mboost-dp1

K: Recovery Disk til Thinkpad T60

Gå til bund
Gravatar #1 - RasmusP
13. aug. 2007 11:55
Hej,
Jeg søger en recovery cd til min mors Thinkpad T60. Jeg gider ikke til at installer windows fra bunden. Det skal være dansk XP prof. Type nummeret er 2007, jeg kan ikke huske hvad modelnummeret er. Gerne noget billigere end de 200 kr + forsendelse de skal have hos laptops.dk . . .
Mvh. Rasmus
Gravatar #2 - Deternal
13. aug. 2007 12:29
Er harddisken død? Ellers kan du genskabe via rescue and recovery, der ligger jo et baseimage på sådan en.

Derudover: hvis du installerer fra bunden, kan du nøjes med at installere XP, software update, køre software update og reboote et par gange.

Kræver så selvfølgelig du har en linje til formålet.
Gravatar #3 - Knightmare
13. aug. 2007 12:38
Ellers plejer IBM være flinke til at sende en ny cd ud, hvis man mangler. Det kan dog tage op til 14 dage.
Gravatar #4 - JoP...
13. aug. 2007 13:01
Lenovo gør det da gratis:

Tlf: 70105150

Jeg ahr i hvert fald aldrig givet en krone for det ;o)
Gravatar #5 - JoP...
13. aug. 2007 13:01
Hov.. Havde overset #3...
Gravatar #6 - RasmusP
13. aug. 2007 13:18
Også hvis den er uden for garanti? (Jeg ved ikke om den er indenfor garantien eller ej). Predesktop partitionen (som den vidst heder) er fucket op -- desværre.

Hvis jeg geninstaller fra bunden kan jeg så genoprette recovery partitionen vha. rescue and recovery eller skal jeg have en recovery cd for det?
Gravatar #7 - Deternal
13. aug. 2007 13:30
#6: Ja, når du installerer rescue & recovery kan du lave et nyt image som base og boot delen bliver installeret.
Det eneste man skal være opmærksom på er at r&r nuker ens bootloader hvis man bruger sådan en.
Gravatar #8 - RasmusP
13. aug. 2007 13:39
#6,
Jeg har ingen ide om hvad en bootloader er -- men jeg gætter på at det er hvis man har flere OS'er installeret -- så det er nok ikke et problem.
Det eneste problem er, at hvis jeg skal installerer XP fra bunden, så vil jeg kunne lave et nyt image som kan bruges næste gang computeren er rodet så meget til, som kun mødre kan gøre det :-) Og det siger du så at jeg kan, korrekt?
Gravatar #9 - Deternal
13. aug. 2007 20:42
Jeps - kan du snildt - bare sørg for at installere software update programmet, så henter den de nyeste drivere, bios osv. osv. inkl. RnR.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login