mboost-dp1

En kvalm smag af Google i munden.

Gå til bund
Gravatar #1 - jAST
10. feb. 2010 22:17
Nu ved jeg godt at jeg med denne post begynder at skabe mig et ry som en der bare brokker mig. Men det er nu engang mere interessant at høre på kritik end på hyldest. Og nok egentlig også en del mere interessant at snakke om.

Google er ved at røvirritere mig. Uanset hvor der kigges, så skal google da lige stikke deres fede snude derind.. Den seneste ting er Buzz. Ja, fordi Facebook og Twitter er da ikke nok.. og der er ikke 50-100-200 andre "sociale" ting derude i forvejen? Nej nu skal google da lige vise hvordan de synes det skal se ud med deres ubegribeligt dårlige design.

Jeg synes basalt set at Google er en super god biks med hvad der umiddelbart virker som en god moral. Men jeg begynder godt nok at synes at de har fingrene i ALT for mange kagedåser og blander sig i alt.

Virksomheden er stor og de har mange ansatte og derfor mange ildsjæle. Og det er ikke underligt der kommer utroligt mange "spændende" ting ud af Google. Og hvis det ikke kommer ud af Google, jamen så har Google om ikke andet købt det.

Dybest set går min kritik bare på at "nu er google vist store nok" - og "jeg er træt af at høre om Google".
Gravatar #2 - sissy
10. feb. 2010 22:22
Men hvis Google mener de kan lave en bedre version af noget, skal de så ikke have lov til det?
Tænk på deres Gmail, efter min mening en af de bedste webmails der findes. Da de lavede den satte de også skub i udvikling af en masse andre webmails, lige pludselig havde Hotmail næsten lige så meget plads som Google.

På den måde gjorde Google jo noget godt for en masse, og ikke kun deres egne "kunder"... Og konkurrence er altid godt
Gravatar #3 - Systran
10. feb. 2010 22:28
Hvis Google føler, at de kan tjene penge på at gå ind på et marked, så lad dem dog.

Og lad være med at brug det. Brug Google til det, du brugte det til i forvejen - det virker jo. Men ja, der er en tendens til at hylde Google og påråbe at "alt Google rør ved bliver til guld.".

Men hvis der allerede findes noget på markedet af en slags, må det så ikke få konkurrence? Det giver da dynamik. Og er brugbart for slutforbrugeren.
Gravatar #4 - jAST
10. feb. 2010 22:29
#2: Jeg er overhovedet ikke uenig med at de skal have lov. Selvfølgelig skal de da det. Men ser du ikke noget forkert i at hver eneste gang Google lancerer noget så for det et bjerg af presse (og det er naturligvis ikke underligt) mens andre må gå for lud og koldt vand.

Jeg har intet imod det der kommer ud fra Google. Jeg har måske snarere et problem med at de er overalt. Vi mangler egentlig bare at Google køber Ebay, og så er det hele komplet.

Naturligvis har jeg intet imod at de driver forretning -- for de er fandme gode til det. Det er mest en mavefornemmelse, ligesom jeg har det med Apple og Microsoft .. at de er så store at det overskygger alt andet der potentielt kunne være interessant. Jeg tænker tit at "hvor er det dog blevet kedeligt på internettet" -- men samtidigt forstår jeg at 'ud af kaos gror orden'. Og Google er nok den orden.

Måske er jeg bare ved at være en mavesur gammel gnavpot der savner BBS, IRC, Newsgroups og at gå på opdagelse. Internettet er fandme kedeligt!!
Gravatar #5 - Anders Fedеr
10. feb. 2010 22:30
Jeg vil ikke sige jeg har en kvalm smag i munden, for Google er instrumentelle i at udbrede teknologier jeg er tilhænger af (navnligt Linux), men lidt bekymret er jeg. Det er skæbnens ironi at omtrent samtidig med at du har siddet og forfattet dit indlæg, så har Google annonceret at de vil lave deres eget internet (sensationalistisk talt). Som om deres adgang til brugernes data ikke var uindskrænket nok i forvejen -.-

Sky - fair nok. Men skyen skal heller ikke vokse sig så stor at den går hen en dag og lider skybrud.
Gravatar #6 - jAST
10. feb. 2010 22:32
#5: Komisk nok, så var det vist også der jeg fik småkagen galt i halsen ;) Googlenet ?
Gravatar #7 - trylleklovn
10. feb. 2010 22:43
Måske er jeg bare ved at være en mavesur gammel gnavpot der savner BBS, IRC, Newsgroups og at gå på opdagelse. Internettet er fandme kedeligt!!

lige præcis det er jeg ret enig med dig i. Jeg undlader at bruge rss specielt meget, det er simpelthen for kedeligt effektivt at jeg kun skal åbne min browser og så kan jeg med det samme se alle nyheder og indlæg på de sider jeg måtte være interesseret i. Det er der igen udfordring i! Måske er det derfor jeg har kastet mig over radio i stedet, der er ingen log, ingen oversigt, ingen notification. :p

på en måde er det også derfor jeg finder 4chan interessant. Hvis man ikke er til stede når en morsomhed opstår så går man glip af den (indtil den bliver gentaget til døde)

kom endelig og bitch på #newz.dk på freenode, så skal jeg nok være irriterende
Gravatar #8 - Spiderboy
11. feb. 2010 13:59
jAST (6) skrev:
#5: Komisk nok, så var det vist også der jeg fik småkagen galt i halsen ;) Googlenet ?

Skynet? ;-)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login