mboost-dp1

Vil du med i LIMBO?


Gå til bund
Gravatar #1 - traun
11. jan. 2010 20:56
Hej,
jeg skriver på vegne af det danske computerspilsfirma PLAYDEAD i anledning af, at vi igen søger frivillige, der har lyst til at spille vores spil et par timer og på den måde hjælpe os med at forbedre det og udpege eventuelle fejl. Der er tale om spillet Limbo (der for nylig blev nomineret til to priser ved Independent Games Festival):

http://www.limbogame.org

Det er ulønnet, men det er en unik mulighed for at prøve et spil før det udkommer, og som tak for hjælpen vil vi servere kaffe og the til dem der ønsker det, foruden det obligatoriske cola og slik. Alle testsessioner bliver afholdt på vores adresse i Københavns centrum, tæt på Nørreport og Kongens Nytorv. De præcise detaljer vil du få på email ved invitation.

Vi bestræber os på at teste alle aspekter af spillet, og skal derfor bruge en hel del testere - chancerne for at netop du bliver udvalgt er derfor store. Testene vil fortrinsvis finde sted om eftermiddagen, men aftentests vil også være en mulighed.

Bor du i København eller omegn, og har du lyst til at hjælpe os til at lave et endnu bedre spil, så gå ind på følgende adresse og læs mere - her kan du også skrive dig op:

http://www.playdeadgames.com/test

MVH PLAYDEAD
Gravatar #2 - vandfarve
12. jan. 2010 08:56
#1 Fantastisk mulighed. Låååv it!

Min tilmelding er nu sendt.
Gravatar #3 - illishar
12. jan. 2010 09:07
Traun (1) skrev:
Vi bestræber os på at teste alle aspekter af spillet


Hvor mange aspekter er der i et klassisk platforms-spil, hvor figuren kan ... hoppe?

Derudover er grafik og environment savlende interessant, så jeg forstår godt de omtalte priser. Men eyecandy er vel næppe et aspekt der kan testes?
Gravatar #4 - zin
12. jan. 2010 09:08
KBH? Øv. Jeg bor lige 4 timer væk - betaler i evt. regninger for rejsen? ;-)
Gravatar #5 - Spiderboy
12. jan. 2010 16:08
Ville gerne, men har ikke rigtig mulighed for at tage til København. :-/

illishar (3) skrev:
Hvor mange aspekter er der i et klassisk platforms-spil, hvor figuren kan ... hoppe?

Derudover er grafik og environment savlende interessant, så jeg forstår godt de omtalte priser. Men eyecandy er vel næppe et aspekt der kan testes?

No offense, men det var en ret ignorant holdning at have overfor platform-genren. Der er tusind gameplay mechanics man kan anvende.

Det vil være som at affeje FPS-genren med "hvor mange aspekter er der i et skydespil, hvor man kan... skyde?"
Gravatar #6 - vandfarve
12. jan. 2010 19:40
Bare lige for at give jer heads-up, så har Dead Games allerede udsendt den første notifikation om test af deres spil.

Det er da rimeligt hurtigt i min optik!
Gravatar #7 - illishar
12. jan. 2010 19:54
Spiderboy (5) skrev:
det var en ret ignorant holdning at have overfor platform-genren


Hvis du lægger mærke til det, så angav jeg også et spørgsmålstegn efter udtalelsen. Hvilket betyder at jeg indrømmer min ignorance og ønskede implicit at blive oplyst.
Derudover så var det nu også mere Limbo, som jeg hentydede til og ikke hele platforms-generen.


Men fair nok. Hvis jeg nævner nogle aspekter i et klassisk FPS-spil, så nævner du nogle i Limbo. Så kan vi jo måle ignorance ;)

PS. Et givent aspekt (synsvinkel) må definere en måde hvorpå man kan se på spillet. En indgangsvinkel, tilgang, eller et givent område af spillet. Eks. er Diplomacy ofte angivet som et vigtigt aspekt af et Strategi-spil, omend det ikke er det primære.


Aspekter i flere Counter Strike-kloner:
- Skyd fjenderne og overlev (primære aspekt)
- Socialt aspekt. (Det er jo multiplayer)
- Team-work/management/leder-aspekt
- Strategi-aspekt
- RPG-aspekt (der er mange kloner, hvor man er begyndt at kunne lvl sin person eller våben)
- RL-penge. (Man kan vinde rigtige penge (casino) i nogle af spillene. Derudover kan der også være sponsor-penge at hente. )
- Competitions. (RL-fame, sports-turneringer mm.)

... og der er sikkert nogle flere aspekter, hvis man rent faktisk interesserer sig for FPS-spil.

Lad mig hjælpe dig lidt med nogle klassiske aspekter i platformsspil:
- Gennemfør bane
- Gennemfør på tid
- Få flest points
- Level-editors.
- Spil som Little Big Planet får tilmed tilføjet et socialt aspekt, da man kan dele sine egen levels.


Dog hvis man kigger på traileren til Limbo, så præsenteres der umiddelbart kun "Gennemfør bane"-aspektet. Og hvis man presser den lidt, så kan man måske også tilføje et "oplev miljøet"-aspekt. (Men det sidste er måske lidt svært at teste. Jvf. min oprindelige post. Og de har derudover også allerede modtaget 2 priser, for netop dette aspekt, så det må være test nok ;)
Gravatar #8 - Spiderboy
13. jan. 2010 00:10
#7
Fair nok. Jeg læste ikke helt dit indlæg, som du mente den.

Jeg kan naturligvis ikke sammenligne et typisk FPS med Limbo, da jeg jo ikke kender Limbo.

Og din sammenligning er ikke helt fair, da du sammenligner moderne spil med 90'ernes platformspil. Dengang var der ikke noget, der hed casual play, multiplayer og downloadable content. Hvis man laver et spritnyt platformspil i dag, hvad forhindrer den i at have
- multiplayer?
- custom outfits/skins til din spiller?
- downloadable content?
- realistisk fysiksimulation i banerne (a la Phun)?
- nye måder at dræbe fjender på end bare at skyde dem eller hoppe på dem?
- stats, erfaringspoint, health bars, mana bars, osv?
- et pengesystem, hvor man kan købe og sælge items?
- grafik, lyd og animation, som selv Steve Jobs vil kalde 'gorgeous'?

Little Big Planet viser et flig af de muligheder, der er i dag for innovation i platformgenren.

Ellers kunne du f.eks. kigge på [url= Det er flot, og det har en interessant game mechanic, hvor du kan manipulere tiden (få den til at gå baglæns, stå stille, gå langsommere i et lokalområde, osv.)

Kun fantasien sætter grænser. Derfor synes jeg der kan være meget mere i platformgenren anno 2010 end at figuren bare kan... hoppe.
Gravatar #9 - Norrah
13. jan. 2010 15:44
Ville ønske jeg kunne.
Syntes konceptet er rigtig spændende.

Er desværre for det meste i århus, og jeg har lidt travlt.
Men har vidst ferie hele feb. så det kan da være man skulle prøve at tilmelde sig, så må man jo bare takke nej hvis dato'en passer skidt.
Gravatar #10 - vandfarve
26. jan. 2010 18:44
Mmmm...

Jeg er lige kommet hjem fra en spiltest i dag, og oplevelsen var god. Rigtig god. Pga. en NDA kan jeg ikke afsløre for meget, men jeg kan sige, at spillet overraskede meget positivt, selvom det allerede er blevet hypet meget.

Hvis i får muligheden for det, så tilmeld jer gerne.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login