mboost-dp1
Gratis PDF reader alternativ ?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Jeg er ved at være godt træt af Adobe PDF Reader. Programmet er blevet bloated til også at indeholde en download manager, noget som hedder "Adobe Air" og en forstyrrende auto updater. Derudover er det kilde til en hel række security exploits som gør det risikofyldt at bruge.
Jeg har prøvet andre gratis alternativer til Adobe's produkt, men allesammen har indeholdt bloatware (Som feks IE search bar) som jeg under ingen omstændigheder vil have på min maskine. Er der nogen af jer som kender et godt, gratis, bloatfrit PDF reader program til Windows 7 ?
Jeg har prøvet andre gratis alternativer til Adobe's produkt, men allesammen har indeholdt bloatware (Som feks IE search bar) som jeg under ingen omstændigheder vil have på min maskine. Er der nogen af jer som kender et godt, gratis, bloatfrit PDF reader program til Windows 7 ?
http://www.foxitsoftware.com/downloads/
er et alternativ, men kan ved samme lejlighed nævne at det ikke er så længe siden at der kom en security alert, da de også havde et sikkerhedshul i deres kode, men spørgsmålet er om du ikke vil finde det i enhver alternativ PDF-reader, da de jo alle sammen skal følge standarden fra adobe. ( det er da i hverfald mit gæt)
men kan kun sige at jeg er godt tilfreds med den, den er dejlig hurtig, og fylder næsten ingen ting. (knap 9 MB installeret på min win 7 x64)
er et alternativ, men kan ved samme lejlighed nævne at det ikke er så længe siden at der kom en security alert, da de også havde et sikkerhedshul i deres kode, men spørgsmålet er om du ikke vil finde det i enhver alternativ PDF-reader, da de jo alle sammen skal følge standarden fra adobe. ( det er da i hverfald mit gæt)
men kan kun sige at jeg er godt tilfreds med den, den er dejlig hurtig, og fylder næsten ingen ting. (knap 9 MB installeret på min win 7 x64)
Foxit's PDF reader er en af dem jeg har prøvet. Den installerer en Ask toolbar i IE, selvom jeg har valgt den fra. De reklamerer tilmed med at de er no-bloat hvilket bare gør det endnu mere absurd at de installerer en toolbar i IE uden at informere om det og uden at give mulighed for at undvære den.
Firmaer som på den måde gennemtvinger bloatware har jeg desværre meget lav tillid til. Hvis du kan finde på at installere en toolbar til IE, selvom de siger at de ikke gør det, så tør jeg ikke stole på at de ikke også installerer spyware på maskinen i en af deres fremtidige opdateringer.
Firmaer som på den måde gennemtvinger bloatware har jeg desværre meget lav tillid til. Hvis du kan finde på at installere en toolbar til IE, selvom de siger at de ikke gør det, så tør jeg ikke stole på at de ikke også installerer spyware på maskinen i en af deres fremtidige opdateringer.
Jeg er selv blevet en anelse glad for STDU Viewer. Lad os først få et på det rene: Jeg stoler ikke på udgiveren. Kendte jeg andet program, ville jeg benytte det, næsten blindt stolende på det i fht. STDU Viewer. Men jeg kan intet bedre finde. Husk at slå "åbn tidligere dokumenter" fra. Det er møgirriterende. :)
Hvorfor har ingen foreslået MuPDF endnu? Det er den bedste reader, jeg nogensinde har prøvet (dvs. Adobe og Foxit).
Der er dog en lille bug, som forhindrer den i beholde vinduet i maksimeret tilstand, hvis man ikke først har resizet den.
Der er dog en lille bug, som forhindrer den i beholde vinduet i maksimeret tilstand, hvis man ikke først har resizet den.
F1 fortæller dig alt. Du kan sagtens scrolle, zoome og go-to.
F1 fortæller dig alt. Du kan sagtens scrolle, zoome og go-to.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.