mboost-dp1

USB sticks

Gå til bund
Gravatar #1 - drbravo
21. feb. 2005 16:15
Hej alle.

Er der nogen der har erfringer med usb sticks? Kan det betale sig at købe mærkevarer eller er nonames lige så gode?

PFT
Søren
Gravatar #2 - BurningShadow
22. feb. 2005 09:53
Det jeg har gjort er følgende; Jeg har købt en Lexar JumpDrive Trio. Det er reelt en lille kortlæser, til SD-kort, og den flyder kun ganske lidt mere end de fleste USB-sticks jeg har set folk rende rundt med (det kan ikke udelukkes at det findes nogle meget lille sticks, som jeg ikke har set).
På den måde kan man spare en del penge, og stadig købe kvalitets-hukommelse, hvis ellers man alligevel bruger SD.

Så hvis du har PDA, og Digital kamera, der bruger SD-kort, så er der ingen grund til at investere i mere hukommelse, i form af USB-sticks.

Det er dog ikke nødvendigvis den rigtige løsning, for dig, det kommer jo an på dit behov, og hvad du allerede har.

Derudover vil jeg næsten tro at det ikke gør den store forskel, om du køber det ene eller det andet, for du når nok at skifte det ud, til noget stører, inden det bliver slidt op.
Gravatar #3 - Scherlund
22. feb. 2005 10:18
Nu kan jeg kun skrive ud fra mine og venners erfaringer. Vi har ikke oplevet nogle forskel på noname og andre mærker, hvad angår fejlprocent og lign. Den eneste forskel vi har har oplevet, udover design og pris, er overførelseshastigheden. Noname sticksene har svinget meget i hvor hurtige de er. Det har vræet lige fra utilfredstillende til mindst lige så hurtige som de fleste mærkevare.

Personlig bruger jeg en billige noname 128MB (skal snart skiftes ud med noget større) og ejg har ingen problemer haft med den. Den overføre med ca. 5 MB/s og det er jeg ganske tilfreds med.
Gravatar #4 - Acro
22. feb. 2005 11:01
#1 drbravo:
Egentlig så skal du blot overveje, hvad dit behov er, og måske formulere det bedre herinde, så du kan få bedre vejledning. Hvis du hyppigt skal overføre mange filer, så er det både en fordel med en høj kapacitet og USB2, men ellers kan du sikkert nøjes med lavere overførselshastighed.

#2 BurningShadow:
Der findes nu nogle, der ikke er meget større end 5-6 cm; Sonys mindste vejer kun 8 gram! Men dit forslag er egentlig meget godt, da man så kan genanvende sin flash ram. Hvis man anvender memory stick, så kan man kigge på dette produkt, der har en integreret kortlæser samtidig med en fast hukommelse.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login