mboost-dp1
Tråden til dumme spørgsmål
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Selvfølgelig er der nogle hippier som ikke mener at biler hører til i byen, men dem er jeg altså ikke en del af.
Os bilejere bliver straffet på alle tænkelige måder i forvejen, afgifter på benzin, registrerings afgift, grøn afgift etc. Jeg brugte 3500 kr på benzin imens jeg var hjemme, skulle nå rundt til en del familie og venner inden jeg skulle hjem igen, samtidigt med at jeg ikke kørte i den mest økonomiske bil. Lad os dog for helvede få lov at parkere gratis på offentlige parkeringspladser.
Selvfølgelig er der nogle hippier som ikke mener at biler hører til i byen, men dem er jeg altså ikke en del af.
Os bilejere bliver straffet på alle tænkelige måder i forvejen, afgifter på benzin, registrerings afgift, grøn afgift etc. Jeg brugte 3500 kr på benzin imens jeg var hjemme, skulle nå rundt til en del familie og venner inden jeg skulle hjem igen, samtidigt med at jeg ikke kørte i den mest økonomiske bil. Lad os dog for helvede få lov at parkere gratis på offentlige parkeringspladser.
Må ærligt indrømme at jeg ikke synes at offentligt transport er et alternativ til bilen. Har hårdnakket nægtet at bruge det siden den dag jeg fik kørekort, så med mindre det er blevet meget bedre på de 2½ år hvor jeg udelukkende har gjort brug af bil og taxa når jeg skulle noget, så nægter jeg forsat at bruge det.
Må ærligt indrømme at jeg ikke synes at offentligt transport er et alternativ til bilen. Har hårdnakket nægtet at bruge det siden den dag jeg fik kørekort, så med mindre det er blevet meget bedre på de 2½ år hvor jeg udelukkende har gjort brug af bil og taxa når jeg skulle noget, så nægter jeg forsat at bruge det.
for at offentligt transport skal fungere kræver det næsten en morderne by. Der skal være plads til overskuelighed og smarte løsninger. ikke semismalle gader med masser af forvirende trafik samtidig med man skal skifte 12 gange for at komme fra ét sted til et andet.
^^ byg en ny by og lad en af grundstenene være transport. easy
^^ byg en ny by og lad en af grundstenene være transport. easy
I gamle dage havde man jo sporvogne overalt, og de kørte næsten hele tiden. Men så kom bilerne, og det var ikke moderne at tage sporvognen mere.
De offentlige transportsystemer har faktisk været velfungerende i mange store byer, men man asfalterede skinnerne bort og gjorde det 'fattigt' at benytte offentlige transportmidler.
En bil er jo for nogle også et statussymbol der signalere "Jeg kan og vil selv!". Det gør en bus ikke - desværre...
De offentlige transportsystemer har faktisk været velfungerende i mange store byer, men man asfalterede skinnerne bort og gjorde det 'fattigt' at benytte offentlige transportmidler.
En bil er jo for nogle også et statussymbol der signalere "Jeg kan og vil selv!". Det gør en bus ikke - desværre...
Clauzii (6957) skrev:En bil er jo for nogle også et statussymbol der signalere "Jeg kan og vil selv!". Det gør en bus ikke - desværre...
Jeg er fuldstændig enig, men udover det så giver det også en hel del mere frihed ikke at skulle planlægge sin tur på forhånd. Det at jeg kan gøre hvad jeg vil når jeg vil, har jeg ikke lyst til at afskrive på nogen måde.
SlettetBruger (6956) skrev:morderne by
Er ovenstående en død by?
-----
Kan et kastreret dyr få stivert?
Fordi mænd der lader sig sterilisere kan lide at få den i nummeren af dyr der er kastrerede? Det ville da forklare hvorfor han altid har så ondt i røven! *bada-discch*
Kastration af dyr foregår da ellers normalt ved at fjerne testiklerne eller blot blodtilførslen, så de dør.
Ved sterilisation af mænd piller man blot ved sædlederne, enten sy sammen eller klippe over.
Forskellen ligger i, at det mandlige hormon stadig dannes i mænd, men ikke i dyr (så de ikke bliver aggressive).
Ved sterilisation af mænd piller man blot ved sædlederne, enten sy sammen eller klippe over.
Forskellen ligger i, at det mandlige hormon stadig dannes i mænd, men ikke i dyr (så de ikke bliver aggressive).
De kan stadig ophidses, men de har sværere ved det: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3215226
sådan som jeg lige ser det
sådan som jeg lige ser det
Var der noget med, at Eee Pad skulle være dårlig og langsom? Men den ser så fucking læææækker ud:
Laptop/pad = Mindre end tre.
EDIT:
HVAD ER DET VED 0:59 I DENNE VIDEO: (?)
Laptop/pad = Mindre end tre.
EDIT:
HVAD ER DET VED 0:59 I DENNE VIDEO: (?)
Da jeg brugte offentlig transport til at komme til/fra arbejde, var tiden i bus og tog den mindste del. Der gik mere tid på banegården.
Det er ikke status der forhindrer mig i at bruge offentlig transport. Valget var 3-4 måske 5 timer dagligt på banegårde, fortove, elendigt sæde i et tog (i bedste fald), værre sæde i en bus, begge dele stopfyldt med mennesker. Stresset inden jeg overhovedet nåede frem på arbejdet. Slapper af hele dagen, men stresser igen
på vej hjem. Skal derefter bruge 0,5-1 time på at falde til ro inden jeg laver noget fornuftigt hjemme.
Eller 1,5 timer dagligt i lænestolen bag rattet, med god musik/lydbog/whatever i anlægget. Den tid er ofte der jeg slapper mest af hele dagen. Skøøønt.
Da jeg brugte offentlig transport til at komme til/fra arbejde, var tiden i bus og tog den mindste del. Der gik mere tid på banegården.
Det er ikke status der forhindrer mig i at bruge offentlig transport. Valget var 3-4 måske 5 timer dagligt på banegårde, fortove, elendigt sæde i et tog (i bedste fald), værre sæde i en bus, begge dele stopfyldt med mennesker. Stresset inden jeg overhovedet nåede frem på arbejdet. Slapper af hele dagen, men stresser igen
på vej hjem. Skal derefter bruge 0,5-1 time på at falde til ro inden jeg laver noget fornuftigt hjemme.
Eller 1,5 timer dagligt i lænestolen bag rattet, med god musik/lydbog/whatever i anlægget. Den tid er ofte der jeg slapper mest af hele dagen. Skøøønt.
Det tager mig 1.5 time at køre i bil på arbejde.
Med offentlig transport tog -> tog -> bus, tager det også 1.5 time.
Nr. 2 tog holder klart når jeg kommer ind med det første, så jeg kan sove med det samme i den time det tager. Når det tog kommer ind, så holder min bus og venter, så spildtid har jeg ikke meget af.
Jeg foretrækker klart offentlig transport på min strækning.
Da jeg gik i skole var det dog: 10 minutter i bil eller 45 minutter i tog+bus.
Let valg.
Med offentlig transport tog -> tog -> bus, tager det også 1.5 time.
Nr. 2 tog holder klart når jeg kommer ind med det første, så jeg kan sove med det samme i den time det tager. Når det tog kommer ind, så holder min bus og venter, så spildtid har jeg ikke meget af.
Jeg foretrækker klart offentlig transport på min strækning.
Da jeg gik i skole var det dog: 10 minutter i bil eller 45 minutter i tog+bus.
Let valg.
myplacedk (6974) skrev:Daniel-Dane (6960) skrev:#6959
Indtil man sidder midt i en kæmpe kø.
Jeg vil da LANGT hellere være i bilen når jeg venter, end banegården, toget, bussen stoppestedet...
Det er lidt ærgerligt, at du har fået en sådan oplevelse. At din kommunes offentlige transport lugter grimt betyder ikke, at resten af Danmarks gør. Jeg har i hvert fald ikke noget i mod at vente på toget, når det er forzinket. Sidde tyve minutter på en banegård og vente for derefter at sidde i et IC3 på vej mod Kbh i en time. Luksus.myplacedk (6976) skrev:#6975
Hey, ehm, hvorfor kan jeg ikke logge ind på Newz fra min iPhone, når jeg er på Gratis Danmarks net i S-toget? Jeg trykker og der sker ikke en skid. Eller, forsiden loader bare igen, den usympatiske karl.
Måske apropos tog, hvad er grunden så til at man har glemt at lægge en metro-station ved Københavns vigtigste trafikknudepunkt, Hovedbanegården?
Anders Feder (6980) skrev:Måske apropos tog, hvad er grunden så til at man har glemt at lægge en metro-station ved Københavns vigtigste trafikknudepunkt, Hovedbanegården?
Det ville have været en pæn stor omvej, at føre tunnellen fra forum, over hovedbanegården, videre til nørreport.
Desuden, så er der vidst flere daglige passagere i myldertiden på nørreport, end der er på hovedbanegården.
Anders Feder (6980) skrev:Måske apropos tog, hvad er grunden så til at man har glemt at lægge en metro-station ved Københavns vigtigste trafikknudepunkt, Hovedbanegården?
Har ikke tid til at henvise, men der var noget om belastningen på HB var alt for stor som det var, og det ville være for dyrt at føre metroen derind. dunno
Daniel-Dane (6978) skrev:Det er lidt ærgerligt, at du har fået en sådan oplevelse. At din kommunes offentlige transport lugter grimt betyder ikke, at resten af Danmarks gør.
"Min kommune"? SÅ langsomt går det nu heller ikke, at det tager 3-5 timer at rejse indenfor kommunen. ;-)
Det var Horsens-Fredericia. Jeg har også prøvet at tage business-class mellem Fredericia og København nogle gange. Jeg fortryder hver gang, så hellere tage bilen.
Skal det være, så tager jeg bilen hele vejen fra Horsens til København og så hjem igen når mødet er færdigt. Langt bedre togets elendige sæder, betalt netforbindelse som ikke er der, reserverede pladser på aflyste tog osv. Jeg kunne skrive en bog om dårlige erfaringer med tog.
Da jeg pendlede i tog mellem Horsens og Viby J. kunne det klares lige så hurtigt på scooter, på en god dag. På en dårlig dag kunne det ikke betale sig at tage på arbejde, det var bare direkte fra ankomst-peronen til afgangs-peronen hjem igen.
Spiderboy (6985) skrev:Tvivler på, at det står på et dataark et sted, så det nemmeste er vel at måle det selv.
True dat ..
Ah, jeg synes til gengæld, at sæderne er gode. Og hvem betaler for Internet i toget? Og så er det fail at bestille sæder.myplacedk (6984) skrev:Langt bedre togets elendige sæder, betalt netforbindelse som ikke er der, reserverede pladser på aflyste tog osv. Jeg kunne skrive en bog om dårlige erfaringer med tog.
Men ja, toget er langsomt og ofte forzinket! >=(
myplacedk (6974) skrev:Jeg vil da LANGT hellere være i bilen når jeg venter, end banegården, toget, bussen stoppestedet...
aaaargh, det vil du ikke xD eller, det vil jeg i hvert fald ikke :P hellere dalre rundt på banegården i tyve minutter, hvor man kan købe dejligt usunde sager i kiosken (win! :D) end at sidde i en lummer bil, hvor der ingen plads er... mht til bus eller proppet tog er det lige så fail som bil. Føler mig generelt ikke så mast i et tog som i andre transportmidler, men hvis der er for mange mennesker, er det møgubehageligt, ligesom i busser og egentlig også biler..
Daniel-Dane (6987) skrev:Ah, jeg synes til gengæld, at sæderne er gode. Og hvem betaler for Internet i toget? Og så er det fail at bestille sæder.
Jeg gider slet ikke beskrive alt hvad der er galt med de sæder. Men fx. de der "ørevarmere" i IC3-togets sæder. Hvis jeg sidder ret op og ned, rammer de mine skuldre, dvs. jeg kan ikke sidde ergonomisk korrekt. (Dvs. røven helt tilbage og med ret ryg.)
De gange jeg har kørt med tog skulle man betale for internet-adgang (eller selv have det med). Enten direkte, eller ved at køre business-class. Og når jeg bliver overtalt til at køre business-class frem for bilen, så jeg kan arbejde (online) undervejs, og toget så slet ikke har internet, så bliver jeg altså sur.
Og hvad er der galt i at bestille sæder?
Jeg skulle på weekend i København med kæresten, og vi valgte at tage toget for at undgå parkeringsproblemet. Jeg vidste at toget var overfyldt på det tidspunkt, så jeg reserverede to pladser en måned i forvejen. Toget blev aflyst mens jeg stod på perronen (fordi personalet ikke gad køre - seriøst!), og vi kunne få lov til at stå i gangen med al vores bagage, og var involveret hver eneste gang nogen skulle på toget, af toget, på toilet, væk fra toilettet osv.
Da blev jeg satme sur. Jeg fik at vide at jeg var den eneste som var sur over at personalet ikke gad passe sit job og ikke få leveret den vare jeg havde betalt for, og så fik vi lov til at sidde i business class.
Det er den eneste gang jeg har reserveret sæder i flere år. Det gør jeg ikke igen foreløbigt.
Elskov (6988) skrev:hellere dalre rundt på banegården i tyve minutter, hvor man kan købe dejligt usunde sager i kiosken (win! :D) end at sidde i en lummer bil, hvor der ingen plads er...
Huh? Min bil er kun lummer i et minut oder so, og det kun hvis den er parkeret i solen. Jeg har fuldt kontrol over klimaet, modsat toget.
Og så kører jeg lige forbi adskillige kiosker mens jeg kører, og der enda bedre handlemuligheder end DSB-kiosken lige der hvor jeg parkerer på arbejdet.
Elskov (6988) skrev:Føler mig generelt ikke så mast i et tog som i andre transportmidler, men hvis der er for mange mennesker, er det møgubehageligt, ligesom i busser og egentlig også biler..
Jojo, men i bilen bestemmer jeg selv hvor mange der skal være. Når der ikke er flere siddepladser, lukker jeg ikke flere ind. Og normalt er jeg helt alene i bilen.
Fjolle (6990) skrev:Der er en mcd på banegården i århus. Nogle gange misser jeg et tog med vilje :P
Jeg kører dagligt forbi BurgerKing, 2x McD, Monarch, en rigtig god burger-kiosk, adkillige burger/pølse-ting jeg ikke har prøvet, et pizzaria eller to osv. Hver af dem kan jeg nemt holde ind ved, og komme videre så snart jeg er færdig.
Jeg forstår slet ikke jeres argumenter. Sammenligner i med en gammel spand med elendige sæder, ingen aircondition og fyldt bil i kørselsordning? Jeg har en af de billigste biler (som ny) jeg kunne finde, og den er mere behagelig at sidde i end min egen stue derhjemme. (Fx. bedre musik-anlæg og klima-anlæg.)
Hvis man er lav og smalskuldret nok til at kunne være i deres sæder, er i stand til at sove, eller kan lide at nørde på toget (og man har sin egen stabile internet-forbindelse med), så kan jeg forstå det. Men ingen af de dele gælder for mig.
Hvis man er lav og smalskuldret nok til at kunne være i deres sæder, er i stand til at sove, eller kan lide at nørde på toget (og man har sin egen stabile internet-forbindelse med), så kan jeg forstå det. Men ingen af de dele gælder for mig.
pewbe (6996) skrev:Hvad er forskellen på en ninja og en samurai?
Lige umiddelbart er en samurai en kriger man sender i krig på en slagmark. Veltrænede og alt det shizz, men stadig nogle man sender head-to-head med nogle andre.
Ninjaer operer på mere lyssky måder, og går efter aldrig at blive set - At være "stealth" i bund og grund.
Noget i den retning, har ikke lige styr på alle de der japsere
Elskov (6988) skrev:aaaargh, det vil du ikke xD eller, det vil jeg i hvert fald ikke :P hellere dalre rundt på banegården i tyve minutter, hvor man kan købe dejligt usunde sager i kiosken
uden siddepladser. i kulde og blæst om vinteren. folk skubber og er egoistiske
Tumleren (6997) skrev:Lige umiddelbart er en samurai en kriger man sender i krig på en slagmark. Veltrænede og alt det shizz, men stadig nogle man sender head-to-head med nogle andre.
Ninjaer operer på mere lyssky måder, og går efter aldrig at blive set - At være "stealth" i bund og grund.
Noget i den retning, har ikke lige styr på alle de der japsere
Samuraier er "standart" infantri. i hære.
Ninja er selvstændige små banditter til bl.a snigmord.
Samuraier er ikke "uddannede" i kampsport andet end hvad man ville forvente af krigere. Hvor ninja'er bliver trænet fra unge aldre i Ninjutsu. hvor de lærer at arbejde effektivt og slå hurtigt ihjel. samt bliver de undervist i gift og vågen brug. hvor våben ikke er "tunge" våben som et stort sværd eller stav. men knive, kastestjerner osv.
Samurai = for the masses
myplacedk (6991) skrev:Jeg gider slet ikke beskrive alt hvad der er galt med de sæder. Men fx. de der "ørevarmere" i IC3-togets sæder. Hvis jeg sidder ret op og ned, rammer de mine skuldre, dvs. jeg kan ikke sidde ergonomisk korrekt. (Dvs. røven helt tilbage og med ret ryg.)
FYI, så sidder ørevarmerne fast med velcro og kan derfor justeres for din skulderhøjde.
pewbe (6996) skrev:Hvad er forskellen på en ninja og en samurai?
Jeg har ikke fuldstændig styr på det, men jeg mener der er noget i denne retning:
Både samuraier er ninjaer blev både brugt som krigere, soldater, lejemordere, osv, men der var alligevel en væsentlig forskel på dem.
Samuraier er træner i bushido, som minder lidt om Middelalderenglands ridderorden, dvs. lever et meget striks og nobelt liv med et altoverskyggende æreskodeks og var højt respeæterede. De deltog også i kultur og politik osv.
Ninjaer var trænet i ninjitsu var mere guerilla-agtige, da de levede, trænede og arbejdede meget i skjul. De havde ikke æreskodeks på samme måde som samuraierne. Der var enhver sig selv nærmest og alle kneb gjaldt.
Så tænk på samuraier som japanernes riddere/soldater og ninjaer som japanernes hemmelige politi/frøkorps - sådan meget firkantet sagt.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.