mboost-dp1

Ny Musikafspiller

Gå til bund
Gravatar #1 - Cloud02
30. maj 2007 13:56
Så er det endelig blevet min tur til at spørge jer newz.dk brugere til råds.

Min afspiller valgte i går at stå af, og jeg har prøve at få liv i den igen uden held. Det var en 20GB iRiver H320, som har været mig tro de sidste 3 år.

Jeg søger derfor et nyt medie der kan afspille musik. det eneste krav er, at det er plug-n-play, altså at der ikke skal bruges et 3.parts applikation til at overføre musik ind på den.

Samtidig forholder det sig sådan at jeg hader min mobil (LG chocolate kg800) og gerne så den erstattet, så jeg overvejer sådan set at få en mobil der kan spille musik og smartphone tam-tam (Nokia N95).

Den bliver brugt på ca. 2-3 timers transport om dagen, plus yderligere 1-2 timer i træningscentret. Der er mulighed for opladning under transport, og jeg er ikke en audiofil, brugte et par Sony hovedtelefoner til at tage udenpå. (se her)
Det gør herre nas i mine ører at have almindelige høretelefoner på :/

Har i nogen forslag til
1) om jeg skal beholde min telefon og købe en seperat afspiller ligesom før?
1.1) Hvilken afspiller anbefaler I så, i så fald?
2) købe en smartphone?
Gravatar #2 - holmen
30. maj 2007 14:03
Jeg ville tage købe en smartphone, især når du har den telefon som du har. Du skal muligvis have fat i en kortlæser for at undgå 3. parts software.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
30. maj 2007 14:50
Har du brug for en smartphone? Hvis ikke så køb en W880i med et 2gb M2 kort til, så er du godt kørende. Evt købe et par bluetooth stereo headset så du er fri for ledningerne..
Gravatar #4 - Cloud02
30. maj 2007 23:00
Som sådan har jeg ikke brug for en smartphone, men jeg er nu engang en gadget person :D
3. parts software som sådan er ikke et problem, men jeg gider virkelig ikke at sidde og konvertere osv. Drag and drop, det er noget vi kan lide.

Jeg tror jeg vil prøve at overleve indtil september uden musik under transport, og så købe en smartphone (n95 nok) når næste semester begynder.
Gravatar #5 - buch
31. maj 2007 07:25
Du fortryd ikke købet af en n95!

Dog vil jeg anbefale dig at du får lov at prøve mobilen fysisk(ikke en dummy model) inde i en fysisk forretningen. Nogen af sendingerne har en løs slider i højre side, men det er bestemt ikke alle sendingerne. Læs mere på www.mobildebat.dk under symbian der er "problemet" beskrevet mere grundigt.
Gravatar #6 - frostic
31. maj 2007 09:25
Køb da en iPod og vær' da ligeglad med iTunes! Det tager ikke meget længere tid, hvis du sætter dig lidt ind i det!
Gravatar #7 - Cloud02
31. maj 2007 09:50
Tro det eller lad vær, men jeg bryder mig ikke om iPod's clickwheel.
Gravatar #8 - MiniatureZeus
31. maj 2007 09:55
#7 Det er bare surt at købe en n95 og strømmen kun holder i 1 dag eller 2...
Gravatar #9 - buch
31. maj 2007 11:12
Af alle de mobiler jeg har haft gennem tiderne(og der er en del) har de allesammen maks holdt 2 dage, så det er nu helt fint for mig.

Det afhænger jo meget af ens forbrug, jeg kan godt finde på at høre musik fra morgen til eftermiddag, og så er der ikke mget strøm tilbage. Lader jeg derimod mmin N95 bare ligge, ja så holder den strøm flere dage.
Gravatar #10 - fidomuh
31. maj 2007 11:16

BLASPHEMER! HEATHEN! BURN! YOU MUST BURN! :P

Jeg har en Samsung Z5 som har ret god lydkvalitet, men UI'et er serioest lort.
Der er en weird touch pad ting paa fronten .. Naar det er koldt kan jeg kun klikke nedad .. Naar den ikek kan lide mig kan jeg kun klikke nedad ..

Lort.. Men super lyd og rigtig god frekvens gengivelse..

Personligt ville jeg nok tage en Creative Zen V ( eller lignende uden video )..
En iPod nano vil jeg kun anbefale hvis man iforvejen bruger iTunes.. Og ioevrigt kan lide designet..

Lydkvaliteten er lidt under min Samsung og Creative Zen V ( har ikke testet med andre saa ved ikke udover det )..

Tilgengaeld kan jeg garantere dig for at lyden i en Nano er bedre end lyden fra en Nokia N95...

Saa det kommer vel an paa hvad du vil bruge af hoeretelefoner samt hvor pernitten du er med kvaliteten :)
Gravatar #11 - MiniatureZeus
31. maj 2007 11:25
buch
Så har du godt nok mishandlet dem.. Tror aldrig jeg har haft en telefon som kun har holdt i 2 dage med normalt brug.
min p990 nu holder i min. 4 dage og WiFi er tændt omkring 6 timer om dagen og bluetooth altid...
Gravatar #12 - wizax
1. jun. 2007 09:27
#3/#4:
Jeg kan kun tilslutte mig valget af en SE Wxxx evt en Kxxx hvis den er mere tiltalende (er ca. samme indmad).

Har nu haft min K750i i 3 år, og den er klippe stabil :-) eneste minus ved den er joysticket, så få en af de modeller der har den anden slags controller stick...

Just my 2 cents
Gravatar #13 - Svindleren
3. jun. 2007 21:45
creative zen v eller en SE walkman tlf... så er du sikker på at få noget der dækker dine behov..

du nævner n95, drop den.. den er kun sej fordi den har navigation, som du så skal betale for. et godt kamera og et mega skod batteri :)
Gravatar #14 - Cloud02
5. jun. 2007 21:26
Jeg vil gerne sige mange tak for alle svarene.

Så vil jeg gerne oplyse at jeg rent faktisk har taget alle 3 forslag i #3 til mig. Foreløbig er jeg glad for mobilen, har ikke helt prøvet musik ordenligt endnu, men det virker solidt.
2Gb m2 er på vej, det samme er et par Sony bluetooth clip-hovedtelefoner.
Gravatar #15 - MiniatureZeus
6. jun. 2007 06:03
#14 Forresten så har jeg faktisk nogle udemærket samsung clip-on bluetooth stereo som du evt. kan købe..
Har kasse, manual og taske til dem..
Gravatar #16 - Cloud02
6. jun. 2007 08:00
Tak, men jeg foreløbig lige vente og se hvordan de dersens Sony er.
Gravatar #17 - MiniatureZeus
6. jun. 2007 08:25
Oki, helt fint, bare hvis du ville spare nogle penge :):)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login