mboost-dp1

S: Zepto 2425W

Gå til bund
Gravatar #1 - Pilfinger
16. mar. 2007 12:42
Hej

Jeg overvejer at skille mig af med min Zepto, da jeg simpelthen ikke har brug for alt det den kan alligevel.

Derfor vil jeg lige høre hvad den kunne indbringe så jeg kunne købe mig en mindre model til skolebrug..

Den har følgende spcifikationer:

Znote 2425W 15,4" WXGA excl. bat
Intel Core DUO T2400 1,83GHz FSB
1024MB (2x512) PC5300 Original Ze
80GB HDD, 2,5" 5400RPM Hitachi SA
SONY DVD-RW DL Znote 6x14/6x15 (A
Intel Pro/Wireless 3945ABG
No operating system
Keyboard Znote 2225/2425 - DK
9 Cell Battery til (4½ times Idle battertid) BEMÆRK!!
90 Days Free Bullguard CD
24 Måneders Reklamationsret
WEEE - Miljøgebyr - Bærbar PC
Forskellige multimedie hotkeys
3 x USB 2.0 ports, 1 x Firewire, 1 x VGA out
nVidia Geforce Go 7600 256MB graphics
Indb.3i1 kortlæser, Fingeraftryks skanner (lir)
Indbygget 1.3M Pixel webcam
100/1000 Megabit netværk, 56K modem

Nypris ca. 10.000 kr.

Den virker perfekt, og er virkelig en god maskine til alt hvad man skulle have lyst til. Bare læs de tests der er foretaget rundt omkring..

Laptopworld.dk - "Den klarer alt lige fra nutidens krævende spil, til dagligdagens digitale sociale gøremål"
Tweakup.dk - "Zepto 2425W tæt på at være perfekt"

Er her nogle intresseret, så kom med et bud eneten her eller på mail, [email protected]

PS. Den befinder sig i Esbjerg

Den er fra Juli 2006, men fremstår fuldstændig som ny!

Det kan tilføjes at den scorer en rating på over 4 i windows vistas eget rating system!
Gravatar #2 - Benjamin Krogh
16. mar. 2007 13:35
Jeg vil godt købe den hvis der kan sættes en GB mere ram i den.
Gravatar #3 - Pilfinger
16. mar. 2007 15:28
Det kan der godt :) Men så skal du jo selvfølgelig kunne finde ud af at gøre det!
Gravatar #4 - Benjamin Krogh
16. mar. 2007 16:33
Mister jeg ikke minimun 512 MB ram på at gøre det? Eller er der rent faktisk et ledigt slot? Det er det der er min bekymring.

Snart et år gammelt (om 4 mdr.), hvilket giver et godt fald i prisen. Du får sikkert flere penge på dba.dk end af mig, så giv et bud på hvad du forventer at få.
Gravatar #5 - Benjamin Krogh
16. mar. 2007 16:40
15.4" WXGA skærm 1280x800
1.73GHz Intel® Core™ Duo T2250
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto
nVidia® Geforce Go 7600 256MB
9 Cell Batteri til Znote 2225W/2425W
54Mbit Trådløst netværk
SAMSUNG DVD-RW DL Brænder
Keyboard 2225/2425W DK
Miljøafgift
24 Måneders Reklamationsret
100GB 7200omdr SATA Harddisk Hitachi®

kr 7.196,00 exs moms
kr 1.799,00 moms
kr 8.995,00 inc. moms

Hmm, det er en skam med den ringe skærm. Faktisk ringere opløsning end min nuværende over 2 år gamle laptop.
Gravatar #6 - Pilfinger
16. mar. 2007 16:57
Har et bud på 6000,- og nej der er vist ikke et ledigt slot. Den er også på dba og andre fora
Gravatar #7 - Softy
30. mar. 2007 10:39
Er det en Crystal Clear skærm der er på? :(

Hvorfor skal producenterne lave sådanne skodskærme??? :((

Men hvis det er en mat skærm og uden ridser af nogen art, så er jeg da måske villig til 6500,- inkl. forsendelse efter dit eget valg.

Hvis den da stadig ikke er blevet solgt???

Og hvordan med batteriet? .... Det fulgte ikke med eller hvordan?
Gravatar #8 - trylleklovn
30. mar. 2007 10:44
#7 Crystal Clear skærm giver langt højere kontrast, da den reflekterer lys istedet for at optage det, som en mat skærm gør.

Hvis man sidder med en mat og en gloss skærm ved siden af hinanden, med en kraftig lyskilde bag ved (fks. solen) så kan du rent faktisk se noget på en gloss skærm. Det vil du ikke kunne på mat skærmen. Prøv ad, hvis du kender nogen med en crystal clear skærm.

Men hvis du stadig foretrækker mat skærm, så er det selvfølgelig op til. Generelt er LCD skærme så lousy i farvehensyn at de overhovedet ikke kan anbefales til noget, der har med grafik at gøre.
Gravatar #9 - Softy
30. mar. 2007 11:21
#8:
Nu har jeg tilfældigvis lige set på en masse bærbare her for nylig, da jeg jo netop er ved at undersøge markedet. Jeg stod i Multimedia World og kiggede på en Lenovo med mat skærm op mod en HP med glossy skærm. Bagved var butiksvinduet med høj sol udenfor.
Jeg kunne stortset ikke se andet end hvem der gik forbi udenfor vinduet. På Lenovo'en var der ingen problemer overhovedet. Selvfølgelig får man et skær i skærmen, men jeg kunne langt bedre se noget på den matte skærm.
Det samme gjorde sig gældende for andre bærbare, som stod i andre vinkler med bare svage lamper bagved.... man ser lamperne så tydeligt på en glossy sammenlignet med overhovedet ikke på en mat skærm.

Der kan måske være enkelte specifikke situationer, hvor glossy er bedre end mat. Men til den typiske baggrundsbelysning om dagen, så er det elendigt. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor glossy denne skærm er i forhold til HP og Fujitsu, men normalt er glossy dog bedre i mørke miljøer pga. kontrasten.... men jeg er sådan set stortset ligeglad med kontrasten når det går ud over den alsidige brugbarhed af bærbaren.... Er det ikke derfor man køber en bærbar? ;)
Gravatar #10 - trylleklovn
30. mar. 2007 11:44
#9 Pointen er at du kan fokusere på skærmen i stedet for på reflektionen. Du kan ikke fjerne den negative kontrast der skabes på en mat skærm ved en kraftig lyskilde bag ved.

Jeg har en kammerat, der også hårdnakket var imod gloss skærme, så vi testede det. Vi tog hans Powerbook og min MacBook, stillede dem i et klasselokale hvor solen kom lige ind af vinudet og jeg bad ham så læse teksten på skærmen.

Han er nu fortaler for gloss skærme.
Gravatar #11 - Softy
30. mar. 2007 11:56
#10:
Jamen jeg tror da jeg vil prøve det af én gang til så.... Denne gang uden at fokusere for meget på baggrunden.... Jeg tager ud til Zepto idag eller imorgen og ser hvad de har i deres showroom på en 2425W .... Og så må vi jo se :)
Men det jeg har set indtil videre har ikke imponeret for at sige det mildt.
Gravatar #12 - ZOPTIKEREN
30. mar. 2007 16:46
Crystal Clear er elendigt og har du en lys på skærmen reflekteres det ud over det hele, og du kan ikke se noget som helst alligevel. Og hvor ofte sidder du med sol lige på skærmen? Jeg gør det næsten aldrig, og vil så helst have den bedste skærm til normal brug - og her var jeg ikke et millisekund i tvivl om at jeg synes en mat skærm er bedst at se på.
Gravatar #13 - Softy
2. apr. 2007 13:35
Okay.... Det er alligevel til kæresten og hun er vist lidt ligeglad med skærmen.... er der nogen der ved om denne her stadig er til salg?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login