mboost-dp1

Gratis PDF reader alternativ ?

Gå til bund
Gravatar #1 - Mort
3. maj 2010 06:41
Jeg er ved at være godt træt af Adobe PDF Reader. Programmet er blevet bloated til også at indeholde en download manager, noget som hedder "Adobe Air" og en forstyrrende auto updater. Derudover er det kilde til en hel række security exploits som gør det risikofyldt at bruge.

Jeg har prøvet andre gratis alternativer til Adobe's produkt, men allesammen har indeholdt bloatware (Som feks IE search bar) som jeg under ingen omstændigheder vil have på min maskine. Er der nogen af jer som kender et godt, gratis, bloatfrit PDF reader program til Windows 7 ?
Gravatar #2 - nightH
3. maj 2010 06:55
http://www.foxitsoftware.com/downloads/

er et alternativ, men kan ved samme lejlighed nævne at det ikke er så længe siden at der kom en security alert, da de også havde et sikkerhedshul i deres kode, men spørgsmålet er om du ikke vil finde det i enhver alternativ PDF-reader, da de jo alle sammen skal følge standarden fra adobe. ( det er da i hverfald mit gæt)

men kan kun sige at jeg er godt tilfreds med den, den er dejlig hurtig, og fylder næsten ingen ting. (knap 9 MB installeret på min win 7 x64)
Gravatar #3 - Windcape
3. maj 2010 06:58
Jeg kan anbefale Foxit Reader og PDF-XChange Viewer. De kan godt åbne beskyttede pdf'er, og virker helt fint og bloatfrit til Windows 7.

PDF-XChange Viewer har endda history support i dens jumplist :)

Bare rolig, der er flere huller i Adobe's software...
Gravatar #4 - Mort
3. maj 2010 07:40
Foxit's PDF reader er en af dem jeg har prøvet. Den installerer en Ask toolbar i IE, selvom jeg har valgt den fra. De reklamerer tilmed med at de er no-bloat hvilket bare gør det endnu mere absurd at de installerer en toolbar i IE uden at informere om det og uden at give mulighed for at undvære den.

Firmaer som på den måde gennemtvinger bloatware har jeg desværre meget lav tillid til. Hvis du kan finde på at installere en toolbar til IE, selvom de siger at de ikke gør det, så tør jeg ikke stole på at de ikke også installerer spyware på maskinen i en af deres fremtidige opdateringer.
Gravatar #5 - zin
3. maj 2010 07:47
Jeg er selv blevet en anelse glad for STDU Viewer. Lad os først få et på det rene: Jeg stoler ikke på udgiveren. Kendte jeg andet program, ville jeg benytte det, næsten blindt stolende på det i fht. STDU Viewer. Men jeg kan intet bedre finde. Husk at slå "åbn tidligere dokumenter" fra. Det er møgirriterende. :)
Gravatar #6 - nightH
3. maj 2010 08:40
@#4 : har lige kikket på deres forum, og det er en fejl at den toolbar bliver installeret, og de vil rette det i næste release.

jeg kører med en gammel version (3.1.4.1125) og den installerede ikke den toolbar.

så nu må vi vente og se om de holder ord.
Gravatar #7 - Coney
3. maj 2010 08:46
#6 En "fejl"... Lidt ligesom da Apple lige fik sneget safari ind;)
Gravatar #8 - Cloud02
3. maj 2010 08:56
Windcape (3) skrev:
PDF-XChange Viewer

+1
Du får endda lov til at skrive tekst ind på pdf-filer, som layer oven på.
Gravatar #9 - kasperd
8. maj 2010 17:59
Jeg bruger personligt Evince. Det er glimrende til at vise pdf filer, og der er intet bloat i det program. Jeg ved ikke om det fås til Windows 7.
Gravatar #10 - Cloud02
8. maj 2010 18:49
kasperd (9) skrev:
Jeg bruger personligt Evince. Det er glimrende til at vise pdf filer, og der er intet bloat i det program. Jeg ved ikke om det fås til Windows 7.
Har prøvet at installere den på Windows 7 på og den er da godt nok langsomt til at rendere.
Gravatar #11 - Daniel-Dane
8. maj 2010 20:22
Hvorfor har ingen foreslået MuPDF endnu? Det er den bedste reader, jeg nogensinde har prøvet (dvs. Adobe og Foxit).

Der er dog en lille bug, som forhindrer den i beholde vinduet i maksimeret tilstand, hvis man ikke først har resizet den.
Gravatar #12 - kasperd
8. maj 2010 21:53
Cloud02 (10) skrev:
Har prøvet at installere den på Windows 7 på og den er da godt nok langsomt til at rendere.
Den renderer lynhurtigt på min computer. Kan du give et eksempel på en fil den tager lang tid om at rendere for dig?
Gravatar #13 - Cloud02
9. maj 2010 15:12
kasperd (12) skrev:
Den renderer lynhurtigt på min computer. Kan du give et eksempel på en fil den tager lang tid om at rendere for dig?
Kan selvføgelig godt skyldes min aldrende computer, som er 3+ år gammel.
Gravatar #14 - Daniel-Dane
9. maj 2010 15:20
Cloud02, så prøv #11.
Gravatar #15 - Cloud02
9. maj 2010 18:51
Daniel-Dane (14) skrev:
Cloud02, så prøv #11.
Den renderer lynhurtigt, men jeg savner funktionalitet i den.
kan ikke scrolle
kan ikke zoome
kan ikke se thumbnail
kan ikke go-to page

Jeg er desuden godt tilfreds med PDF X-change viewer.
Gravatar #16 - Clauzii
9. maj 2010 18:55
Ang. Foxit Reader, er jeg også ret godt tilfreds, MEN: Når jeg vil skrive DSB billetter ud, eller Track & Trace labels fra PostDK, går det helt galt. Alle 'formular'-felter er tomme.

Nogen der ved hvad jeg ikke har slået til eller noget?
Gravatar #17 - Daniel-Dane
9. maj 2010 19:18
F1 fortæller dig alt. Du kan sagtens scrolle, zoome og go-to.
Gravatar #18 - Cloud02
9. maj 2010 20:15
Daniel-Dane (17) skrev:
F1 fortæller dig alt. Du kan sagtens scrolle, zoome og go-to.
Men jeg kan jo intet af det med musen.

Nogle gange kan man godt lave for lidt UI.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login