiki eller sådan noget :)
Gravatar #7079 - OxxY
10. jun. 2010 14:15
markjensen
Hvorfor er det foketinger skal holde 2-3mdrs sommerferie? Fordi syntes da tit at politikerne holder ferie i løbet af året.
Er det bare for at politikerne skal holde sig væk så embedsmændene i de respektive ministerier rent faktisk kan lave deres arbejde? Eller er det fordi ministerierne der har deres højtid for ferieperioder og politikerne ville være endnu mere rådvilde end de er i forvejen hvis de ikke havde eksperthjælp i baghånden?
Gravatar #7080 - MiniatureZeus
10. jun. 2010 14:40
oxxy (7079) skrev:
markjensen
Hvorfor er det foketinger skal holde 2-3mdrs sommerferie? Fordi syntes da tit at politikerne holder ferie i løbet af året.
Er det bare for at politikerne skal holde sig væk så embedsmændene i de respektive ministerier rent faktisk kan lave deres arbejde? Eller er det fordi ministerierne der har deres højtid for ferieperioder og politikerne ville være endnu mere rådvilde end de er i forvejen hvis de ikke havde eksperthjælp i baghånden?

Det skyldes at tilbage da grundloven blev skrevet, var alle folketingsmedlemmerne gårdejere, og for at de skulle kunne kom hjem til jylland og hvor de ellers boede og holde øje med deres høst af kartofler, korn etc. lukkede folketinget grundlovsdag og åbnede så engang igen til september, hvor høsten er overstået.
Det er dog kun selve folketingssalen der holder lukket, det vil sige der ikke kan vedtages love osv. i ferierne. Politikerne arbejder stadig med udvalg og nye love som så skal godkendes efter ferien.

Der har i de seneste år været flere politikere der gerne ville af med den lange sommerferie, så de lange afslutningsdebatter kunne undgås(kan vare op til 14-15 timer), men er ikke blevet til noget endnu. Nok pga. tradition og modvilje. Mener faktisk det er DF som senest har fremlagt et forslag om at forkorte sommerferien med en måned.

I år er folketingets sommerferie faktisk rykket 2 uger, så man har kunne få tid til, at stemme genopretningsplanen igennem.
Gravatar #7081 - myplacedk
10. jun. 2010 15:43
oxxy (7078) skrev:
ligesom alle insekter gennem huden svjv, såvs må du finde på wiki eller sådan noget :)

Edderkopper er ikke insekter.

http://www.ehow.com/how-does_4567439_spiders-breat...
Gravatar #7082 - praktikant muffe AKA pewbe
10. jun. 2010 15:45
markjensen
Hvorfor skriver vi hele tiden markjensen?
Gravatar #7083 - Daniel-Dane
10. jun. 2010 16:03
Spørg vandfarve.

Nååå nej...
Gravatar #7084 - markjensen
10. jun. 2010 16:42
#7082: Fordi jeg er sej

markjensen

Hvis nu man skal lave pæretærte, og bedst kan lide at pærerne er bløde, kan man da dampe dem? De pærer jeg har, er alt for hårde :(
Gravatar #7085 - Daniel-Dane
10. jun. 2010 16:51
markjensen (7084) skrev:
markjensen

Hvis nu man skal lave pæretærte, og bedst kan lide at pærerne er bløde, kan man da dampe dem? De pærer jeg har, er alt for hårde :(
Jeg kan fortælle, at der ikke er eksplosionsfare forbundet med det.
Gravatar #7086 - gnаrfsan
10. jun. 2010 16:54
markjensen (7084) skrev:

Det kan hænge sammen med sorten... Måske et ny træ ville være noget? Ellers kunne du jo også vente indtil de blev modne ;)
Gravatar #7087 - markjensen
10. jun. 2010 17:08
#7086 Ved du hvilke man skal gå efter? Det skal være dem man savler helt vildt af
Gravatar #7088 - Kris
10. jun. 2010 17:22
markjensen (7087) skrev:
#7086 Ved du hvilke man skal gå efter? Det skal være dem man savler helt vildt af

Vælg de gule pærer. Ved ikke hvad de hedder, men det er som regel dem som er fyldt med vand. Ellers kan man vidst også vælge pære på dåse. Men jeg spiser nu ikke selv pærer eller tærte.
Gravatar #7089 - røvskæg
10. jun. 2010 17:24
Tærte er for gamle koner.
Gravatar #7090 - Daniel-Dane
10. jun. 2010 17:24
Al kage er spiseligt. Undtagen spinattærte. Det er IKKE kage.
Gravatar #7091 - røvskæg
10. jun. 2010 17:27
Point proven.
Gravatar #7092 - Clauzii
10. jun. 2010 17:38
Conference er en pæretype med stort saftindhold og smag. Suveræn simpelthen.

Læs mere om Pærer her.
Gravatar #7093 - Mort
10. jun. 2010 17:42
Daniel-Dane (7090) skrev:
Gravatar #7094 - markjensen
10. jun. 2010 17:42
#7088: Kris
Ah, okay. Det vil jeg prøve :) tak

#7089: røvskæg
Jordbærtærte. Behøver jeg sige mere?

#7092: Clauzii
Det vil jeg huske næste gang jeg står i netto! Jeg kunne jo tage en lille smagsprøve hvis jeg bare vender den side jeg bed af ned mod de andre.
Gravatar #7095 - Slettet Bruger [3237728890]
10. jun. 2010 17:44
Pæretærte er genial :) min favorit
Gravatar #7096 - Daniel-Dane
10. jun. 2010 18:21
Mort (7093) skrev:
Daniel-Dane (7090) skrev:
I'd eat her out.
Gravatar #7097 - Dreadnought
10. jun. 2010 18:31
Centrifugerumsfundering:
Hvem får oftest ret: Optimisten eller pessimisten?
Gravatar #7098 - Riotfellow
10. jun. 2010 18:40
"Det sværeste mht. pessimisterne er, at de altid får ret.
Det, som de ikke har opdaget er, at vi optimister
ligeledes oftest får ret." - Tony Horn
Gravatar #7099 - myplacedk
10. jun. 2010 19:21
Lidt a la "uanset om du tror du kan, eller om du ikke tror du kan, har du ret".
Gravatar #7100 - Clauzii
11. jun. 2010 00:25
"To be or not to be, that's the question."

To bier fløj sammen og den ene blev kvæstet...

Det dumme spørgsmål:
Kommer Falck så??

--

Et andet dumt spørgsmål:
Hvad er det man kalder det der holder murstenene sammen?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login