mboost-dp1

Køb af computer gennem firma

Gå til bund
Gravatar #1 - Nerq
4. mar. 2010 17:36
Godaften fellow geeks!

Jeg skal snart ud og investere i en ny bærbar, og kom i den forbindelse til at tænke på et indlæg jeg vist nok læste her på siden.

Kan det passe at det er noget med at jeg kan købe det igennem den virksomhed jeg er ansat igennem?

Sorry for det dårligt formulerede spørgsmål.

Nerq.
Gravatar #2 - vandfarve
4. mar. 2010 19:26
Ja.
Gravatar #3 - vandfarve
4. mar. 2010 19:52
Okay, måske skal svaret uddybes.

Du har mulighed for at købe en computer igennem firmaet på flere forskellige måder:

1) Enten kan du benytte dig af et "normalt" medarbejdertilbud, hvor firmaet køber produktet, og lejer det ud til det over en given periode. Denne udgift fratrækkes din bruttoløn, og efter udløbet af lejeaftalen mellem dig og arbejdsgiverne, kan du købe computeren for et symbolsk beløb, fx 100 kroner.

2) Firmaet kan også blot købe computeren som helt normalt og stille den til rådighed for dig. Du vil derfor hverken leje den eller eje den senere hen, men du vil i stedet ikke skulle betale noget for dette.

Dette udgør klart den største udgift for firmaet, men omvendt har du vel en årsløn på mindst 3-400.000 kroner, hvorfor en ekstraudgift (der kan afskrives) på 10-20.000 kroner ikke burde være så væsentligt.

Begge forslag kræver dog, at du skal betale medieskat.
Gravatar #4 - Nerq
6. mar. 2010 08:03
#3, Jeg siger tusind tak for det uddybende svar :)
Gravatar #5 - MiniatureZeus
6. mar. 2010 14:33
vandfarve (3) skrev:
Okay, måske skal svaret uddybes.

Du kunne bare ikke lade være med at blærer dig med din overdreven voldsomt store viden om alt og intet! Du skulle lige komme med et "uddybende svar" så vi endnu engang kunne se at Vandfarve er meget meget meget klogere end alle andre på newz.dk.

Tak for lort!
Gravatar #6 - cazotaro
6. mar. 2010 14:57
Og så scorede han ikke én men hele to informative ratings!
Sådan en laban!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login