mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Josso (7174) skrev:Du gør det bare forkert. :P
Man skal da bare finde ud af hvor mange bit bankerne gemmer ens saldo i og lave en kontooverførsel så stor at variablen tæller over og viola! en million-millard værsgo.
Var det myplacedk, som arbejdede i en bank? I så fald må vi håbe, at han falder over dette indlæg. Tænk, hvis de ikke får lukket denne buffer overflow!Dreadnought (7202) skrev:Man skal da bare finde ud af hvor mange bit bankerne gemmer ens saldo i og lave en kontooverførsel så stor at variablen tæller over og viola! en million-millard værsgo.
LinguaIgnota (7203) skrev:Bliver Brasilien-Nordkorea vist på dansk tv?
http://newz.dk/forum/tagwall/tv4-kraeves-lukket-af... - Tjek link(et i linket)
Jeg mistænker det lidt for at være en "ghey test". Hvis man kender tidspunktet og kan svare på spørgsmålet har man "fanget the ghey", as we sæj here in Denmark.
Eller også er dr. Ignota blevet en almindelig dansk forboldtosse.
[url= er noget at skråle med på[/url]. Sæt i gang.
Eller også er dr. Ignota blevet en almindelig dansk forboldtosse.
[url= er noget at skråle med på[/url]. Sæt i gang.
Jeg fangede lige slutningen af et dokumentarprogram om Nordkoreas deltagelse i VM engang i fordums tid, og så blev jeg lidt nysgerrig. Hvis man skal afhoppe, så er under kampen vel også det bedste tidspunkt, så man kan altid håbe på lidt ekstra krydderi i form af dødsangste nordkoreanere, der skriger på asyl. Og så er jeg da ikke mere voksen og følsom end at jeg godt kan se det sjove i at heppe på holdet, der repræsenterer det totalitære rædselsregime.
Hvis jeg vidste hvordan det nordkoreanske flag ser ud, så havde jeg syet min egen klaphat. Men nu må jeg nøjes med at fange kampen på ZDF og glæde mig over det tyske kommentatorspor - når nu man ikke kan få det på koreansk, så må tysk være den bedste erstatning.
Så må jeg senere tage stilling til, om aftensmaden skal bestå af Nordkoreas nationalret, sandet mudder, eller et par stolte, tyske kålpølser og en skål paprikachips.
Hvis jeg vidste hvordan det nordkoreanske flag ser ud, så havde jeg syet min egen klaphat. Men nu må jeg nøjes med at fange kampen på ZDF og glæde mig over det tyske kommentatorspor - når nu man ikke kan få det på koreansk, så må tysk være den bedste erstatning.
Så må jeg senere tage stilling til, om aftensmaden skal bestå af Nordkoreas nationalret, sandet mudder, eller et par stolte, tyske kålpølser og en skål paprikachips.
Jeg har hørt, at kampen kun bliver sendt i koreansk fjernsyn, hvis de vinder fodboldkampen.
Mere info om VM i fodbold, hvornår de forskellige hold spiller og hvornår det bliver vist i tv:
http://www.bold.dk/vm/gruppespil.php#kampprogram
Mere info om VM i fodbold, hvornår de forskellige hold spiller og hvornår det bliver vist i tv:
http://www.bold.dk/vm/gruppespil.php#kampprogram
LinguaIgnota (7208) skrev:Hvis man skal afhoppe, så er under kampen vel også det bedste tidspunkt, så man kan altid håbe på lidt ekstra krydderi i form af dødsangste nordkoreanere, der skriger på asyl.
Det tror jeg ikke, du skal regne med, at der sker. Hvis de gør det, bliver deres familier, venner, husdyr og enhver de nogensinde har snakket med samt alle med samme efternavn skudt hjemme i Nordkorea :D
Jakob Jakobsen (7200) skrev:Meget forsimplet så snakker en psykolog med dig, hvor en psykiater giver dig piller.
Fuck. Det forklarer hvorfor mine mange lange samtaler med en psykiater virkede så formålsløse.
Seriously. 40 minutters samtale, som ikke indeholdet meget andet end: "Nå, hvordan går det så?" - "Som det plejer" - "Jamen så ses vi igen om 14 dage!"
Men jo, han gav mig da også en pille.
myplacedk (7215) skrev:Seriously. 40 minutters samtale, som ikke indeholdet meget andet end: "Nå, hvordan går det så?" - "Som det plejer" - "Jamen så ses vi igen om 14 dage!"Men jo, han gav mig da også en pille.
Ovenstående er hvordan samtalen ville have forløbet hos en psykolog.
myplacedk (7215) skrev:Fuck. Det forklarer hvorfor mine mange lange samtaler med enpsykiaterpsykolog virkede så formålsløse.
Seriously. 40 minutters samtale, som ikke indeholdet meget andet end: "Nå, hvordan går det så?" - "Som det plejer" - "Jamen så ses vi igen om 14 dage!"
Men jo, han gav mig da også en regning på 1500 kr.
fixed.
Daniel-Dane (7204) skrev:Var det myplacedk, som arbejdede i en bank? I så fald må vi håbe, at han falder over dette indlæg. Tænk, hvis de ikke får lukket denne buffer overflow!
Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad der sker, hvis din saldo ryger over 16 cifre. (Ud over decimalerne.)
Men du kan jo prøve dig frem. Hvis det lykkes at få en overflow så din konto bliver på et 16-cifret minus-beløb, så skal jeg nok prøve at lægge et godt ord ind for din sag.
Anders Feder (7216) skrev:Ovenstående er hvordan samtalen ville have forløbet hos en psykolog.
Suk.
Da jeg blev rask læste jeg en bog om emnet, og så fandt jeg endelig ud af hvad jeg fejlede, hvordan jeg blev rask, og hvordan jeg formentlig kunne have helbredt mig selv hurtigere end ventetiden inden første samtale.
Hint: Det havde intet at gøre med at en mand spurgte mig hvordan det gik.
myplacedk (7219) skrev:Da jeg blev rask læste jeg en bog om emnet, og så fandt jeg endelig ud af hvad jeg fejlede, hvordan jeg blev rask, og hvordan jeg formentlig kunne have helbredt mig selv hurtigere end ventetiden inden første samtale.
Denne bog?
"Mild depression".
Det viste sig at være en fysisk sygdom. (Fuckup i hjernens signal-stoffer.) Det kan man ikke snakke sig ud af.
Han skulle have fortalt mig hvad det er og hvordan det er opstået (for meget stress i for lang tid, hvilket forbrugte stress-signalstofferne hurtigere end de kunne produceres, hvilket får hjernen til at finde på alternativer, hvilket betyder at hverken normal-tilstanden eller stress-tilstanden fungerer længere), og hvad man skal gøre for at komme af med det igen (fx. ved at være fysisk aktiv, i stedet for at sidde i en stol og vente på at de 14 dage er gået).
...for lige at give den korte og upræcise udgave.
Og da jeg blev erklæret rask måtte han godt have fortalt mig, at det plejer man ikke at blive velfungerende af. Det kunne have sparet mig for vildt meget dårlig samvittighed.
Hvis nogen har/har haft/har mistanke om at have stress og/eller depression, så send bare en PM eller en email.
"Mild depression".
Det viste sig at være en fysisk sygdom. (Fuckup i hjernens signal-stoffer.) Det kan man ikke snakke sig ud af.
Han skulle have fortalt mig hvad det er og hvordan det er opstået (for meget stress i for lang tid, hvilket forbrugte stress-signalstofferne hurtigere end de kunne produceres, hvilket får hjernen til at finde på alternativer, hvilket betyder at hverken normal-tilstanden eller stress-tilstanden fungerer længere), og hvad man skal gøre for at komme af med det igen (fx. ved at være fysisk aktiv, i stedet for at sidde i en stol og vente på at de 14 dage er gået).
...for lige at give den korte og upræcise udgave.
Og da jeg blev erklæret rask måtte han godt have fortalt mig, at det plejer man ikke at blive velfungerende af. Det kunne have sparet mig for vildt meget dårlig samvittighed.
Hvis nogen har/har haft/har mistanke om at have stress og/eller depression, så send bare en PM eller en email.
Heh, min læge prøvede også at nedspille det. Han gav mig indtryk af at jeg lige præcis var depressiv nok til at man kunne kalde det en meget mild depression. Om han har ret i det aner jeg ikke, men jeg er ikke i tvivl om at nogle mennesker bliver raske af at få at vide at de er raske.
Men når stress/depression er så slemt, at det har så tydelige fysiske symptomer som jeg havde (en hård klump i maven som enhver kunne mærke, og som efter mange dyre undersøgelser viste sig slet ikke at være der uanset hvor tydeligt man stadig kunne mærke den, og mavesårsmedicin hjalp i øvrigt overhovedet ikke på smerterne), så er det altså ikke løsningen.
Heh, min læge prøvede også at nedspille det. Han gav mig indtryk af at jeg lige præcis var depressiv nok til at man kunne kalde det en meget mild depression. Om han har ret i det aner jeg ikke, men jeg er ikke i tvivl om at nogle mennesker bliver raske af at få at vide at de er raske.
Men når stress/depression er så slemt, at det har så tydelige fysiske symptomer som jeg havde (en hård klump i maven som enhver kunne mærke, og som efter mange dyre undersøgelser viste sig slet ikke at være der uanset hvor tydeligt man stadig kunne mærke den, og mavesårsmedicin hjalp i øvrigt overhovedet ikke på smerterne), så er det altså ikke løsningen.
Forstår ikke, hvorfor man ikke bare kan bruge sin ActiveCard fra DB.. er ti gange nemmere og sikkert også mere sikkert..
myplacedk (7231) skrev:#7229
http://www.nemid.nu/ - efter d. 1. juli.
Indtil da: If you gotta ask how, you can't. ;-)
Oh snap.. my fancy pants :D
Enig.
jeg kan ikke se nogen "se rettelser"
..MiniatureZeus (7233) skrev:Forstår ikke, hvorfor man ikke bare kan bruge sin ActiveCard fra DB.. er ti gange nemmere og sikkert også mere sikkert..
Tumleren (7236) skrev:Kan man ikke længere "Se rettelser"?
Edit: Test
Test2
jeg kan ikke se nogen "se rettelser"
Det er en ny feature. Den kom lige efter "citer indlæg"-featuren*.
*)
Den, hvor nogle citater ikke kommer med i citatet.
*)
Den, hvor nogle citater ikke kommer med i citatet.
MiniatureZeus (7233) skrev:Forstår ikke, hvorfor man ikke bare kan bruge sin ActiveCard fra DB.. er ti gange nemmere og sikkert også mere sikkert..
Det ActiveCard jeg fik var møgbesværligt. Og det kunne i øvrigt kun bruges til at logge på Danske Banks netbank. Og det fyldte for meget til altid at rende rundt med det, og så er det meste af pointen væk.
NemID er et skridt tilbage i sikkerhed. Det er lavet for at få IT mongoler på nettet.
Gør jer selv den tjeneste og få en Active card løsning som mig og Zeus har fra Danske Bank.
Den kan man også logge på med hvorsomhelst.
folk går man på siden, taster sit brugernavn ind som består af tal og bogstaver. sammen med et password som også er tal og bogstaver.
Så får man en kode.
så tænder man activecard, taster en Pinkode man selv har bestemt.
taster koden ind fra netbanken, og fr en anden kode retur man kan taste ind.
Selvom det lyder langtrukkent tager det ikke mange sekunder. Super sikkert.
Gør jer selv den tjeneste og få en Active card løsning som mig og Zeus har fra Danske Bank.
Den kan man også logge på med hvorsomhelst.
folk går man på siden, taster sit brugernavn ind som består af tal og bogstaver. sammen med et password som også er tal og bogstaver.
Så får man en kode.
så tænder man activecard, taster en Pinkode man selv har bestemt.
taster koden ind fra netbanken, og fr en anden kode retur man kan taste ind.
Selvom det lyder langtrukkent tager det ikke mange sekunder. Super sikkert.
SlettetBruger (7242) skrev:Gør jer selv den tjeneste og få en Active card løsning som mig og Zeus har fra Danske Bank.
Du kan ikke bruge det mere efter 1. oktober tror jeg det er, pga. nemID..
MiniatureZeus (7243) skrev:Du kan ikke bruge det mere efter 1. oktober tror jeg det er, pga. nemID..
... Hvad fuck er det for noget lorte pis :S
Skriver lige en svinermail til DanskeBank.
Her tidligere i dag fik jeg den glimrende ide at spille killing floor, yes tænkte jeg, jeg starter bare lige steam og så virker det selvfølgelig (ja den var god haha, steam, virke? tihi).
Jeg starter steam, går ind i spillet, prøver at joine en server, den loader OOOOOOG connection failed...
prøvede 7 forskellige servers, samme resultat. Jeg kan godt se dem, men ikke joine dem.
Nogen der har en forklaring og helst også en løsning ^^?
Jeg starter steam, går ind i spillet, prøver at joine en server, den loader OOOOOOG connection failed...
prøvede 7 forskellige servers, samme resultat. Jeg kan godt se dem, men ikke joine dem.
Nogen der har en forklaring og helst også en løsning ^^?
Kris (7240) skrev:Vil det så sige at med det nye fis kan man logge på sin netbank alle steder?
Korrekt.
coday (7241) skrev:Medhensyn til nemid, er der så nogen der ved hvornår/om at arbejdernes landsbank tager det i brug?
ALLE danske banker tager det i brug i løbet af 2. halvår 2010.
SlettetBruger (7245) skrev:så det eneste der skal på en pc er en keylogger vel :S og så er man lost.
Nej. Man skal have dit brugernavn, din kode og dit nøglekort. Nøglekortet er et stykke lamineret papir, som er ret besværligt at stjæle via internettet.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.