mboost-dp1

K: Gammel computer

Gå til bund
Gravatar #1 - Denn
25. dec. 2005 18:21
Nu står farmand her og mangler en gammel spand af en computer.

Den skal bruges som router.

Max pris: 500kr.

Gerne i Århus området.
Gravatar #2 - buch
26. dec. 2005 01:31
hvad med en af de her routere, som er meget mere ?
strømbesparende
Gravatar #3 - amokk
26. dec. 2005 02:18
mere præcist denne:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=134800

Den kan både være router, switch, WLAN AP, webserver med PHP, printserver, webcamserver, FTP server osv. - PÅ SAMME TID!

(konkret er et det en linux baseret trådløs router med 2 USB2.0 porte, hvis funktionalitet kan ændres på ALLE måder, præcis som med en PC)
Gravatar #4 - Denn
26. dec. 2005 08:45
Jeg skal bruge den til at kører et Linux router system. Derfor har jeg ikke brug for en "normal" router, skal bare have en gammel pc til formålet.

Ved godt at en Net-router kan det samme, men det er bare ikke det jeg leder efter.
Gravatar #5 - brislingf
26. dec. 2005 20:13
Hvor i landet ????
Gravatar #6 - amokk
26. dec. 2005 21:56
#4 den asus router jeg henviser til, kører netop linux og du kan stort set smide det software på den som du har lyst til, hvis der ikke er plads, kan du bare sætte en USB HD til, som du opbevarer softwaren på...
Gravatar #7 - Denn
27. dec. 2005 12:26
#6 Korrekt, men vil gerne have en almindelig PC :)

#5 > Vi snakker over postsystemet.
Gravatar #8 - asger_ss
27. dec. 2005 13:29
har en gammel en til at stå:

500 mhz amd
350-400 mb sdram
geforce 2
25 gb hd
asus bundkort

ved godt at det ikke er meget information men hvis du er intereseret finder jeg gerne nogle mere præcise specs. bare sig til
Gravatar #9 - amokk
27. dec. 2005 15:53
#7 hvorfor?

Hvis du skal give et par hundrede for en gammel PC, og så et par netkort oven i, et WLAN kort, og en switch, så er du snart oppe på de 600 kr som asus routeren koster. Og så har du garanteret ikke USB med...

Det fede ved asus routeren er jo at den både er stabil og nem at sætte op (det meste er installeret på forhånd), samtidig med at den har masser af muligheder hvis man vil lege - og uanset om du får en gammel PC billigere, tvivler jeg på det er den tid værd, som det vil tage at sætte systemet op på den gamle PC i stedet for blot at betale lidt mere og få en asus router der virker out of box...
Gravatar #10 - BurningShadow
27. dec. 2005 22:17

Nu overvejer jeg selv at købe den du linker til, men har du overvejet at det muligvis ikke er prisen han har noget imod, men at han bare gerne vil "lege" lidt, og samtidigt kunne bruge det til noget fornuftigt?

Naturligvis ved jeg det ikke, men dét ville da være min motivation for at vælge en PC løsning.
Gravatar #11 - amokk
28. dec. 2005 01:59
#10 "bruge det til noget fornuftigt" - den forstår jeg ikke helt...

hvis han har tænkt sig at lave en linux server, som skal køre som router, kan jeg ikke rigtig se nogen fordele ved at vælge en PC løsning frem for denne box, medmindre man bare VIL bruge mere tid på at rode med tingene. men self. er det hans eget valg...

Jeg synes bare det er lækkert, at man stadig kan bruge den og gå på nettet igennem den, selv om man måske er kommet til at pille for meget i konfigurationen eller lign.

Hvis du derimod har en linux PC som router, og piller lidt for meget ved diverse ting, risikerer du at du ik kan komme online igen, før du har fået linux installationen op og køre...
Gravatar #12 - mR. GULEROD
3. jan. 2006 20:07
jeg har en amitech med 450 mhz, 256 mb ram og 12 gb hd.....
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login