mboost-dp1
Suspekt køber...
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Hej med digciteret fra en mail
du har en telefon til salg er det en 3 telefon ( det håber jeg det er ) jeg tilbyder dig 3000 for den hvis vi kan lave den aftale at du sender den og jeg så overføre pengene til dig ved modtagelse der er ikk noget jeg kan løbe fra aceptere du dette så sender jeg dig en mail med mit cpr nummer samt adresse
Allan Andersen
Har sat min K800i til salg for 2300kr på dba (igen igen)
og ham her byder så 3000 kr for den! Den er brugt, 7, snart 8 måneder gammel og han kan få en for ~2500kr hos 3 inkl forbrug på 399kr/mdr.
Er det bare mig eller lyder dette ikke ultra meget suspekt og dumt?
Jeg har skrevet et svar til ham, hvornår jeg får den tilbage fra Post DK(længere fortælling) og bekræftet at det er en 3 mobil... hvad skal jeg ellers skrive?
Skriv til ham at du vil se nogle penge først.
Hvis du strækker dig rigtig langt (og det er jeg ikke sikker på at jeg ville, i dette tilfælde), så tilbyd ham at du sender den pr. efterkrav.
Hvis han kan, så vil han løbe fra betalingen.
Hvis du strækker dig rigtig langt (og det er jeg ikke sikker på at jeg ville, i dette tilfælde), så tilbyd ham at du sender den pr. efterkrav.
Hvis han kan, så vil han løbe fra betalingen.
#2 det er også det jeg har ham mistænkt for... Og altså hvad kan jeg bruge hans CPR nummer til?
Konsekvent mangel på komma og punktum samt stavefejl. Manden kan være ordblind, men på nettet kommer tvivlen ham ikke til gode, da han samtidigt vil overføre pengene efter du har sendt telefonen.
Som BS siger, pengene først, alt andet virker absurt. Der er jo ingen garanti for at det er hans eget cpr nummer. Hvis du derimod kunne få et telefon nummer, som var registreret og var til at slå op på dgs.dk, og du kunne ringe til ham og bekræfte handlen, så kunne du altid brække benene på ham hvis han fuckede med handlen...
Men få pengene først, helt klart.
Men få pengene først, helt klart.
Det kan ikke bruges til noget som helst, men det er sikkert godt at fuppe folk med.
Hvis man var træls, så ville man få hans adresse af ham, og så besøge ham. Sådan en skal stoppes, inden han fupper for mange.
Det kan ikke bruges til noget som helst, men det er sikkert godt at fuppe folk med.
Hvis man var træls, så ville man få hans adresse af ham, og så besøge ham. Sådan en skal stoppes, inden han fupper for mange.
Nu ber jeg lige om hans adresse, og hvis han bor i nærheden af mig så kan jeg jo overdrage den sådan, ellers bliver det over PO.
#8 Ja det er sq rigtigt... Er bare snart træt af den telefon! Det er 4 gang den er "solgt" :P
Kender det... Kender det... Hader "browsere" - de æder al min tid! (Især IE :-P)
Find ud af om han bor indenfor behagelig køreafstand - og aflever så selv telefonen på adressen. Men slip den ikke af syne, før du har kr. 3000,- i ægte uforfalskede penge i hånden. Tag evt. HA med (og jeg mener ikke en HA-studerende... Måske mener jeg en "Hård Avis"..)
Find ud af om han bor indenfor behagelig køreafstand - og aflever så selv telefonen på adressen. Men slip den ikke af syne, før du har kr. 3000,- i ægte uforfalskede penge i hånden. Tag evt. HA med (og jeg mener ikke en HA-studerende... Måske mener jeg en "Hård Avis"..)
Det lyder godtnok suspekt.. Men hvis du nu også får fat i hvilken bank han har kan du gå ind i banken og selv overføre de penge du nu synes at du skal have for den.. (Det er nok bedst at hæve dem så han ikke kan spore dem..) men ville nok tro at der var en ret stor chanche for at han bare giver dig et falsk nummer.
Anyway... Prøv at skrive at du gerne vil møde op personligt hos ham og se hvad der sker.. (Hvis han bor i aalborg kan du sende telefonen til mig og så skal jeg nok aflevere den til ham ;) )
Anyway... Prøv at skrive at du gerne vil møde op personligt hos ham og se hvad der sker.. (Hvis han bor i aalborg kan du sende telefonen til mig og så skal jeg nok aflevere den til ham ;) )
Hvis ikke de gider undersøge om du faktisk er den anden (hvilket du vel ikke er?), så kan det sagtens lade sig gøre.
Hvis ikke de gider undersøge om du faktisk er den anden (hvilket du vel ikke er?), så kan det sagtens lade sig gøre.
har bedt ham om hans nummer, så jeg lige kan ringe til ham, så må vi se hvad der sker... han har dog ikke svaret på den mail jeg sendte igår (skrev som om jeg var meget interesseret, så tror ikke jeg har skræmt ham væk :P)
Ok så har jeg fået et nummer, har dog ikke ringet, men tjekkede lige, og han siger han hedder Alan Andersen, men nummeret står hos en Gerald Rasmussen.... men ringer her i aften, når jeg får tid... Har lige fået at vide fra TDC at telefonen som jeg har betalt 168 kr for at blive sendt som PO og lørdags Express er tilbage fordi idioten ikke har hentede den...
Ok har lige snakket med ham, og han virker rimelig ung :D Anyways så havde han meget svært ved at forstå, at han absolut ikke kunne få telefonen før tirsdag næste uge på grund af påsken, og at skulle have pengene først, eller min. halvdelen (som egentlig er fint nok)... Men han ville vende tilbage... Så er lidt spændt
rackbox:
Danske Bank beder nogen gange bare om CPR, kontonummer og sidste saldo (selv om det dog ikke er nødvendigt, og man kan altid bare sige at man ikke kan huske det, men at man hævede sidste gang for et par dage siden). Sikkerheden er latterligt lav, og hvis man virkelig vil, så kan man let få en bankassistent til at at tro at man er hvem som helst, bare man ved en smule om personen. Og det er jo relativt let, da CPR-nummeret står på skattepapirerne, som sendes ud i denne tid. En smule fusk med at man skal overføre til en eller anden som man ikke kan huske kontonummeret på (har faktisk fået en af mine venners kontonummer på den måde) og så er man køreklar. Et par dages overvågning giver de sidste oplysninger der er nødvendige, og man kan hoppe i banken og overføre penge. Så skal man bare finde en bank uden kameraovervågning hvor man kan hæve pengene igen.
Danske Bank beder nogen gange bare om CPR, kontonummer og sidste saldo (selv om det dog ikke er nødvendigt, og man kan altid bare sige at man ikke kan huske det, men at man hævede sidste gang for et par dage siden). Sikkerheden er latterligt lav, og hvis man virkelig vil, så kan man let få en bankassistent til at at tro at man er hvem som helst, bare man ved en smule om personen. Og det er jo relativt let, da CPR-nummeret står på skattepapirerne, som sendes ud i denne tid. En smule fusk med at man skal overføre til en eller anden som man ikke kan huske kontonummeret på (har faktisk fået en af mine venners kontonummer på den måde) og så er man køreklar. Et par dages overvågning giver de sidste oplysninger der er nødvendige, og man kan hoppe i banken og overføre penge. Så skal man bare finde en bank uden kameraovervågning hvor man kan hæve pengene igen.
#19 i min bank, BG Bank i Køge, er de da rimelig sikkerheds minded. Bl.a. kan jeg ikke overføre penge til en anden konto, uden for Danske Bank (som jo ejer BG bank) uden at jeg har mit Dankort med og en form for ID med billed...
#21 CyRacK
Hehe også meget sjælendt jeg gør det the old way :P Ellers sender jeg bare en mail til min bankfidus(sku derfor jeg betaler millioner i renter hvergang den kommer i minus!) eller over netbank... Dog sjovere at sætte ham til det, for han bliver skide sur hver gang jeg kommer derned :P
Hehe også meget sjælendt jeg gør det the old way :P Ellers sender jeg bare en mail til min bankfidus(sku derfor jeg betaler millioner i renter hvergang den kommer i minus!) eller over netbank... Dog sjovere at sætte ham til det, for han bliver skide sur hver gang jeg kommer derned :P
Ok har lige snakket med ham, og han virker rimelig ung :D Anyways så havde han meget svært ved at forstå, at han absolut ikke kunne få telefonen før tirsdag næste uge på grund af påsken, og at skulle have pengene først, eller min. halvdelen (som egentlig er fint nok)... Men han ville vende tilbage... Så er lidt spændtVendte han nogensinde tilbage? Nej vel?
#23 nææ ringede til ham og fik fat i en mand som overhovedet ikke kendte nogen Allan Andersen.. Så det var jo som forventet.. men nu kom den endelig tilbage fra Åbenraa, så nu er den tilsalg igen ;D
Ahh den gode gamle hvem sender først historie :-)
Løsningen er simpel. Indrag en bank som mellemled i transaktionen. Pengene kan nemlig deponeres. Dvs. Køber indbetaler det aftalte beløb til banken som så deponeres indtil at køber har modtaget varen. Derefter udbetales pengene. Modtager køber ikke sin vare rettidigt tilbagebetales pengene.
Dette er en ofte anvendt procedure ved større transaktioner, virksomhedssalg, osv. Er sikker på at det også er muligt ved mindre beløb... selvom de sat... blodsugere garanteret skal have et gebyr for deres ulejlighed :-)
Løsningen er simpel. Indrag en bank som mellemled i transaktionen. Pengene kan nemlig deponeres. Dvs. Køber indbetaler det aftalte beløb til banken som så deponeres indtil at køber har modtaget varen. Derefter udbetales pengene. Modtager køber ikke sin vare rettidigt tilbagebetales pengene.
Dette er en ofte anvendt procedure ved større transaktioner, virksomhedssalg, osv. Er sikker på at det også er muligt ved mindre beløb... selvom de sat... blodsugere garanteret skal have et gebyr for deres ulejlighed :-)
#26 Wuzz
Sendte den til en anden som Lørdagsekspress og PO (det var meget vigtigt at det var lørdagsexpress) som boede i åbenråå
Det kostede mig lidt over 150 kr ca. ekstra, men det ville han jo gerne betale.
10 dage efter fik jeg den tilbage, han havde ikke været hjemme om lørdagen, og havde heller ikke hentet den.
Jeg spurgte på posthuset, og hun kunne se hvem der boede der, og det kunne hun (det er ellers fortroligt, men hun var flink den dag) og jeg kunne se at han havde flyttet sin adresse til udlandet den dag jeg sendte den... Og jeg kunne heller ikke få fat i ham via telefon eller noget... Ret træls at spilde så meget på den...
Sendte den til en anden som Lørdagsekspress og PO (det var meget vigtigt at det var lørdagsexpress) som boede i åbenråå
Det kostede mig lidt over 150 kr ca. ekstra, men det ville han jo gerne betale.
10 dage efter fik jeg den tilbage, han havde ikke været hjemme om lørdagen, og havde heller ikke hentet den.
Jeg spurgte på posthuset, og hun kunne se hvem der boede der, og det kunne hun (det er ellers fortroligt, men hun var flink den dag) og jeg kunne se at han havde flyttet sin adresse til udlandet den dag jeg sendte den... Og jeg kunne heller ikke få fat i ham via telefon eller noget... Ret træls at spilde så meget på den...
Jeg tror du refererer til remburs
Det er næppe muligt med så små handler da det netop kun er interessant i store handler hvor også en fragtmand fx er med i aftalen. Anywhom det sikreste er PO, men som #29 erfarede, kan man risikere at de ikke henter lortet alligevel. Jeg har nu solgt mange telefoner gennem PO og har aldrig oplevet nogen der ikke hentede. Hvorfor skulle de ellers byde?
Jeg tror du refererer til remburs
Det er næppe muligt med så små handler da det netop kun er interessant i store handler hvor også en fragtmand fx er med i aftalen. Anywhom det sikreste er PO, men som #29 erfarede, kan man risikere at de ikke henter lortet alligevel. Jeg har nu solgt mange telefoner gennem PO og har aldrig oplevet nogen der ikke hentede. Hvorfor skulle de ellers byde?
Det spurgte jeg også postdamen om, og hun sagde at folk syntes det var "sjovt" at få sælgere til at bruge en masse penge på at sende... Lyder dog meget groteskt men ved da aldrig...
Det spurgte jeg også postdamen om, og hun sagde at folk syntes det var "sjovt" at få sælgere til at bruge en masse penge på at sende... Lyder dog meget groteskt men ved da aldrig...
Men det er endnu sjovere at tage røven på snyderen, som f.eks. The PowerBook Prank. Så ka' de lære det! :-D
Men det er endnu sjovere at tage røven på snyderen, som f.eks. The PowerBook Prank. Så ka' de lære det! :-D
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.