mboost-dp1
Autostart af ekstern harddisk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Tagwall
Hep!
Jeg har en LaCie Grand 1 TB ekstern harddisk sat til min Apple Extreme Base Station, som sammen fungere som en Time Capsule. Problemet er bare, at når der bliver slukket for strømmen til harddisken (hvilket der gør om natten) og den derefter bliver tændt igen, skal man manuelt tænde harddisken.
Kan man ikke gøre sådan, så den tænder, så snart den får signal fra USB...? Eller skal det være indbygget..
Min gamle WD Book startede selv..
Jeg har en LaCie Grand 1 TB ekstern harddisk sat til min Apple Extreme Base Station, som sammen fungere som en Time Capsule. Problemet er bare, at når der bliver slukket for strømmen til harddisken (hvilket der gør om natten) og den derefter bliver tændt igen, skal man manuelt tænde harddisken.
Kan man ikke gøre sådan, så den tænder, så snart den får signal fra USB...? Eller skal det være indbygget..
Min gamle WD Book startede selv..
MiniatureZeus (1) skrev:Problemet er bare, at når der bliver slukket for strømmen til harddisken [...] og den derefter bliver tændt igen, skal man manuelt tænde harddisken.
Lige for at få det præciseret. Mener du, at du når du tænder på stikkontakten, skal du også lave en sluk/tænd på USB-HDD kabinettet, for at den spinner op?
Kan du evt. sætte den nye disk, over i det gamle USB-HDD kabinet?
Om aftenen når jeg går i seng, slukker jeg for stikkontakten så
* router slukker
* harddisk slukker
Om morgenen når jeg står op, tænder jeg for stikkontakten så
* Router tænder automatisk
* Harddisk får strøm, men tænder ikke, den dukker altså ikke op under routeren
ville helst undgå at skifte harddisken ud..
Om aftenen når jeg går i seng, slukker jeg for stikkontakten så
* router slukker
* harddisk slukker
Om morgenen når jeg står op, tænder jeg for stikkontakten så
* Router tænder automatisk
* Harddisk får strøm, men tænder ikke, den dukker altså ikke op under routeren
ville helst undgå at skifte harddisken ud..
Det var også bare for at lokalisere eller indkredse den komponent der driller. Men hvis du kan, er der jo ikke mange ben i at prøve at bytte disken i kabinettet. Er der en grund til at du helst vil undgå det?
BlackFalcon (4) skrev:Det var også bare for at lokalisere eller indkredse den komponent der driller. Men hvis du kan, er der jo ikke mange ben i at prøve at bytte disken i kabinettet. Er der en grund til at du helst vil undgå det?
Den anden disk er min kærestes, og hun er ret følsom omkring den (hun pakker den ned i kassen med skumgummi og det hele, hver gang hun ikke har brugt den, selvom den er 2 år gammel... Så bliver i hvertfald en dag, hvor hun ikke er hjemme...
Fair nok :)
Har du prøvet at sætte den til din pc, og se om den selv starter op, efter den har været slukket? Mit forslag, ville være om der evt. fandtes en opdatering til din router, som afhjalp problemet. For der er jo ikke rigtig noget at indstille/pille ved i hverken harddisk eller hdd-kabinet.
Har du prøvet at sætte den til din pc, og se om den selv starter op, efter den har været slukket? Mit forslag, ville være om der evt. fandtes en opdatering til din router, som afhjalp problemet. For der er jo ikke rigtig noget at indstille/pille ved i hverken harddisk eller hdd-kabinet.
fjols (7) skrev:Lidt offtopc, er det så ikke skadeligt for disken at slukke på den måde?
Jeg tænker på at der kan jo være skrivninger til/fra disken samtidig med du slukker den.
Jo, men slukker, som regel, kun når den ikke viser den har aktivitet..
#6 Må jeg lige undersøge.
MiniatureZeus (8) skrev:fjols (7) skrev:Lidt offtopc, er det så ikke skadeligt for disken at slukke på den måde?
Jeg tænker på at der kan jo være skrivninger til/fra disken samtidig med du slukker den.
Jo, men slukker, som regel, kun når den ikke viser den har aktivitet.. .
Det er ligemeget om der er aktivititet eller ej.
En power cut af den slags kan sagtens grille din harddisk og deslige komponenter.
myplacedk (10) skrev:#9
Eller i hvert fald smadre filsystemet. Jeg vil KLART anbefale at unmounte først.
Så vidt jeg ved, så unmounter routeren automatisk, når den ikke tager backup..
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.