mboost-dp1

Tråden til dumme spørgsmål

Gå til bund
Gravatar #6851 - Jakob Jakobsen
30. maj 2010 08:57

Jeg håber dit indlæg var ironisk ment :) Det var dog et par latterlige links.

Hvis de havde været så farlige, så havde vi nok hørt om det for længe siden.
Det er rigtigt at maden kan miste sine vitaminer osv. i en mikrobølgeovn, men den med kræften passer ikke, det er kun hvis man bruger embalage som i forvejen er ulovlig til fødevare, at det kan ske.

Not surprisingly, a calorie today will provide you less nutrition than a calorie from 100, or even 50 years ago.

LOL! En kalorie er en kalorie.
Gravatar #6852 - snesman
30. maj 2010 09:09

Jakob Jakobsen (6851) skrev:
Jeg håber dit indlæg var ironisk ment :) Det var dog et par latterlige links.

#6847: SlettetBruger i dag 03:20

Det er svært at finde gode links kl 0320...
Gravatar #6853 - xXgmzorXx
30. maj 2010 15:25
hvorfor koster det her 100.000?
Gravatar #6854 - MiniatureZeus
30. maj 2010 15:29
xXgmzorXx (6853) skrev:
hvorfor koster det her 100.000?

Mon ikke det er en fejl.. ;)
Gravatar #6855 - vandfarve
30. maj 2010 15:36
Markjensen

Hvilke gode, hæderlige boligsider vil I, O' Store Newz.dk-brugere, anbefale mig, hvis jeg skal finde en lejlighed i Hovedstaden?
Gravatar #6856 - slemmebirk
30. maj 2010 15:38

Hvad er dit budget på?
Gravatar #6857 - Daniel-Dane
30. maj 2010 15:44
findbolig.nu
Virker kun med IE 5.5. :)
Gravatar #6858 - vandfarve
30. maj 2010 15:50
slemmebirk (6856) skrev:

Hvad er dit budget på?

Cirka følgende:

2V = én lejer (mig selv) = 4.000 eksl. forbrug pr. måned
3V = to lejere (mig og én udlejer) = 7-8.000 eksl. forbrug pr. måned
4V = tre lejere (mig og op til to udlejere) = 8-11.000 eksl. forbrug pr. måned

Minimum 6 måneder, men gerne 12-14 eller ubegrænset lejeperiode.

PS: Jeg er S(amfunds)U(trolig nasser)-modtager, men jeg har en god løn, som jeg kan trække på, hvis I simpelthen bare har THE SHIT, som I vil leje ud til mig.
Gravatar #6859 - slemmebirk
30. maj 2010 15:52

Ja så er det nok begrænset hvor meget jeg kan hjælpe desværre :(
Gravatar #6860 - vandfarve
30. maj 2010 15:52
slemmebirk (6859) skrev:

Ja så er det nok begrænset hvor meget jeg kan hjælpe desværre :(

Hvad har du da?
Gravatar #6861 - slemmebirk
30. maj 2010 15:55
Eller måske alligevel lidt, det er godt nok i København NV, men totalt nyrenovet stuelejlighed på 77m2, 3 værelser med opvaske og- vaskemaskine. Til lige omkring 8000 kr. Kan ringe og høre hvis du altså er interesseret :)
Gravatar #6862 - vandfarve
30. maj 2010 15:56
Markjensen^2

Hvordan skal man forstå nedenstående:

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=58977 skrev:
SKAT lægger bl.a. også vægt på, at du har
lagt et budget og undersøgt, om du kan tjene
penge på det, du vil lave. Der udover bliver
der set på, om du griber tingene rimelig professionelt
an, og om din virksomhed kan leve
op til den standard, der er normal inden for
branchen.

Hvis dit ønske om at starte virksomhed bærer
præg af, at du ønsker at dyrke en privat interesse,
vil du ofte få svært ved at blive anset
som erhvervsdrivende.
Fx vil mange, der
starter en virksomhed for at kunne dyrke en
interesse som fx sejlads, opdræt af hunde,
katte, heste, kaniner mv., musik eller kunst,
ofte ikke blive anset som erhvervsdrivende.
Det samme gælder personer, der vil udleje
deres sommerhus, lystbåd, autocamper eller
lignende.

Betyder det virkelig, at SKAT bare kan vælge og vrage ift., hvem der får lov til at drive virksomhed?
Gravatar #6863 - myplacedk
30. maj 2010 16:38
vandfarve (6862) skrev:
Betyder det virkelig, at SKAT bare kan vælge og vrage ift., hvem der får lov til at drive virksomhed?

Det betyder at de skal vurdere hvorvidt det reelt ER en virksomhed.

Formuleringen er jeg dog ikke helt glad for. Jeg kan ikke lige se hvorfor en virksomhed ikke skulle være en "privat interesse", men det er nok et spørgsmål om hvordan man tolker ordet "privat".

Men det de vil undgå er at folk har en virksomhed uden erhvervsmæssig karakter (hvad det så end betyder), men reelt handler om at undgå visse afgifter.
Gravatar #6864 - MiniatureZeus
30. maj 2010 16:46
vandfarve (6855) skrev:
Markjensen

Hvilke gode, hæderlige boligsider vil I, O' Store Newz.dk-brugere, anbefale mig, hvis jeg skal finde en lejlighed i Hovedstaden?

Vi har haft succes med lejebolig.dk.. den er dog ikke gratis, men der er rigtig mange boliger..
Gravatar #6865 - snesman
30. maj 2010 17:02
vandfarve (6855) skrev:

Jeg må anbefale at du henvender dig til Ritt. Hun har 5000 boliger til 5000 kr. liggende et eller andet sted tror jeg.
Gravatar #6866 - snesman
30. maj 2010 17:05
Nogen der kan japansk, der lige kan sige hvad de siger i det her indslag? http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/gadgets/arti...
Gravatar #6867 - Daniel-Dane
30. maj 2010 17:50
Hvis den har gode specs, så skal vi da lige få DX til at hente et par rigtig mange stykker.
Gravatar #6868 - snesman
30. maj 2010 17:53
Ja bare til at pille lidt ved:) Kan godt være at jeg er gammel, men får man ikke noget sammenrodet bras, hvis man køber så noget kinøjser-kopi?

Og ja det var mest prisen på under 700 jeg hæftede mig ved...
Gravatar #6869 - Daniel-Dane
30. maj 2010 18:03
DX er knald eller fald, når det kommer til kvalitet. Enten er det godt eller helt skidt.
Gravatar #6870 - Slettet Bruger [3237728890]
30. maj 2010 18:05
Daniel-Dane (6869) skrev:
DX

Degeneration X ?
Gravatar #6871 - Ronson ⅍
30. maj 2010 18:08
Gravatar #6872 - vandfarve
30. maj 2010 18:30
myplacedk (6863) skrev:
Det betyder at de skal vurdere hvorvidt det reelt ER en virksomhed.

Jeg er faldet over en del boliger, som kun lejes ud til virksomheder.

Jeg tænker derfor, at jeg opretter et selskab (S.Vindel & H.Umbug Konsulentbistand er foreløbigt det bedste bud jf. min Facebook-status), som har som eneste formål at leje en lejlighed ud til mig.

Ideen er derfor, at de eneste reelle udgifter dækkes af privatpersonen Mikael, som via firmaet Mikael får stillet en lejlighed til rådighed. Det årlige overskud vil af denne grund blive et rundt nul, hvorfor en masse af usikkerhedsmomenterne fjernes med et simpelt snuptag.

Mulighederne for at lave skatteunddragelse og andet godt er derfor minimale for staten, og de kan være ligeglade med, hvorvidt firmaet Mikael eller privatpersonen Mikael har lejet boligen, så længe jeg ikke laver skattesvig.

Grundet den formulering er mine chancer for at oprette et selskab minimale i mine øjne på et helt forkert grundlag. At den oprindelige udlejer så ikke mener, at jeg vil have lejet en lejlighed på det korrekte grundlag, det skal SKAT bestemt ikke blande sig i.
Gravatar #6873 - røvskæg
30. maj 2010 18:32
Ronson (6871) skrev:
dealextreme

Lidt at øve på.
Gravatar #6874 - Dreadnought
31. maj 2010 01:32
Hvor kan man finde 'Asterix opdager Amerika' med dansk tale?
Gravatar #6875 - MiniatureZeus
31. maj 2010 06:01
vandfarve (6872) skrev:

Jeg tænker derfor, at jeg opretter et selskab (S.Vindel & H.Umbug Konsulentbistand er foreløbigt det bedste bud jf. min Facebook-status), som har som eneste formål at leje en lejlighed ud til mig.

Ideen er derfor, at de eneste reelle udgifter dækkes af privatpersonen Mikael, som via firmaet Mikael får stillet en lejlighed til rådighed. Det årlige overskud vil af denne grund blive et rundt nul, hvorfor en masse af usikkerhedsmomenterne fjernes med et simpelt snuptag.

Mulighederne for at lave skatteunddragelse og andet godt er derfor minimale for staten, og de kan være ligeglade med, hvorvidt firmaet Mikael eller privatpersonen Mikael har lejet boligen, så længe jeg ikke laver skattesvig.

Grundet den formulering er mine chancer for at oprette et selskab minimale i mine øjne på et helt forkert grundlag. At den oprindelige udlejer så ikke mener, at jeg vil have lejet en lejlighed på det korrekte grundlag, det skal SKAT bestemt ikke blande sig i.

Jeg undersøgte det selv, da min kæreste og jeg skulle finde lejlighed, da vi også oplevede at der er mange steder, hvor de kun ville udleje til virksomheder.
Helt basalt set, er der ikke noget ulovligt i, at oprette et firma og derefter leje boligen fra dette, men der er en masse små og store problemer inden for den problemstilling. Blandt andet er det kommunen der bestemmer, at der i et givent område, skal være x% virksomhed, x% butik og x% bolig, og hvis det er pga. dette af lejligheden kun udlejes til virksomheder, må man ikke bo i den.
Det kan også være pga. at lejligheden ikke er godkendt til beboelse, og hvis man så opretter et firma og lejer det til sig selv, for at bo i det, og det bliver opdaget, så får dit firma en bøde og de kræver at du som lejer bliver opsagt. Det mærkelige ved dette er, at det kan være lejligheder som ligger blandt almindelige lejeboliger, som ikke er godkendt..
Der er også en masse andre ulemper ved det, og alt i alt er der flere ulemper end der er fordele.
Gravatar #6876 - myplacedk
31. maj 2010 07:43
vandfarve (6872) skrev:

Jeg tænker derfor, at jeg opretter et selskab [...], som har som eneste formål at leje en lejlighed ud til mig.

Afgiftsvindel eller ej, så misbruger du systemet. Det vil give problemer før eller siden. Spørgsmålene er hvornår, hvor store og hvor mange.
Gravatar #6877 - sissy
31. maj 2010 11:41
Markjensen^52670

Kan man nogen steder inde på tdc.dk se om kan kan få hometrio, eller bliver man nødt til at ringe til dem??
Gravatar #6878 - snesman
31. maj 2010 11:46
http://privat.tdc.dk/pakker/hometrio/
Man skal først bestille tror jeg (se under "det er nemt at skifte")
Gravatar #6879 - Kris
31. maj 2010 12:12
Dreadnought (6874) skrev:
Hvor kan man finde 'Asterix opdager Amerika' med dansk tale?

I blockbuster. Så den i hvert fald på hylden her i Fredericia. Der var også to andre film.
Ellers prøv at spørge i stereo studio, de plejer at kunne bestille film hjem.
Gravatar #6880 - OxxY
31. maj 2010 12:25
sissy (6877) skrev:
Markjensen^52670

Kan man nogen steder inde på tdc.dk se om kan kan få hometrio, eller bliver man nødt til at ringe til dem??

Det er vildt svært at få noget fornuftig information om home trio på deres hjemmeside, de har virkelig gjort alt for man bare skal give op og prøve at bestille den dyre pakke. Tog mig virkelig lang tid at finde ud af hvad viasatpakken kostede, hvad de levederede af bredbånd og om man kunne få ekstra hastighed.

Og så har de lige gemt med meget småt et eller andet sted at man skal forvente at båndbredden på nettet falder ca 4mbit når tv'et er tændt. Hvilket jeg læser som om at deres tv er komprimret ned til 4mbit som jo virkelig er en decideret hæslig bitrate.

De får det til at lyde så godt, men når alt kommer til alt er noget normalt bredbånd og en stor kabeltv pakke sku billigere, og så vidt jeg kan læse mig frem til, bedre kvalitet.
Gravatar #6881 - sissy
31. maj 2010 12:53

oxxy (6880) skrev:
De får det til at lyde så godt, men når alt kommer til alt er noget normalt bredbånd og en stor kabeltv pakke sku billigere, og så vidt jeg kan læse mig frem til, bedre kvalitet.

Ville også meget hellere have det på den måde, men det kan dessvære ikke lade sig gøre i Låsby. Så valget er mellem Hometrio og Galten elværks mega dyre fibre, som ikke har nogen viasat kanaler...

Så et godt råd til alle, lad være med at flytte til Låsby. Og ikke kun fordi at man ikke kan få noget ordenligt fjernsyn derude, men også fordi det bare er en mega nederen by.. :s
Gravatar #6882 - LinguaIgnota
31. maj 2010 12:54
sissy (6881) skrev:
Så et godt råd til alle, lad være med at flytte til Låsby.

O rly?
Gravatar #6883 - MiniatureZeus
31. maj 2010 12:56
sissy (6881) skrev:
Låsby

Følger meget godt min fætters logik om, at byer der ender på by, er ret så nederen..
Gravatar #6884 - Ronson ⅍
31. maj 2010 15:44
Hvorfor se viasatkanaler i det hele taget? Med mindre man er glad for sport så viser viasat kun reklamer

Just saying...
Gravatar #6885 - Daniel-Dane
31. maj 2010 16:13
Ronson (6884) skrev:
Hvorfor se viasatkanaler i det hele taget? [...] kun reklamer

Just saying...
Du besvarer selv spørgsmålet.
Gravatar #6886 - snesman
31. maj 2010 16:18
Top Model,
Luksusfælden,
Paris Hiltons nye bedste ven,
Golf: Højdepunkter fra European Tour

Just saying
Gravatar #6887 - praktikant muffe AKA pewbe
31. maj 2010 16:31
MiniatureZeus (6883) skrev:
Følger meget godt min fætters logik om, at byer der ender på by, er ret så nederen..

Hvorfor faen hedder det så ikke Herningby? :S
Gravatar #6888 - Daniel-Dane
31. maj 2010 16:38
pewbe (6887) skrev:
Hvorfor faen hedder det så ikke Herningby? :S
Det omvendte er ikke nødvendigvis tilfældet. Altså, bare fordi byer, der ender på "by" er nederen, betyder det ikke, at andre nederen byer, skal ende på "by".

Jeg har i hvert fald arbejdet med denne her nederen (MEN VIGTIG) form for logik i matematik...
Gravatar #6889 - Ronson ⅍
31. maj 2010 17:10
snesman (6886) skrev:
Top Model,
Luksusfælden,
Golf: Højdepunkter fra European Tour

Just saying
Tager du pis på os?

(Luksusfælden er faktisk okay, specielt når folk tuder)
Gravatar #6890 - searchia
31. maj 2010 17:19
Ronson (6889) skrev:
(Luksusfælden er faktisk okay, specielt når folk tude

De tuder da også i
Top Model,
Gravatar #6891 - Ronson ⅍
31. maj 2010 17:27
Javel ja.. Lad mig omformulere, luksusfælden er udholdelig fordi folk tuder.

De andre er ikke.
Gravatar #6892 - snesman
31. maj 2010 17:38
hehe, ja jeg tog lidt pis....
Selv om jeg er fodboldfan lever jeg fint og godt uden viasat, til gengæld.
Gravatar #6893 - Billy Blaze
31. maj 2010 20:01
Jeg har samme problem som ham her gutten: Fan Noise

Hans løsning var at sprøjte lidt olie på og det så ud til at virke. De andre kommentarer siger dog at der er andre midler som er bedre. Er der nogle som ved hvilken olie som ville være bedst at sprøjte på? Eller om der er noget andet som er endnu bedre...

Vil jo nødigt sprøjte noget på blæseren som ødelægger den...
Gravatar #6894 - snesman
31. maj 2010 20:05
analsex.dk ? Nej vent, never mind
Gravatar #6895 - Systran
31. maj 2010 20:06
Fråden spiller stumt hørkål:

Skriver fidomuh også uden dansk ÆØÅ i mere formelle situationer end newz' (hvis de altså findes), som f.eks. jobansøgninger, e-mails til statsoverhoveder, kærestebreve til paven osv.?

Jamen, så svar mig dog!
Gravatar #6896 - XorpiZ
31. maj 2010 20:14
Jeg tror ikke fidomuh har anden form for kommunikation med omverdenen end newz.dk.
Gravatar #6897 - Jakob Jakobsen
31. maj 2010 20:15
Brug aldrig WD40, Pronto, Basta eller lign, som smøremiddel!
Det er rustløsner og fugtfortrænger. Det smører kun i meget kort tid og forværer problemet i længden.

Brug i stedet en Superlube olie- eller fedtpen. (næsten alle tømmer-handler har dem.)

Afmonter blæseren. På bagsiden sidder der normalt et klistermærke. Forsøg at afmontere dette uden at skade det.
Neden under er der så normalt et hul ned til akslen, eller også sidder der en gummiprop der er lige til at tage ud med spidsen fra en hobbykniv.

Derefter kommer du et par dråber olie i hullet, roterer blæseren med fingrene og fylder efter så der er et par mm olie i hullet.
Derefter samler du bare blæseren igen og ser om det har hjulpet.
Gravatar #6898 - Daniel-Dane
31. maj 2010 20:16
Systran (6895) skrev:
Fråden spiller stumt hørkål:

Skriver fidomuh også uden dansk ÆØÅ i mere formelle situationer end newz' (hvis de altså findes), som f.eks. jobansøgninger, e-mails til statsoverhoveder, kærestebreve til paven osv.?

Jamen, så svar mig dog!
Nej, der bruger han norsk ØÆÅ.
Gravatar #6899 - vandfarve
31. maj 2010 20:32
Systran (6895) skrev:
Skriver fidomuh også uden dansk ÆØÅ i mere formelle situationer end newz'

De findes ikke.

EOD.
Gravatar #6900 - røvskæg
31. maj 2010 20:35
Jakob Jakobsen (6897) skrev:
Brug aldrig WD40, Pronto, Basta eller lign, som smøremiddel!

Brug der imod WD40 til alt andet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login