mboost-dp1
Vil du med i LIMBO?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hej,
jeg skriver på vegne af det danske computerspilsfirma PLAYDEAD i anledning af, at vi igen søger frivillige, der har lyst til at spille vores spil et par timer og på den måde hjælpe os med at forbedre det og udpege eventuelle fejl. Der er tale om spillet Limbo (der for nylig blev nomineret til to priser ved Independent Games Festival):
http://www.limbogame.org
Det er ulønnet, men det er en unik mulighed for at prøve et spil før det udkommer, og som tak for hjælpen vil vi servere kaffe og the til dem der ønsker det, foruden det obligatoriske cola og slik. Alle testsessioner bliver afholdt på vores adresse i Københavns centrum, tæt på Nørreport og Kongens Nytorv. De præcise detaljer vil du få på email ved invitation.
Vi bestræber os på at teste alle aspekter af spillet, og skal derfor bruge en hel del testere - chancerne for at netop du bliver udvalgt er derfor store. Testene vil fortrinsvis finde sted om eftermiddagen, men aftentests vil også være en mulighed.
Bor du i København eller omegn, og har du lyst til at hjælpe os til at lave et endnu bedre spil, så gå ind på følgende adresse og læs mere - her kan du også skrive dig op:
http://www.playdeadgames.com/test
MVH PLAYDEAD
jeg skriver på vegne af det danske computerspilsfirma PLAYDEAD i anledning af, at vi igen søger frivillige, der har lyst til at spille vores spil et par timer og på den måde hjælpe os med at forbedre det og udpege eventuelle fejl. Der er tale om spillet Limbo (der for nylig blev nomineret til to priser ved Independent Games Festival):
http://www.limbogame.org
Det er ulønnet, men det er en unik mulighed for at prøve et spil før det udkommer, og som tak for hjælpen vil vi servere kaffe og the til dem der ønsker det, foruden det obligatoriske cola og slik. Alle testsessioner bliver afholdt på vores adresse i Københavns centrum, tæt på Nørreport og Kongens Nytorv. De præcise detaljer vil du få på email ved invitation.
Vi bestræber os på at teste alle aspekter af spillet, og skal derfor bruge en hel del testere - chancerne for at netop du bliver udvalgt er derfor store. Testene vil fortrinsvis finde sted om eftermiddagen, men aftentests vil også være en mulighed.
Bor du i København eller omegn, og har du lyst til at hjælpe os til at lave et endnu bedre spil, så gå ind på følgende adresse og læs mere - her kan du også skrive dig op:
http://www.playdeadgames.com/test
MVH PLAYDEAD
Traun (1) skrev:Vi bestræber os på at teste alle aspekter af spillet
Hvor mange aspekter er der i et klassisk platforms-spil, hvor figuren kan ... hoppe?
Derudover er grafik og environment savlende interessant, så jeg forstår godt de omtalte priser. Men eyecandy er vel næppe et aspekt der kan testes?
Ville gerne, men har ikke rigtig mulighed for at tage til København. :-/
No offense, men det var en ret ignorant holdning at have overfor platform-genren. Der er tusind gameplay mechanics man kan anvende.
Det vil være som at affeje FPS-genren med "hvor mange aspekter er der i et skydespil, hvor man kan... skyde?"
illishar (3) skrev:Hvor mange aspekter er der i et klassisk platforms-spil, hvor figuren kan ... hoppe?
Derudover er grafik og environment savlende interessant, så jeg forstår godt de omtalte priser. Men eyecandy er vel næppe et aspekt der kan testes?
No offense, men det var en ret ignorant holdning at have overfor platform-genren. Der er tusind gameplay mechanics man kan anvende.
Det vil være som at affeje FPS-genren med "hvor mange aspekter er der i et skydespil, hvor man kan... skyde?"
Spiderboy (5) skrev:det var en ret ignorant holdning at have overfor platform-genren
Hvis du lægger mærke til det, så angav jeg også et spørgsmålstegn efter udtalelsen. Hvilket betyder at jeg indrømmer min ignorance og ønskede implicit at blive oplyst.
Derudover så var det nu også mere Limbo, som jeg hentydede til og ikke hele platforms-generen.
Men fair nok. Hvis jeg nævner nogle aspekter i et klassisk FPS-spil, så nævner du nogle i Limbo. Så kan vi jo måle ignorance ;)
PS. Et givent aspekt (synsvinkel) må definere en måde hvorpå man kan se på spillet. En indgangsvinkel, tilgang, eller et givent område af spillet. Eks. er Diplomacy ofte angivet som et vigtigt aspekt af et Strategi-spil, omend det ikke er det primære.
Aspekter i flere Counter Strike-kloner:
- Skyd fjenderne og overlev (primære aspekt)
- Socialt aspekt. (Det er jo multiplayer)
- Team-work/management/leder-aspekt
- Strategi-aspekt
- RPG-aspekt (der er mange kloner, hvor man er begyndt at kunne lvl sin person eller våben)
- RL-penge. (Man kan vinde rigtige penge (casino) i nogle af spillene. Derudover kan der også være sponsor-penge at hente. )
- Competitions. (RL-fame, sports-turneringer mm.)
... og der er sikkert nogle flere aspekter, hvis man rent faktisk interesserer sig for FPS-spil.
Lad mig hjælpe dig lidt med nogle klassiske aspekter i platformsspil:
- Gennemfør bane
- Gennemfør på tid
- Få flest points
- Level-editors.
- Spil som Little Big Planet får tilmed tilføjet et socialt aspekt, da man kan dele sine egen levels.
Dog hvis man kigger på traileren til Limbo, så præsenteres der umiddelbart kun "Gennemfør bane"-aspektet. Og hvis man presser den lidt, så kan man måske også tilføje et "oplev miljøet"-aspekt. (Men det sidste er måske lidt svært at teste. Jvf. min oprindelige post. Og de har derudover også allerede modtaget 2 priser, for netop dette aspekt, så det må være test nok ;)
#7
Fair nok. Jeg læste ikke helt dit indlæg, som du mente den.
Jeg kan naturligvis ikke sammenligne et typisk FPS med Limbo, da jeg jo ikke kender Limbo.
Og din sammenligning er ikke helt fair, da du sammenligner moderne spil med 90'ernes platformspil. Dengang var der ikke noget, der hed casual play, multiplayer og downloadable content. Hvis man laver et spritnyt platformspil i dag, hvad forhindrer den i at have
- multiplayer?
- custom outfits/skins til din spiller?
- downloadable content?
- realistisk fysiksimulation i banerne (a la Phun)?
- nye måder at dræbe fjender på end bare at skyde dem eller hoppe på dem?
- stats, erfaringspoint, health bars, mana bars, osv?
- et pengesystem, hvor man kan købe og sælge items?
- grafik, lyd og animation, som selv Steve Jobs vil kalde 'gorgeous'?
Little Big Planet viser et flig af de muligheder, der er i dag for innovation i platformgenren.
Ellers kunne du f.eks. kigge på [url= Det er flot, og det har en interessant game mechanic, hvor du kan manipulere tiden (få den til at gå baglæns, stå stille, gå langsommere i et lokalområde, osv.)
Kun fantasien sætter grænser. Derfor synes jeg der kan være meget mere i platformgenren anno 2010 end at figuren bare kan... hoppe.
Fair nok. Jeg læste ikke helt dit indlæg, som du mente den.
Jeg kan naturligvis ikke sammenligne et typisk FPS med Limbo, da jeg jo ikke kender Limbo.
Og din sammenligning er ikke helt fair, da du sammenligner moderne spil med 90'ernes platformspil. Dengang var der ikke noget, der hed casual play, multiplayer og downloadable content. Hvis man laver et spritnyt platformspil i dag, hvad forhindrer den i at have
- multiplayer?
- custom outfits/skins til din spiller?
- downloadable content?
- realistisk fysiksimulation i banerne (a la Phun)?
- nye måder at dræbe fjender på end bare at skyde dem eller hoppe på dem?
- stats, erfaringspoint, health bars, mana bars, osv?
- et pengesystem, hvor man kan købe og sælge items?
- grafik, lyd og animation, som selv Steve Jobs vil kalde 'gorgeous'?
Little Big Planet viser et flig af de muligheder, der er i dag for innovation i platformgenren.
Ellers kunne du f.eks. kigge på [url= Det er flot, og det har en interessant game mechanic, hvor du kan manipulere tiden (få den til at gå baglæns, stå stille, gå langsommere i et lokalområde, osv.)
Kun fantasien sætter grænser. Derfor synes jeg der kan være meget mere i platformgenren anno 2010 end at figuren bare kan... hoppe.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.