mboost-dp1
V: IBM Thinkpad x23
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Jeg har fået et tilbud for på en IBM Thinkpad x23 - som kun skal bruges til tekstbehandling, msn og internet, som har følgende specs:
Intel Pentium M 866MHz Processor
866Mhz
384 MB ram
30 GB Harddisk
12.1" TFT-skærm
USB / Infrarød / Lyd in+out
Nyt batteri, holder cirka 4 timers
1,6kg
Windows XP installeret (incl. licens)
Indbygget: 56K modem + netkort 10/100Mbit + IBM thinklight (lys på tasteturet)
8MB ATI Mobility graffikkort (AGP)
Engelsk tastatur
2600,- incl. moms + fragt (50kr)
Hvad siger i derude?
På forhånd tak!
Intel Pentium M 866MHz Processor
866Mhz
384 MB ram
30 GB Harddisk
12.1" TFT-skærm
USB / Infrarød / Lyd in+out
Nyt batteri, holder cirka 4 timers
1,6kg
Windows XP installeret (incl. licens)
Indbygget: 56K modem + netkort 10/100Mbit + IBM thinklight (lys på tasteturet)
8MB ATI Mobility graffikkort (AGP)
Engelsk tastatur
2600,- incl. moms + fragt (50kr)
Hvad siger i derude?
På forhånd tak!
Well, jeg synes ikke at prisen lyder helt vanvittig, specielt ikke når der både er XP og et nyt batteri med i prisen.
Edit: Er det i øvrigt ikke en Pentium 3 der er i sådan en?
Edit: Er det i øvrigt ikke en Pentium 3 der er i sådan en?
#4 -
Buch mener vel at man ikke kan køre XP ordenligt med den mængde RAM der er i maskinen. Jeg er dog af den overbevisning, at det ikke burde være et problem med det behov du beskriver i #1.
Slår du nogle af de grafiske forbedringer fra i XP og deaktiverer et par services, så skal den nok køre ganske fint.
Buch mener vel at man ikke kan køre XP ordenligt med den mængde RAM der er i maskinen. Jeg er dog af den overbevisning, at det ikke burde være et problem med det behov du beskriver i #1.
Slår du nogle af de grafiske forbedringer fra i XP og deaktiverer et par services, så skal den nok køre ganske fint.
Man ville også kunne installere det over netværket.
Grunden til at jeg mener du skal have flere ram i, er bla. at xp bruger lidt, men hvis du samtidig skal have en browser til at køre sammen med et tekst program og evt. messenger så kommer den til at brokke sig en lille smule kombineret med den meget gamle processer.
Man ville også kunne installere det over netværket.
Grunden til at jeg mener du skal have flere ram i, er bla. at xp bruger lidt, men hvis du samtidig skal have en browser til at køre sammen med et tekst program og evt. messenger så kommer den til at brokke sig en lille smule kombineret med den meget gamle processer.
Jeg har engang haft XP til køre blot på en 233mz og 128mb. Det var smule langsomt, men det fungede fint. Ommend alt gif og flash animation med IE var slået fra. Kan ikke huske, om jeg slået eventuelt andet service fra, da det er længe siden.
Maskinen hos min mor har en lignende maskine, der meget svarer til den nævnte. Der er ingen problemer med XP overhovedet, og bygget til samme formål! Netop derfor kan jeg ikke selv se fidusen med mere ram end de 384mb, da jeg mener at det kan køre fint.
Maskinen hos min mor har en lignende maskine, der meget svarer til den nævnte. Der er ingen problemer med XP overhovedet, og bygget til samme formål! Netop derfor kan jeg ikke selv se fidusen med mere ram end de 384mb, da jeg mener at det kan køre fint.
#18 -
Det mener jeg ikke skulle være noget problem. Om ikke andet, kan du jo bruge en anden IM end MSN til formålet, som sluger lidt mindre RAM, hvis du blot skal sende/modtage beskeder og ikke har behov for webcam o.s.v. Windows Messenger der følger med i Windows XP kan f.eks. sagtens bruges som et alternativ til MSN/Live Messenger og er mindre tung at køre med.
Bliver Word lidt tung, så kan du jo også overveje et alternativ der, f.eks. Open Office eller måske bare en ældre udgave af Word, måske Word 97, hvis du kan undvære de funktioner som er i de nyere udgaver.
Kombiner de to ting med at du deaktiverer de services i XP du ikke har behov for, slår en del eyecandy fra o.s.v., så er der mere end rigeligt RAM til at køre fornuftigt.
Mens jeg gik på Datamatikeruddannelsen for nogle år siden, sad jeg med en bærbar med en 400MHz CPU og samme mængde RAM som der er i den x23. Jeg kørte Windows 2000 på maskinen og oplevede det bedste ikke som et problem, så længe jeg bare fik barberet det overflødige af.
Det mener jeg ikke skulle være noget problem. Om ikke andet, kan du jo bruge en anden IM end MSN til formålet, som sluger lidt mindre RAM, hvis du blot skal sende/modtage beskeder og ikke har behov for webcam o.s.v. Windows Messenger der følger med i Windows XP kan f.eks. sagtens bruges som et alternativ til MSN/Live Messenger og er mindre tung at køre med.
Bliver Word lidt tung, så kan du jo også overveje et alternativ der, f.eks. Open Office eller måske bare en ældre udgave af Word, måske Word 97, hvis du kan undvære de funktioner som er i de nyere udgaver.
Kombiner de to ting med at du deaktiverer de services i XP du ikke har behov for, slår en del eyecandy fra o.s.v., så er der mere end rigeligt RAM til at køre fornuftigt.
Mens jeg gik på Datamatikeruddannelsen for nogle år siden, sad jeg med en bærbar med en 400MHz CPU og samme mængde RAM som der er i den x23. Jeg kørte Windows 2000 på maskinen og oplevede det bedste ikke som et problem, så længe jeg bare fik barberet det overflødige af.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.