mboost-dp1

Salgsvudering på Computer System.

Gå til bund
Gravatar #1 - Froberg
25. okt. 2003 11:28
I får lige de grove specs:

AMD Athlon XP 2000+
Soltek Bundkort
100 GB Western Digital Caviar HD
GF4 TI4200 (uden tv-out)
CD-Rom
Brænder
(floppy ? :P)
Cambridge Live! sorround 5.1 med 5 satelitter og 1 subwoofer.
Compaq netværkskort.
Logitech Desktop deluxe keyboard og Logitech Mouseman Dual Optical mus.

Jeg overvejer ikke at sælge til jer, da i er for kloge ^^, nærmere over f.eks. DBA eller et online auktion site.
Hvad tror i jeg kan få for svinet uden "al for meget omløb" i hovedet når det gælder computer? :)

På forhånd tak for din/jeres tid/hjælp ;)
Gravatar #2 - TWFH
25. okt. 2003 12:01
Hvis du smider nogle flere navne på bordet og en evt. alder, ville det gøre det noget nemmere at vurdere systemets overordnede kvalitet.
Hvilket mærke er grafikkortet, hvor meget RAM er der på det?
Hvor meget (system)RAM af hvilket fabrikat, type og størrelse?
Bundkort model (og PCB revision hvis muligt)?
Hvilket mærke er brænderen og hvilken model?
Er CPU'en en Palomino (stor, kvadratisk kerne) eller Throughbred af en art (rektangulær kerne)? Hvilken køler følger med, og er der evt. ekstra blæsere i kabinettet? Hvordan ser kabinettet ud, evt. hvilket mærke... Der følger ikke skærm med?
..
Gravatar #3 - Froberg
25. okt. 2003 12:26
Det skal lige siges at der medfølger en AOC 19# skærm samt at brænderen er en Samsung brænder. cd-rw 16 speed.
Graffikkort, Skærm, CD-Rom er kun 3 måneder gammelt. Resten 1 år.

Graffikkortet er AGP 8 x, med 128 mb ram.
Der er 764 mb DDR pc2100 ram i computeren.
Der er intet specielt ved kabinettet.

Der er ingen problemer med computeren. Den eneste salgsgrund er at jeg vil have noget større :>

Kan efter aftale sælges med sælgers eget styresystem installeret.

ANG. Bundkortstype står der på brugermanualen:

Socket A mainboard.
SL-75FRV/75FRV-L
VIA Apollo KT400 Series.
Gravatar #4 - TWFH
25. okt. 2003 13:05
Nu ved jeg ikke hvad du selv havde tænkt dig, men PERSONLIGT ville jeg være villig til at give ca. 2.500 uden skærm, måske lidt mere (jeg afgiver ikke bud, skal det lige siges), men jeg har ikke undersøgt priserne for bl.a. dit Surround-gear. Prøv evt. at kigge på Edbprisers rubrik for samlede systemer, så kan du jo selv prøve at danne dig et overblik over, hvad folk forventes at være villige til at give for en computer (fra ny). Et system lignende dit med 256MB RAM vil jeg skyde på står i ca. 3.500 kroner fra nyt - uden fancy lyd og lækre dimser fra Logitech.
Når jeg selv køber brugt hardware er det som regel i enkeltdele, jeg syntes sgu' det er svært at afgøre et komplet brugt systems reelle værdi :)
Gravatar #5 - Wolly
25. okt. 2003 14:09
Jeg tror jeg ville lidt højere op end Wuzz... 4-5000 kroner mener jeg er en rigmelig pris...
Gravatar #6 - Deternal
25. okt. 2003 14:15
Nu siger du DBA - så jeg ville sammenligne med priserne på DBA - umiddelbart vil jeg dog skyde på at du kan være heldig at komme op på en 6-7k alt inkl.
Gravatar #7 - Froberg
25. okt. 2003 14:56
Yeah, jeg er klar over at 3500 er godt hvis jeg skal sælge til folk herinde. Hvis jeg skal sælge til en børnefamilie.. 6000 kr ca. vel? :)
Gravatar #8 - The-Lone-Gunman
26. okt. 2003 00:18

De fatter jo så ikke hvorfor de ikke bare kan købe den til 2.999 i Bilka.

Godt nok første gang jeg har set målgrupperettet salg af brugte ting :)
Gravatar #9 - Froberg
26. okt. 2003 00:21
heh, der er jo stadig dem der, med rette, mener at Bilka computere ikke er optimalt sammensat? :>
Gravatar #10 - The-Lone-Gunman
26. okt. 2003 00:27

Men hvis du kan snyde dem så let, ved de det vel ikke :)
Gravatar #11 - Froberg
26. okt. 2003 02:42
Heh, only one way to find out ? :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login