mboost-dp1

Salg Af Gamer PC!

Gå til bund
Gravatar #1 - lodderup
17. jun. 2007 09:20
Bundkort: MSI K9N-SLI-Platinum, nForce570 SLI, AM2
Ram: Corsair Twin2X2048-6400, 2x1024MB
Processor : AMD Athlon64 X2 4200+
GFX Kort: XFX GeForce 7900GT M470 - 256MB
LITE-ON DVD drev
HP CD-Writer+ 9300 Brænder
Maxtor 6V250F0 - 250 GB HDD

Plus:

Logitech Trådløs Keyboard (sort Design`?)
2500 dpi X7 Mus

Alt virker 100% og blir SVÆRT savnet!

HBO - 6.500. Garantien varer 2 år endnu, mest købt på SHG.DK

Alt Sammen Sælges da jeg skal flytte og mangler penge.

Kontakt mig på MSN: [email protected]
eller mobil: 27408767
Gravatar #2 - fidomuh
17. jun. 2007 10:05
Er der et kabinet rundt om dette her? :)
Gravatar #3 - hgul
17. jun. 2007 10:34
Du burde nok overveje dit HBO kraftigt. Med de specifikationer du har oplyst kan man sammensætte en maskine magen til dog uden RAM til under 4000 kr. og så meget koster RAM, keyboard og mus næppe.

Du skriver desuden, at der er 2 års garanti. Er det noget du vælger at give, for ifølge den danske købelov er der intet der hedder garanti ;-)
Gravatar #4 - helsinghof
17. jun. 2007 14:02
#3 Er der ikke noget der hedder garanti?! Så vidt jeg ved er der både noget der hedder reklamationsret og garanti, selvom det ganske vidst er det samme.
Det undrer mig nu bare at der er 2 års GARANTI tilbage på brugte dele...
Gravatar #5 - trylleklovn
17. jun. 2007 14:06
Der er 2 års reklamation på alt og 6 måneders garanti så vidt jeg husker.

Garanti betyder at producenten skal bevise du har gjort noget galt = ødelagt udstyr.

Reklamationsret betyder at du skal bevise at producenten har gjort noget galt = ødelagt udstyr.

Som de andre siger er prisen alt for høj.
Gravatar #6 - hgul
17. jun. 2007 15:08
#4 og #5: De første 6 måneder af reklamationsretten er det der hedder formodningsreglen, hvor det ganske rigtigt er producenten/forhandleren der skal sandsyneliggøre, at man har misligeholdt produktet, dvs. man formoder at kunden har ret. Efter de 6 måneder er det kunden der skal sandsyneliggøre, at der var en fejl ved produktet fra start. Dvs. der er ikke noget der skal bevises (der er en forskel på at bevise og sandsyneliggøre noget) og det er ikke en garanti, heller ikke selvom det minder om det. At den bliver kaldt sådan af mange mennesker, gør det ikke mere rigtigt, men det er vel et levn fra inden købeloven blev lavet om - for der hed det ganske rigtigt en garanti.

I dag er garanti noget en forhandler eller producent kan vælge at give udover reklamationsretten (ligesom mange harddisk og ram producenter gør), og der må ikke reklameres med det hvis ikke det stiller forbrugeren bedre end lovgivningen.

Derudover, så er det ligemeget hvad forhandlere prøver på at bilde folk ind så er købeloven deklaratorisk, og mange af reglerne er beskyttelses-præceptive hvilket betyder, at loven kan fraviges ved aftale, men ikke hvis den stiller den svage part (forbrugeren) dårligere end loven ville have gjort.
Gravatar #7 - lodderup
17. jun. 2007 17:10
Som sagt...

Der følger en HEL computer med, det er ikke små stykker jeg sælger seperat... Der er Kabinet, Kvittering, PSU, Keyboard + Mus, Højtalere, spil & mere med, så jeg vil godt give en 10'er til den der kan skaffe ALLE dele, og sætte dem sammen for en pris under 6.500, især taget i betragtning af det næsten ikke er brugt.
Gravatar #8 - helsinghof
17. jun. 2007 17:32

Uha, virkelig flot redegørelse! Seriøst, jeg tror der er mange der vil have gavn af at læse den igennem inden de begynde at slynge begreber omkring sig.
Du må have haft erhversjura eller endnu højere.
Efter at have læst #6, mener du så stadig der er 2 års garanti??
Gravatar #9 - lodderup
17. jun. 2007 17:36
Indeed, De fleste dele til computeren blev købt på en gang fra shg.dk - (link: http://www.shg.dk/ ) Hvori der står der gives 1-2 år's garanti. I dette tilfælde 2 år.
Gravatar #10 - helsinghof
17. jun. 2007 17:45
Ok, og hvor lang tid siden er det at du købte det?
Gravatar #11 - lodderup
17. jun. 2007 17:50
Juni Sidste år.
Gravatar #12 - helsinghof
17. jun. 2007 18:03
"Garantien varer 2 år endnu, mest købt på SHG.DK"

"Juni Sidste år."

Så der var altså 2 års garanti da du købte den for et år siden... Så der er altså 1 års garanti fra nu?!
Gravatar #13 - Benjamin Krogh
17. jun. 2007 21:23
#12 det er ganske tydeligt at lodderup mener at han giver de 2 års garanti.
Tydeligt fordi det er den eneste måde det kan tolkes på.

lodderup: Hvis du vil bruge udtryk som "hel computer" og "ikke små stykker" vil jeg anbefale dig dba.dk da folk derinde generelt heller ikke ved hvad de taler om.

EDIT: Æv, ville lige prøve at sparke det hele sammen på edbpriser, men den er nede. Er du h4xx0r lodderup? ;)
Gravatar #14 - lodderup
17. jun. 2007 21:45
hehe, desværre :)

Og ja, 1 års garanti tilbage...! Ikk mange pc'ere der kan prale af det mere :P
Gravatar #15 - hgul
18. jun. 2007 03:42
#7 Hvad så med at skrive hvad der præcist følger med, evt. suppleret med links? Med de oplysninger du har givet, er din computer kun omkring 4K værd, så du kunne jo vise hvorfor dit HBO er sat som det er ;-)

#8 Mange tak. Baggrunden er erhvervsret på bachelorniveau - 2 semestre. Derudover, så er jeg ret interesseret i specielt købeloven, da jeg finder det ret vigtigt at have styr på sine rettigheder.

#13 Det har jeg gjort. Bundkort, CPU, GFX, HDD og optiske drev bliver til omkring 3900 kr.

#14 Skriver du så under på, at du giver 1 års garanti?
Gravatar #16 - Benjamin Krogh
18. jun. 2007 05:15
#15 Satans der røg min 10'er. Well så meget for "en hel pc" :D
Gravatar #17 - helsinghof
18. jun. 2007 07:39
#13/14
Garanti fra en privatperson kan ikke bruges til særlig meget.
Aha, det må være HA.
Gravatar #18 - lodderup
18. jun. 2007 11:56
Jeg kunne nævne det hele, men kan ikke se hvordan det kan interessere andre end folk med en decideret interesse? :)
Gravatar #19 - hgul
18. jun. 2007 12:02
#17 Nej en erhvervssproglig bachelor (engelsk) krydret med medieproduktion.

#18 Du er da i hvert fald sikker på, at de ikke bliver interesseret hvis de selv skal spørge om en masse. Men det var nu bare et godt råd - du bestemmer selvfølgelig selv om du vil tage imod det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login