mboost-dp1

Tips/hjælp til at start netcafe op

Gå til bund
Gravatar #1 - GameNGame
23. jan. 2010 23:39
Hej Allesammen.

Jeg og nogle venner har fået ideen til at start en ny netcafe i københavns området.
vi har ik fundet et lokal i endnu, vi vil bare lige høre hvilken gamer comp's og udstyere ( winddows, licensers, spil osv..), et system som styrer alle computer fra en computer osv..
vi har tænkt os at start med 30-40 computers
Gravatar #2 - DiZaster
24. jan. 2010 00:31
Du kan starte med at google management software internet cafe, hvilket giver dig et hav af muligheder.

Har i udarbejdet en forretningsplan og et budget også? Hvis ikke skulle i nok gøre det inden i begynder at gøre mere ved jeres idé.
Gravatar #3 - KC
24. jan. 2010 00:45
I skal nok have et ret unikt koncept, for at konkurrere med Boomtowm og alle de mindre cafeer, som betaler deres ungarbejdere sort.
Gravatar #4 - Chewy
24. jan. 2010 03:40
Tips/hjælp til at start[e] [en] netcafe op

Don't

Gravatar #5 - Makey
24. jan. 2010 07:31
Helt enig med Chewy. Lær at stave først. "winddows"?
I virker alt alt alt for useriøse hvis ikke har styr på noget så simpelt.

Jeg håber i vågner her søndag morgen efter jeres druktur og bliver enige om at det nok er en pisse-dårlig ide. For det er det.
Gravatar #6 - MiniatureZeus
24. jan. 2010 09:04
Netcaféer er så 2000! Boomtown har de seneste år kørt med underskud på deres pc-del (altså netcaféen) og har måtte komme op med en masse nye tiltag for at tiltrække kunder.. Desuden, så er det super besværligt at starte en netcafé op i dag i København. Jeg vil foreslå at du søger her på newz.dk og tjekker nogle af de tidligere tråde omkring det..
Jeg ved da jeg har kommet med nogle ægte guldkorn tidligere hen!
Gravatar #7 - Windcape
24. jan. 2010 13:54
At spørge online er vel din første fejl.

For at låne det nødvendige indskud af banken (vel en 10 millioner eller mere, lokaler i kbh er dyre), skal du have en forretningsplan.

Og en Netcafe er ikke en sandsynelig overskudsforretning, så jeg tvivler på du kan overbevise jeres bank om at det er en god ide.
Gravatar #8 - Niklas H
24. jan. 2010 19:54
For at tiltrække kunder, skal i enten have en lav timepris, have et godt miljø eller have et unikt koncept. Lav timepris giver jer ikke overskud, men giver en masse kunder.

Et godt miljø eller et unikt koncept kan sq være svært.

Tror ikke i vil kunne holde en netcafe kørende, men held og lykke hvis i beslutter jer for at prøve.
Gravatar #9 - sissy
24. jan. 2010 21:57
Hva med noget med patter!?!!...
Gravatar #10 - cjoey
25. jan. 2010 07:55
#9 En Hooters(TM) netcafé? I like it...

Åh ja, og emnet. Jeg har en del kontakt med nogle mindre netcaféer også i større byer i landet og det er utroligt svært at lave overskud på dem.

I skal ihf. undersøge markedet godt og tænke jer godt om inden i starter...og måske prøve med et mindre antal maskiner for at teste idéen af.
Gravatar #11 - Makey
25. jan. 2010 11:38
(Forhåbentligt en smule mere konstruktivt end mit sidst indlæg.) Start eventuelt med at åbne en elektronik butik hvor i sælger alt muligt til computere, udfører service osv... Sæt nogle computere op i et mindre område og se om det er noget folk gider.

Dengang i gamle dage da bredbånd og supercomputere (læs: fornuftigt hjemme-gamer udstyr) ikke var tilgængeligt var netcaféer rigtig godt til at spille sine favorit online spil. Men da hverken fornuftigt internet eller hardware er svært at skaffe i dag, får i altså svært ved at konkurrere med nem adgang til eget toilet og billig sodavand fra Tyskland.

Personligt ser jeg absolut ingen årsag til at gå på netcafé medmindre jeg er på ferie og ikke lige har slæbt monstret med, men på den anden side så er jeg nok ikke ferie for at game alligevel...For slet ikke at nævne det faktum at lige meget hvilket headset og hvilken mus og tastatur i har, vil 80-90% af jeres kunder være utilfredse fordi det ikke er ligesom deres eget derhjemme. Det tog mig en uge før jeg var tilbage på mit gamle niveau sidst jeg skiftede tastatur, det kræver noget tilvending.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login