mboost-dp1

Windows XP Home - hvad går sådan en for?

Gå til bund
Gravatar #1 - amokk
3. mar. 2005 22:04
Hej

Da jeg i sin tid købte min Dell Laptop fulgte der en Windows XP Home Dansk med den. Jeg har dog aldrig brugt den, da jeg i forvejen har en licens til XP PRO.

Er der nogen der har en ide om hvad markedet er, for sådan en Windows XP Home, hvis jeg skal sælge den brugt?

Det er godt nok en OEM version vil jeg skyde på, så CD keyen står på et klistermærke under min computer, og det kan jeg ikke ligefrem tage af og sælge med...
Gravatar #2 - DUdsen
3. mar. 2005 22:37
må du overhovedet sælge sådan en licens i løsvægt.
Under alle omstendigheder skal du nok pille klistermærket af og ligge det ved.
Gravatar #3 - amokk
3. mar. 2005 22:38
#2 ja... og om ikke andet kan de da få et IDE kabel med, så er den solgt sammen med et stykke hardware!

Jeg kan ikke pille klistermærket af, det er jo lavet af sådan noget plastic som smuldrer hvis man piller i det
Gravatar #4 - BurningShadow
4. mar. 2005 15:34
Man kan godt pille det af, hvis bare man er lidt forsigtig.
Gravatar #5 - amokk
4. mar. 2005 15:55
#4 ok hvordan helt præcist skal jeg gøre? bare sidde med mine afbidte negle og prøve, eller skal det gøres vådt?
Gravatar #6 - BurningShadow
4. mar. 2005 16:05
Lad neglene vokse ud. Løsen det i det ene hjørne, og så liste det af, indtil der begynder at hænge noget fast, på computeren, så starter du i et nyt hjørne. På et tidspunkt har du alle fire hjørner. Derefter trækker du forsigtigt i det i hver ende (på den smalle side).

Det tog mig nogle min. at få det skidt af, men jeg poster gerne et billede der beviser det ;)

[tilføjelse]
Og nej, du skal ikke gøre det vådt, jeg har en mistanke om at det kan opløve mærket.
[/tilføjelse]
Gravatar #7 - ZOPTIKEREN
5. mar. 2005 11:05
Tag det af med et organisk opløsningsmiddel og fingrene.
Gravatar #8 - mr_merlin
5. mar. 2005 11:43
Du kan også bruge en hårtørrer så limen bliver blød og varm, så er klister mærket nemmere at få af...
Gravatar #9 - Silentkill
7. apr. 2005 15:40
Jeg tror jeg fik omkring 7-800 kroner for Windows XP Home DK da jeg solgte den på qxl. Det var også en som fulgte med en dell bærbar.
Gravatar #10 - stellynz
27. apr. 2005 07:22
Den må du ikke sælge, en windows licens følger den computer som den er købt med.
Gravatar #11 - amokk
27. apr. 2005 10:58
#10 siger microsoft, som (endnu) ikke sidder som lovgivende magt
Gravatar #12 - kantopia
27. apr. 2005 11:00
http://www.elle.baxpace.com/x8.jpg

[url=http://www.elle.baxpace.com/x8.jpg[/url]
Gravatar #13 - BurningShadow
27. apr. 2005 11:02

Hvis MS har noget mod at folk sælger de ting de ikke ønsker at bruge, så bør de stoppe med at presse PC producenterne til at levere uønsket software med.

----------------------

Bliv dog voksen, og drop dir bøsse pr0n...
Gravatar #14 - amokk
27. apr. 2005 11:08
#13 ja... ville være rart, hvis man kunne "anmelde" brugere som spammer for meget crap herinde, og derefter få fat i deres IP, og blokere denne, samt lukke de brugere som ellers måtte benytte newz.dk fra den ip... (så længe der er tale om en fast IP)
Gravatar #15 - mr_merlin
2. maj 2005 19:06

Nu er det jo ikke særligt svært at bruge proxy, vel? :p
Gravatar #16 - amokk
2. maj 2005 22:06
#15 folk som er dumme nok til at gøre ting som #12 fatter nok ikke meget af ordet proxy
Gravatar #17 - mr_merlin
3. maj 2005 11:07
amokk > haha, god point :D
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login