mboost-dp1
Sælger Madonna billetter!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Yes
Har to Madonna billetter, sælger sepereret, til 1600 stykket, eller beggo to for 3000
Med venlig hilsen
Christian
Har to Madonna billetter, sælger sepereret, til 1600 stykket, eller beggo to for 3000
Med venlig hilsen
Christian
WARNING: Billet-haj detected...
Må jeg henlede opmærksomheden på, at dét at sælge billetter til højere end købsprisen, er ulovligt ifølge dansk lovgivning.
Synes bare du skal se at komme af med de billetter til fans der forgæves forsøgte at købe billetter i første omgang.
Jeg byder 100 kr stk.
Må jeg henlede opmærksomheden på, at dét at sælge billetter til højere end købsprisen, er ulovligt ifølge dansk lovgivning.
Synes bare du skal se at komme af med de billetter til fans der forgæves forsøgte at købe billetter i første omgang.
Jeg byder 100 kr stk.
Vi kan godt gå ned til 1200 stykket.
Ja de er købt til 750.
For et par dage siden blev to billetter solgt til 3200 kr. i DBA
Ja de er købt til 750.
For et par dage siden blev to billetter solgt til 3200 kr. i DBA
Så vidt jeg ved, så er det ulovligt at lave den slags salg. Billetterne skal sælges til den pris de er blevet købt til, ellers er der tale om organiseret salg når billetter bliver solgt for profit.
Eller er det mig der er forkert på den?
Eller er det mig der er forkert på den?
måske er det også lidt dumt at kalde dig dit rigtige navn og samtidig sælge billetter til total overpris... do'h...
men altså mener politiet meget gerne vil have sådan nogle oplysninger så det får de da!! :D :D
men altså mener politiet meget gerne vil have sådan nogle oplysninger så det får de da!! :D :D
#1 Du er da en idiot, håber du bliver staffet hårdt...
Både for dit forsøg på at sælge billetter til overpris, og for din utrolige dumhed.
At man overhovedet kan finde på at afsløre sine kriminelle aktiviteter på offentlige fora burde i sig selv give 50% oven i straffen... Hvad bliver det næste, at du sælger dope, billig smuglersprut eller brændte DVD film?
Både for dit forsøg på at sælge billetter til overpris, og for din utrolige dumhed.
At man overhovedet kan finde på at afsløre sine kriminelle aktiviteter på offentlige fora burde i sig selv give 50% oven i straffen... Hvad bliver det næste, at du sælger dope, billig smuglersprut eller brændte DVD film?
Jeg har gjort politiet i Herning opmærksom på det, men om de gider at gøre noget ved det er vel for meget at forvente.
http://www.politi.dk/Herning/da/hjalppolitiet/tipo...
http://www.politi.dk/Herning/da/hjalppolitiet/tipo...
Har også gjort Herning politi opmærksomme på det igår, lige ledes vha. #12's link...
Ok godt at de ikke er solgt endnu ;)
Altid sødt af folk når de melder en 15-årig, der ikke kender lovgivningen ordentligt til politiet.
Hvad er jeres problem? Take it or leave it? Er det pga. misundelse, hvis jeg endelig skulle få dem solgt?
Altid sødt af folk når de melder en 15-årig, der ikke kender lovgivningen ordentligt til politiet.
Hvad er jeres problem? Take it or leave it? Er det pga. misundelse, hvis jeg endelig skulle få dem solgt?
"Altid sødt af folk når de melder en 15-årig, der ikke kender lovgivningen ordentligt til politiet."
Hvis folk svindler andre, fortjener de at blive straffet. Uanset om de er 15 eller 45, og uanset om de kender loven.
Regnede du helt seriøst med at du lovligt kunne købe madonna-billetter til ca 700 kr og sælge videre til det dobbelte?
"Hvad er jeres problem?"
At lede snyltere som dig uden moral forpester tilværelsen for folk der gerne vil til koncerter, da I har opkøbt billetterne og forsøger at score penge på at andre gerne vil til koncert, uden reelt at yde noget for de penge.
"Take it or leave it?"
Man er dum hvis man tager imod dit tilbud, ligesom man er dum hvis man reagerer på spam eller køber produkterne der. Hvis ingen købte billetter af billethajer, ville folk som dig måske finde et ærligt arbejde.
"Er det pga. misundelse, hvis jeg endelig skulle få dem solgt?"
Nok snarere forargelse over at et barn (i juridisk forstand) sidder og svindler...
Hvis folk svindler andre, fortjener de at blive straffet. Uanset om de er 15 eller 45, og uanset om de kender loven.
Regnede du helt seriøst med at du lovligt kunne købe madonna-billetter til ca 700 kr og sælge videre til det dobbelte?
"Hvad er jeres problem?"
At lede snyltere som dig uden moral forpester tilværelsen for folk der gerne vil til koncerter, da I har opkøbt billetterne og forsøger at score penge på at andre gerne vil til koncert, uden reelt at yde noget for de penge.
"Take it or leave it?"
Man er dum hvis man tager imod dit tilbud, ligesom man er dum hvis man reagerer på spam eller køber produkterne der. Hvis ingen købte billetter af billethajer, ville folk som dig måske finde et ærligt arbejde.
"Er det pga. misundelse, hvis jeg endelig skulle få dem solgt?"
Nok snarere forargelse over at et barn (i juridisk forstand) sidder og svindler...
#15 > Jeg har på intet tidspunkt købt billtter med det formål at vidersælge dem. Sagen er den, at i det firma jeg arbejder i havde 2 Madonna billetter liggende som jeg købte derfra.
Jeg forsøgte så i sidste øjeblik at sælge, da jeg troede det var muligt at sælge til den såkaldte "overpris". Jeg er nu klar over at dette er ulovligt, og beklager mine hændelser. Jeg har taget kontakt til de personer, der har anmeldt mig, derudover har jeg diskuteret emnet med en advokat.
Med venlig hilsen
Christian Mathiesen
Jeg forsøgte så i sidste øjeblik at sælge, da jeg troede det var muligt at sælge til den såkaldte "overpris". Jeg er nu klar over at dette er ulovligt, og beklager mine hændelser. Jeg har taget kontakt til de personer, der har anmeldt mig, derudover har jeg diskuteret emnet med en advokat.
Med venlig hilsen
Christian Mathiesen
amokk > Jeg ved ikke om du nogensinde har hørt om "udbud og efterspørgsel", dvs. at hvis en ting er meget efterspurgt stiger værdien, ergo er madonna billetterne meget efterspurgt, ergo stiger prisen. Da i denne sammenhæng er ulovligt, indrømmer jeg også min fejl.
Det skal siges at jeg også har et formelt arbejde, jeg studerer ovenikøbet også ;)
Håber du har fået svar på nogen af dine sprøgsmål.
Det skal siges at jeg også har et formelt arbejde, jeg studerer ovenikøbet også ;)
Håber du har fået svar på nogen af dine sprøgsmål.
Jeg gider ikke bruge krudt på at svare, og så kan jeg slet ikke skrive så flot formelt sprog :D
Det kan godt være at du i [url]#4[/url] ikke havde læst [url]#3[/url], men som det står tæller det ikke til dit forsvar.
Nej, vent.. jeg må lige..
Det kan godt være at du i [url]#4[/url] ikke havde læst [url]#3[/url], men som det står tæller det ikke til dit forsvar.
Kære Joe Simonsen
Tak for Deres underrettelse angående det pågældende billetsalg. Det skal til at starte med siges, at jeg var aldeles udvidende omkring lovgivningen ved videresalg af billetter.
Jeg refererer nu til en forumtråd oprettet af mig selv Christian Mathiesen, samt en mail jeg modtog af Daniel Bahn, som hændte på nyhedsportalen www.newz.dk d. 21/08/2006.
Tråden kan findes på denne internetadresse:
http://www.newz.dk/forum/item/66417
§ 1: Videresalg af billetter til offentlige forlystelser, ved hvilket sælgeren søger at opnå fortjeneste, er forbudt. Det kongelige Teaters loger kan dog som hidtil bortsælges ved offentlig auktion for en sæson ad gangen, og for de således solgte billetter gælder bestemmelsen ikke.
§ 2: Kulturministeren kan give boglader, bureauer, kiosker og lignende forretninger i passende antal bevilling til mod et af ministeren fastsat vederlag at modtage og besørge forudbestilling af billetter til offentlige forlystelser.
§ 3: Overtrædelse af loven straffes med bøde.
Da jeg for det første ikke har overtrådt noget af overstående kan sigtelsen til at starte med bortfalde.
Skulle De mene at jeg i modsætning har overtrådt overstående lovgivning, omkring hændelsen d. 21/08/2006 har jeg undersøgt loven nærmere, og diskuteret dette med min familie, samt advokat. Det er ikke ulovligt så længe at købet ikke er fuldført, da jeg desuden også var udvidende om salgets ulovlighed kan denne sigtelse sandsynligvis også bortfalde.
Det er derimod ulovligt at udstede trusler om politianmeldelser, samt udføre disse, da der i sagens proces ikke er begået nogen lovovertrædelser.
Derved har jeg den fulde ret til at anmelde Dem, så frem jeg vurderer at dette er nødvendigt.
Jeg ser frem til at høre fra Dem hurtigst muligt, vi kan eventuelt også mødes og diskutere, hvad vi videre stiller op med denne sag.
Med venlig hilsen
Christian Mathiesen
XXXX XXXX
[email protected]
Nej, vent.. jeg må lige..
Det er derimod ulovligt at udstede trusler om politianmeldelser, samt udføre disse, da der i sagens proces ikke er begået nogen lovovertrædelser.Det lyder paradoksalt nok som en trussel :D?
Derved har jeg den fulde ret til at anmelde Dem, så frem jeg vurderer at dette er nødvendigt.
LOL, det er da for sjovt, det der...
"Det er derimod ulovligt at udstede trusler om politianmeldelser"
Nej, lille ven, det havde været ulovligt at true med at stikke dig et par på skallen. At "true" med at politianmelde dig, er ikke ulovligt.
"Det er derimod ulovligt at udstede trusler om politianmeldelser"
Nej, lille ven, det havde været ulovligt at true med at stikke dig et par på skallen. At "true" med at politianmelde dig, er ikke ulovligt.
#christian mathiesen
Hvis de har meldt dig er det ikke en trusel, men der imod bare fortalt dig om deres handling, ydermere foresætte du post #14, med en hentydning at du stadig vil sælge billeterne til overpris, selvom du i post #3 bliver gjordt opmærksom på den danske lovgivning på området, og til sidst at du ikke kender til loven, er ingen formidlene omstendighed.
Edit: Næste gang du vil tjæner lidt penge, så kontakt din advokat først, eller undersøg det pågældene område. kort sagt tænk før du handler
Hvis de har meldt dig er det ikke en trusel, men der imod bare fortalt dig om deres handling, ydermere foresætte du post #14, med en hentydning at du stadig vil sælge billeterne til overpris, selvom du i post #3 bliver gjordt opmærksom på den danske lovgivning på området, og til sidst at du ikke kender til loven, er ingen formidlene omstendighed.
Edit: Næste gang du vil tjæner lidt penge, så kontakt din advokat først, eller undersøg det pågældene område. kort sagt tænk før du handler
#22 & Christian mathiesen
især når du prøver at sælge på newz.dk...! Folk herinde har forbindelser til ALT OG ALLE!!!
især når du prøver at sælge på newz.dk...! Folk herinde har forbindelser til ALT OG ALLE!!!
Christian, sagen er simpel. Ingen af os herinde, bryder sig om mennesker hvis ene interesse er at forhindre folk i at komme til koncert ved at hamstre billetter med det ene formål at sælge til overpris et par dage før. Du lægger i din originale post helt op til at passe på denne profil, med en avance på over 100%.
At du var uvidende omkring den dansk lovgivning kan vi i bedste fald kun tillægge egen naivitet, men at du går til modangreb med en god blanding af voksent formelt sprog og trusler er komisk og opnår bestemt ikke sin tiltænkte effekt!
Indrøm fejlen, sælg billetterne til normalen og hold lidt lav profil. Længere er den vel ikke?!
At du var uvidende omkring den dansk lovgivning kan vi i bedste fald kun tillægge egen naivitet, men at du går til modangreb med en god blanding af voksent formelt sprog og trusler er komisk og opnår bestemt ikke sin tiltænkte effekt!
Indrøm fejlen, sælg billetterne til normalen og hold lidt lav profil. Længere er den vel ikke?!
Christian Mathiesen:
Jeg håber da virkelig du i fremtiden spørger din advokat til råds inden du skriver noget herinde. Så ville han også fortælle dig, at en trussel/forsøg på/opfordring til at gøre noget ulovligt, kan straffes i (næsten) samme omfang som hvis forbrydelsen udføres.
Følg lidt med, masser af mennesker bliver hver dag anholdt og dømt for forsøg på udlovligheder.
Din reaktion er direkte til grin, i stedet for at undskylde og fordufte, undskylder du dig med at du ikke kender loven, og spørger så igen om nogen vil købe, og efterfølgende argumentere du så for at du ikke har gjort noget ulovligt, fordi du nu kender loven og stadig ikke har solgt billetterne. Og som prikken over i'et truer du med at anmelde dem der har anmeldt dig?
Et godt råd, gør som mrmorris skriver nederst i #24, tak
Jeg håber da virkelig du i fremtiden spørger din advokat til råds inden du skriver noget herinde. Så ville han også fortælle dig, at en trussel/forsøg på/opfordring til at gøre noget ulovligt, kan straffes i (næsten) samme omfang som hvis forbrydelsen udføres.
Følg lidt med, masser af mennesker bliver hver dag anholdt og dømt for forsøg på udlovligheder.
Din reaktion er direkte til grin, i stedet for at undskylde og fordufte, undskylder du dig med at du ikke kender loven, og spørger så igen om nogen vil købe, og efterfølgende argumentere du så for at du ikke har gjort noget ulovligt, fordi du nu kender loven og stadig ikke har solgt billetterne. Og som prikken over i'et truer du med at anmelde dem der har anmeldt dig?
Et godt råd, gør som mrmorris skriver nederst i #24, tak
At i melder ham, er ligegodt utroligt. Jeg håber seriøst ikke at i kan sove om natten nu.
1. Hvis denne sag nogensinde skulle blive viderført, så vil den- overhovedet - ingen steder komme, da det ikke holder en halv meter, og da vi ved at en log ikke er nok bevismateriale i sidste ende alligevel.
Jeg synes det er groteskt ati politianmelder ham
Det er en anden sag at han sælger dem til overpris, hvilket jeg ikke synes han skulle have gjort.
En 3. ting er at en fra crew sviner ham - Nu har jeg ikke læst reglerne, men jeg vil under alle omstændigheder tro at man IKKE må svine folk.
Edit: Hvad nu hvis det var en person, der havde kaldt sig Christian mathiesen? Og så ikke hedder det?
Well, jeg kunne SAGTENS kalde mig Jens Larsen, og så oprette sådan en tråd her, og så vil Jens Larsen blive meldt? (jeg hedder ikke Jens larsen)
Come on ppl, det holder ikke en meter
1. Hvis denne sag nogensinde skulle blive viderført, så vil den- overhovedet - ingen steder komme, da det ikke holder en halv meter, og da vi ved at en log ikke er nok bevismateriale i sidste ende alligevel.
Jeg synes det er groteskt ati politianmelder ham
Det er en anden sag at han sælger dem til overpris, hvilket jeg ikke synes han skulle have gjort.
En 3. ting er at en fra crew sviner ham - Nu har jeg ikke læst reglerne, men jeg vil under alle omstændigheder tro at man IKKE må svine folk.
Edit: Hvad nu hvis det var en person, der havde kaldt sig Christian mathiesen? Og så ikke hedder det?
Well, jeg kunne SAGTENS kalde mig Jens Larsen, og så oprette sådan en tråd her, og så vil Jens Larsen blive meldt? (jeg hedder ikke Jens larsen)
Come on ppl, det holder ikke en meter
Nu skal samtlige danskere jo ligesom selv sørge for at overholde den danske lovgivning, og derfor selv holde styr på hvad der er lovligt eller ej.
Så som amokk ganske rigtigt skriver i #26, så er et forsøg på/opfordring til at gøre noget ulovligt naturligvis også et brud på den danske lovgivning. Man kan aldrig bruge en undskyldning som "jeg var ikke klar over det var ulovligt" hvis man bliver stillet for en dommer.
Skammer mig jo nærmest helt over de fjolser der åbenbart bor i Herning :-S
Så som amokk ganske rigtigt skriver i #26, så er et forsøg på/opfordring til at gøre noget ulovligt naturligvis også et brud på den danske lovgivning. Man kan aldrig bruge en undskyldning som "jeg var ikke klar over det var ulovligt" hvis man bliver stillet for en dommer.
Skammer mig jo nærmest helt over de fjolser der åbenbart bor i Herning :-S
Jeg forsøger som det første ikke længere at sælge disse billetter til den såkaldte "overpris".
Jeg indrømmer også mine fejl i indlæg #17, da det først er her jeg er klar over lovgivningen.
Jeg vil på det kraftigste undskylde, hvis nogen har følt sig støt over mit forsøg på at sælge disse billetter, til en uvlovlig pris.
Derudover vil jeg gerne have lov at forklare mig selv lidt.
For det første har I dannet jer et forkert billede af min hensigt, med salget af billetterne. Jeg arbejder i et firma, der som en service til medarbejderne havde indkøbt nogle Madonna billetter, som man så kunne købe 100 kr. billigere i firmaet.
Jeg købte begge disse, og tænkte, at jeg kunne gøre en god handel, nu når efterspørgslen var så stor efter dem, derudover kunne jeg også tilbyde de folk, der ikke nåde at købe billetter en chance til.
Der er altså ikke tale om en billethaj, der køber et stort overtal af billetter og vidersælger dem, få dage før koncerten.
Da jeg så finder ud af at salget er ulovligt, tilbagekalder jeg straks billetterne, og prøver ikke at vidersælge dem herefter.
Endnu engang undskyld for ulejligheden
Christian Mathiesen, over and out of newz.dk 4ever.
Jeg indrømmer også mine fejl i indlæg #17, da det først er her jeg er klar over lovgivningen.
Jeg vil på det kraftigste undskylde, hvis nogen har følt sig støt over mit forsøg på at sælge disse billetter, til en uvlovlig pris.
Derudover vil jeg gerne have lov at forklare mig selv lidt.
For det første har I dannet jer et forkert billede af min hensigt, med salget af billetterne. Jeg arbejder i et firma, der som en service til medarbejderne havde indkøbt nogle Madonna billetter, som man så kunne købe 100 kr. billigere i firmaet.
Jeg købte begge disse, og tænkte, at jeg kunne gøre en god handel, nu når efterspørgslen var så stor efter dem, derudover kunne jeg også tilbyde de folk, der ikke nåde at købe billetter en chance til.
Der er altså ikke tale om en billethaj, der køber et stort overtal af billetter og vidersælger dem, få dage før koncerten.
Da jeg så finder ud af at salget er ulovligt, tilbagekalder jeg straks billetterne, og prøver ikke at vidersælge dem herefter.
Endnu engang undskyld for ulejligheden
Christian Mathiesen, over and out of newz.dk 4ever.
Du skriver i #14:
"Altid sødt af folk når de melder en 15-årig, der ikke kender lovgivningen ordentligt til politiet."
Men så skriver du i #29:
"Jeg arbejder i et firma, der som..."
Ligeledes skriver du, at du vil tage diskussionen op med en advokat.
Hm, du skriver, at du er 15 år??
Undskyld mig guys, men jeg synes ikke rigtigt, at kunne se sammenhængen imellem dette :) ..
Du skriver i #14:
Men så skriver du i #29:
"Jeg arbejder i et firma, der som..."
Ligeledes skriver du, at du vil tage diskussionen op med en advokat.
Hm, du skriver, at du er 15 år??
Undskyld mig guys, men jeg synes ikke rigtigt, at kunne se sammenhængen imellem dette :) ..
Undskyld mit følgende sprog, men nu må i fandme holde. Det kan godt være at han er 15, men det ligner sgu ikke ligefrem i er ældre. I bliver ved med at disse ham - stop det nu for søren da
Hvis politiet skulle tage denne videre, ville det være alt andet end åndsvagt.
Hvis politiet skulle tage denne videre, ville det være alt andet end åndsvagt.
Christian, du kan forklare herfra til Langbortistan om dine fine hensigter. Det er vel nok flinkt af dig at sørge for, der er "nogen", der har mulighed for at købe dine to billetter for overpris et par dage før koncerten.
Alt andet lige er det ulovligt at tage mere end pålydende for koncert-billetter i Danmark, og hvis du gør, er du billethaj uagtet din hensigt.
Alt andet lige er det ulovligt at tage mere end pålydende for koncert-billetter i Danmark, og hvis du gør, er du billethaj uagtet din hensigt.
goerred: Hvorfor forsvarer du ham så kraftigt? Du synes måske det er fint at man blot kan købe en bunke billetter og sælge videre med fortjeneste, på bekostning af folk som gerne vil til koncert?
Det kan godt være han "kun" er 15 men det er gammelt nok til at kunne blive straffet, og alderen er vel ligegyldig, hans slags forpester livet for folk der bare gerne vil nyde en koncert...
Det kan godt være han "kun" er 15 men det er gammelt nok til at kunne blive straffet, og alderen er vel ligegyldig, hans slags forpester livet for folk der bare gerne vil nyde en koncert...
amokk > Jeg forsvarer ham ikke på han har sat dem til salg til overpris her. Jeg synes selv at det er dumt gjort - Jeg ved godt det er ulovligt.
Det jeg siger er, at det er direkte tåbeligt at folk får lov at svine ham og nedgøre ham - De fleste som har skrevet sådan, er højst sandsynlig 10 år+ ældre end ham, så de burde kunne tænke sig til, at tale ordentlig.
Igen synes jeg det er forkert af dig, at du direkte kalder ham idiot. Han har lavet en fejl - Derfor behøver du ikke at gøre det
edit: Nu vælger jeg så at gå udfra det han selv skriver - I stedet for at opdigte min egen hitstorie, som du tydligvis gør, ved at skrive at han har købt en bunke biletter og sælger dem videre (Sådan forståes det, på den måde du sriver)
Det jeg siger er, at det er direkte tåbeligt at folk får lov at svine ham og nedgøre ham - De fleste som har skrevet sådan, er højst sandsynlig 10 år+ ældre end ham, så de burde kunne tænke sig til, at tale ordentlig.
Igen synes jeg det er forkert af dig, at du direkte kalder ham idiot. Han har lavet en fejl - Derfor behøver du ikke at gøre det
edit: Nu vælger jeg så at gå udfra det han selv skriver - I stedet for at opdigte min egen hitstorie, som du tydligvis gør, ved at skrive at han har købt en bunke biletter og sælger dem videre (Sådan forståes det, på den måde du sriver)
For det første har I dannet jer et forkert billede af min hensigt, med salget af billetterne.Det er fint nok at Christian Mathiesen nu ved at det er ulovligt, men han viser stadig ikke forståelse for lovens funktion. Hvorfor er det ulovligt? Hvorfor er det moralsk forkert at sælge billetter til overpriser? Grunden til at billetter ikke sælges efter auktionsmetoden er fordi adgang til kultur skal være lige for alle.
...
Jeg købte begge disse, og tænkte, at jeg kunne gøre en god handel, nu når efterspørgslen var så stor efter dem
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.