mboost-dp1

Super computer

Gå til bund
Gravatar #1 - Mooniese
24. sep. 2003 16:57
Jeg har en kanon comp til salg. Grundet salg er køb af bærbar.

Amd Athlon 2400+
19" skærm
Radeon 9600pro 256 ddr
512 ddr kingston
120 gb Maxtor 7200rpm
Soltek nFORCE2
Mus og tastatur
Logitech Webcam
Lille subwoofersæt
Netværkskort og Lydkort indbygget
Brænder

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle seriøse bud. Sælger KUN samlet.
Gravatar #2 - hundeboll
24. sep. 2003 17:29
hmm... Efter et tjek på EDBpriser.dk, kan jeg se, at den ligger på cirka 6.500,-

Så jeg vil gerne give 4.000,- Så skal jeg nok betale for porto / hente den...

Martin Hundebøll
[email protected]
Gravatar #3 - Mooniese
24. sep. 2003 21:19
ahh Det synes jeg så ikke er heeeelt rimeligt. Feks koster mus og tastaturet alene 800kr, det er vist ikke medregnet :)

Hvis nogle har lyst til at byde højere er de velkomne... :)
Gravatar #4 - Kadann
24. sep. 2003 21:37
#3 -

Så skal du jo nok komme med nogle præcise specs. :)

Tastatur og mus kan jo dække over meget..

Folk vil sikkert gerne have mærker, specs og måske endda billeder? :)
Gravatar #5 - Mooniese
25. sep. 2003 09:24
#4 ja, men der var faktisk ikke så meget andet jeg havde glemt, udover rammene er 2700 :)

Det var vist det... op op ^^
Gravatar #6 - bulldog
25. sep. 2003 12:11
Operativ System ?
Gravatar #7 - angak
25. sep. 2003 13:02
Mærkenavn på grafikkort, skærm, subwoofer-sæt og brænder kunne nok hjælpe lidt med at prissætte computeren...

Og jeg er lige lidt nysgerrig... Hvilket mærke er din mus og tastatur? Jeg ville aldrig betale 800 kr for de 2 ting...
Gravatar #8 - annoia
25. sep. 2003 13:45
Hmm....
Logitech mus: 100,-
Keytronic keyboard: ~100,-
Gravatar #9 - Mooniese
25. sep. 2003 14:08
#7 Det er logitech cordless desktop 2002
#8 Hmm? Der findes flere modeller inden for logitech og keytronic? Desuden er det noget værre bras hvis du køber en mus og tastatur til henholdsvis 100kr stk. Dette er kvalitet ellers ville de jo ikke koste 800kr. I må gerne byde i stedet for at kritisere. Er modtagelig for konstruktiv kritik, men det som bruger i #7 siger er jo bare at han ikke ville drømme om at betale så meget for tastatur og mus. Det fremmer jo ikke mit salg. Det kunne jo være at ANDRE ville betale så meget når det nu er noget ordentligt og ikke noname stuff vi har med at gøre.

Peace, im -out-
Gravatar #10 - annoia
25. sep. 2003 14:55
Moonies - Definer kvalitet. Det er en normalt keyboard uden fluf-taster og obskure former. Det har holdt fint i de 5 år jeg har haft det. Det er for mig nok til at bevise at det er kvalitet.
Gravatar #11 - Mooniese
25. sep. 2003 16:02
Alt kan jo holde hvis ikke det bliver mishandlet. Jeg mener lækker kvalitet af form af den er trådløs, flot finish, gode genvejstaster og kan ligge meget hvilket betyder at det er bedre for håndlædet. Hvis du ikke er intesseret kan du så ikke bare blande dig udenom? Det er ikke fordi jeg er sur, mener bare ikke at du behøver at gøre et stort nummer ud af det. På forhånd tak.
Gravatar #12 - annoia
25. sep. 2003 16:09
Mooniese - "Hvis du ikke er intesseret kan du så ikke bare blande dig udenom?"
Næ.
Gravatar #13 - Mooniese
25. sep. 2003 16:36
Hvorfor blive ved? Skal du absolut bevise at der er alt for mange små og umodne personer de forkerte steder? Jeg tror også at du ville blive gnaven hvis en anden person disideret prøvede at ødelægge din salgstråd.
Gravatar #14 - annoia
25. sep. 2003 16:48
Mooniese - Jeg skriver hvor det passer mig, kan du ikke lide det, synd for dig. Ydermere argumenterer du for at dit keyboard er kvalitet ved at sige at det 1. er dyrt og 2. har mange features. Det første punkt er vist ganske velkendt forkert, da man sagtens kan betale meget for noget der ikke virker særligt godt, og det andet er direkte forkert. Features kendetegner ikke kvalitet, og nej, en masse genvejstaster gør heller ikke. Kvalitet er kendetegnet, ofte ved feel, men også at skidtet kan holde til at blive brugt igennem lang tid.
Jeg _er_ interesseret, dog ikke i at købe maskinen. Jeg har selv skærm(e), og jeg ville aldrig investere i sådan et keyboard, med mindre det var mit absolut eneste valg.
Den eneste måde hvorpå jeg kan ødelægge dit salg er ved at afsløre at du prøver at snyde folk. Det håber jeg ikke på at du gør, men jeg vil da vejlede folk efter bedste evne, på samme måde som Hunn gør det i #2 ved at komme med en nypris.
Gravatar #15 - H.E.R.O.
25. sep. 2003 18:00
men nyprisen er end vildledning da man ikke kan få systemet til den pris.

så spar folk for jeres latterlige bemærkninger og den evindelige gloriepudsen fra din side er trættende at høre på (annoia)
Gravatar #16 - hundeboll
25. sep. 2003 20:37
Hvis der kommer mærke og model på alle dele, vil det hjælpe MEGET, da det giver mig en bedre fornemmelse for, hvad det er jeg byder på. Jeg er lidt mere oldschool og vil sq bare ha et keyboard jeg kan skrive på. Hvis jeg vil have genveje, så har jeg ALT og CTRL, som er fine til dette formål (blackbox med BBkeys). Men som sagt, der findes 19" skærme til både 1.500,- og 5.000,-, så det er svært at vurdere. Samtidig kan det også have betydning, hvor du har købt din computer.

Men hvis du kommer med mærker og modelnumre, så er jeg sikkert mere interesseret. Og hvor bor du egentlig?

//Martin Hundebøll
Gravatar #17 - annoia
25. sep. 2003 20:48
Computerens / delenes alder spiller også i høj grad ind, når man vil tænke garanti.

Hero - Jeg får hård kritik, og jeg giver svar på tiltale. Det er ikke gloriepudsning, det er forsvar. Iøvrigt, hvad snakker du om, at man ikke kan få systemet til den pris? Nyprisen er den pris man kan få systemet til, fra ny. Derfor bør brugtprisen være omkring halvdelen.
Gravatar #18 - Bubel
26. sep. 2003 05:18
Når jeg ser en salgsopstilling, regner jeg altid med at uspecificerede dele er det billigste af det billigste.

Så jeg vil give Annoia ret.

Sæt nogle producentnavne på i stedet for at brokke dig over folk der prøver på at hjælpe dig med at sælge din PC.
Sæt en alder på og hvis der er dele der er ældre så husk at nævne det. Prisen på en Yamaha 4X Brænder der er 8 år gammel er f.eks. ikke så stor som en ½ år gammel Plextor.

Det var muligvis en ide at lave en ny tråd, med alle data og en mindstepris der er lidt over den du gerne vil have for det.
Gravatar #19 - RedCalf
26. sep. 2003 08:00
Det kan godt være det er en kanon computer - men ud fra de leverede specs. så er det en almindlig computer i mit univers. Desuden mangler der specs. på fx. strømforsyning, blæser, antal db, osv. Samt hvor gammel delene er. Ud fra det jeg kan se ind til nu så er 4000 kr en meget fair pris. (kan oven i købet være for høj)
Gravatar #20 - Bubel
26. sep. 2003 08:14
#19 RedCalf

Jeg tager hatten af for enhver der kan levere et db tal.
Hvor er det lige man låner udstyr og lokale for at måle db på sin pc'er?
Gravatar #21 - angak
26. sep. 2003 08:19
Konklusionen på denne tråd er som Bubel skriver:

"... at lave en ny tråd, med alle data [Specielt mærker og modelnumre] og en mindstepris ..."

Gør det Mooniese, så tror jeg du får reelle bud på dine ting...
Gravatar #22 - RedCalf
26. sep. 2003 08:56
#20 man kan hurtigt lave et overslag på hvor mange db en der er, ved at se på enkeltdelene. Hvis han skriver alle dele som ligger i den så kan jeg nok selv finde et ca. db.

Det er langt fra nødvendigt at lave en måling for at få et ca. db.

For mig er det vigtigt hvor meget støj der er (om det er 30db eller 120 db)
Gravatar #23 - Gruesome
26. sep. 2003 12:04

Jeg tror det er vigtigt for de fleste at deres spand ikke står og blæser der ud af med 120 dBa... På den lyse side ville der nok ikke gå mange dage før man ikke kunne høre maskinen mere (eller noget som helst) :).
Gravatar #24 - RedCalf
26. sep. 2003 14:48
overdrivelse fremmer forståelsen
Gravatar #25 - Mooniese
26. sep. 2003 15:47
Jeg har nu fulgt med i andre tråde. JA! Jeg syntes absolut at folk skal hjælpe hinanden og vejlede, men annoina det gør du jo ikke. Du bliver ved med at argumentere for at kvalitet er blabla. Jeg betalte for Logitech cordless desktop 2002, at du så mener at folk burde bruge penge på noget billigere og mindre dyrt er din sag. Jeg er træt af man ikke kan smide en salgstråd op uden at der er nogen som skal igang med en større diskution. Computeren er under 2 måneder gammel er det så fair at sige ½ pris? Man kan tydelig se på annoina's besvarelser at han går mere op i at diskutere end at gøre det til en salgstråd. En ting mere, lad nu være med at påstå at jeg vil snyde folk. Det er da det mest umodne du overhovedet kan skrive. Er det ikke at ødelægge trådene for folk? Du ved jo udmærket godt selv at mit komplette system er mere værd end 4000kr. Db? Hvorfor skal man have db? Systemet er som sagt ikke gammelt og det er kører med standard codegen psu og standard silent viking køler. Jeg har fået et bud på 5000kr et andet sted og vil følge mere med der, da jeg syntes at det er sted hvor der bliver solgt og ikke diskuteret. Er der nogen som vil byde så er i velkommne. I må undskylde hvis jeg virker hidsig, men er lidt træt af at skulle bruge tid på visse folk. God weekend.

ps: Det er en aoc 19" 9GLR
Gravatar #26 - Inum
26. sep. 2003 18:32
db er vigtige at få med fordi vi faktisk er nogen som tænker på det støjniveau som computeren har. Det er jo skønnere hvis ens maskine ikke larmer..

Jeg vil faktisk give de andre ret i at hvis du vil have flere penge ud af computeren så skal du skrive ALT ned om den...Husk på at brugerne her er nørder
Gravatar #27 - angak
26. sep. 2003 23:45

... og stolte af det ... =)
Gravatar #28 - annoia
27. sep. 2003 16:18
Mooniese - Du lægger ikke vægt på at dit keyboard + mus er noget specielt mærke, og brokker dig derefter at der bliver gået ud fra at det er no-name. Det virker som om det meste i dit system er standard-udstyr, Hunn's vurdering var derfor ikke særligt langt fra. Din skærm er f.eks noget af det billigste man kan komme i nærheden af.

Iøvrigt beskylder jeg dig ikke for at snyde, jeg siger at hvis du prøver at snyde folk vil jeg prøve at vejlede dem om det... Dét er den eneste måde jeg kan spolere dit salg på (eller ved at få dig til at afsløre dig som en umoden hidsigprop der straks skal angribe alt og alle som i #25). Hvordan skulle jeg vide at dit system er mere værd end 4000,-? Et brugt system bør ikke sælges for noget i nær samme pris som nypris, og hvis den bliver det, jo, så _er_ det at snyde folk.

Hvis du vil sælge din maskine uden nærmere specs, til en høj pris bør du nok henvende dig et sted hvor folk ikke har forstand på den slags.
Gravatar #29 - Mooniese
28. sep. 2003 14:36
Haha nu siger du at jeg er en lille umoden hidsigprop. Hvis du kigger længere op er det DIG som starter med at komme med dårlig kommentarer. Lad nu vær' med at dreje det hele. Jeg er også ligeglad. Computeren er solgt til den pris som jeg syntes var rimelig. Ikke mere i det. Bare trist at alle forummer skal have en lille knold som dig. Ellers kanon hp newz.dk
Gravatar #30 - <3Thinkpads
28. sep. 2003 14:39
Tja jeg giver nu annoia ret, du kan jo heller ikke sige: Bil, kører godt, incl. rat og hjul.. Giv et bud..
Gravatar #31 - hundeboll
28. sep. 2003 14:53
Fik du 5.000,- eller hvad ?
Gravatar #32 - funkymonkey
29. sep. 2003 13:03
Du må regne med at når man spørger på et "nørd" forum(ja jeg ved godt det er en bred betegnelse) så er gennemsnitsviden om computere også lidt højere end hos Hr. og Fru. Danmark.
Annoia prøver bare at hjælpe dig ved idet han foreslår du skriver alle detaljer, istedet har du brugt 7 indlæg udover det originale til at forsvare dig selv, imens du kunne have endt det HELE ved bare at skrive detaljerne som folk bedte om, jeg ville f.eks. aldrig købe en brugt PC baseret på de detaljer og du har faktisk større chance for at score kassen(så at sige) ved at sælge den til nogle med ingen/lidt viden om PC'er

Hvis du har tænkt dig at svare på denne post(eller nogen anden for den sags skyld) så kan du jo lige smide alle detaljerne med.
Gravatar #33 - The-Lone-Gunman
29. sep. 2003 16:13
Jeg holder med annoia...

Mooniese er en hat :P
Gravatar #34 - lean
29. sep. 2003 20:32
Jeg har kun læst de tre sidste posts. Men jeg holder også med annoia, fordi det gør alle andre også og jeg vil ikke være udenfor.
Gravatar #35 - <3Thinkpads
30. sep. 2003 14:51
#34:
Sådan skal det være.. Gruppepress, det ved man fanme hvad er..
Gravatar #36 - Yasw
30. sep. 2003 14:54
Jeg er imod jer alle sammen! Man bør slet ikke sælge noget så personligt som ens computer. Er den forældet gemmer man den væk og obevarer den pænt, så de gode minder om den aldrig går tabt ;)
Gravatar #37 - funkymonkey
30. sep. 2003 17:28
jeg gav min gamle til den lokale skytteklub :)
Gravatar #38 - <3Thinkpads
30. sep. 2003 17:49
Det er mening den skal ligge i et skab i laaaaand tid.. Fandt et "gammelt" Fujitisu bundkort til en 133Mhz P1:)
Gravatar #39 - annoia
30. sep. 2003 17:51
McNasty - Jeg har også en liggende i et skab... Det er en P75... Den leger firewall ;)
Gravatar #40 - <3Thinkpads
30. sep. 2003 20:13
#39:
Hehe det er faktisk lidt sjovt at glo rundt i sit skab...:) Finder sådanne sjovt ting, ISA lydkort, Windows95 MED USB UNDERSTØTTELSE.. Ak ja:)
Gravatar #41 - Froberg
25. okt. 2003 11:24
Heh, i har det sq sjovt hvad? :)
Gravatar #42 - nightsoft
25. okt. 2003 12:47
#36 Yasw :

Helt enig. Jeg elsker simpelthen mine computere for højt til at jeg kan nænne at smide dem ud.
Selv min gamle commadore står fremme klar til at spille på.
Derudover har jeg 3 comps til at køre med hver deres helt egen historie og minder.
har så 4 gamle spande til at stå inde i skabet. Rykker engang i mellem et par stykker frem hvis jeg lige skal prøve et eller andet vildt eksperiment med mange servere.

Ja okay det kan være at jeg er lidt nørd når ens første comp var en AMD-K6 og man med det samme navngav den som
AlleMændsDrømmm-Kvinde til 6

For at det ikke skal være løgn, har jeg det på samme måde med data. Jeg har ikke rigtig slettet noget af mine doks, gamle install's og alle mulige sourcekoder. Komm lige til at kigge har stadig nogle doks til at ligge fra 98...
Hehe

MUST HAVE DATA!
Mojn
Gravatar #43 - TWFH
25. okt. 2003 13:14
#42: Har de første fungerende config.sys og autoexec.bat jeg nogensinde strikkede sammen liggende helt tilbage fra 1994, det siger lidt om min egen vilje til at fjerne gamle data... Ak ja, min første helt min egen PC :)
Har "hjernen" fra alle mine maskiner liggende endnu, navnlig mit gamle motherboard med fastmonteret 386sx-chip og sokkel til en 486 vækker minder. De første spæde skridt er som regel de mest mindeværdige...

Gamle computere holder helt vildt på en mærkelig måde. Var der forresten ikke noget med, at springet fra 286 til 386 var en større teknologisk landvinding, end springet fra f.eks 486 til Pentium eller P3 til P4?
.
Gravatar #44 - Grilleren-|
25. okt. 2003 17:40
er denne pc solgt ?
Gravatar #45 - The-Lone-Gunman
25. okt. 2003 23:36

Du er da totalt off-topic :P

Denne tråd handler om gamle computere :D
Gravatar #46 - Zzzzzzz
31. okt. 2003 10:52
Til Jer allesammen

Get a life. jeg tror ikke, at en eneste af jer Tør at komme med en kommentar i offentligehed, derfor brug al sin energi her.

How sad:-(

PS: I må gerne kommentere det, but who's gonna read it anyway.Not me.
Gravatar #47 - allan s
25. feb. 2004 12:41
joo .. du får 2000 kr .. plus min gamle com !!!!!!

[email protected]
Gravatar #48 - kimkholst
25. feb. 2004 14:15
I er ski langt ude! Men tager hatten af for dem der gemmer gammelt hardware (Er selv en af slagsen) Jeg har solgt en APPLE SE FDHD fra 1984 til 450kr på qxl det er ski cool men også meget langt under ny prisen :-)
Gravatar #49 - kimkholst
25. feb. 2004 14:19
Ps: Hvis der er en der står og mangler en Windows 2000 Pro Cd som er lovlig og med mulighed for at installerer på flere maskiner uden problemer så har jeg en til salg for 900kr eller bud og det er ski billigt men har ikke noget at bruge den til da jeg lige har købt en G5 dual 2,0

[email protected]
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login