mboost-dp1

Hjælp til valg af ultraportable

Gå til bund
Gravatar #1 - lars_he
20. okt. 2005 21:17
Hey folkens...

Så har jeg sgu brug for lidt hjælp. Jeg har kig på nogle forskellige ultraportables (eller thin-and-light's), men skulle lige høre, om nogen havde erfaringer eller bud, som kunne være til hjælp. De to jeg har kigget på er:

ASUS W5674AMP

Dell X1

Har også kigget lidt på mac, men er lidt hooked på, at opløsningen skal ramme mere end 1024x768 så længe vi er på de 12.1"...

Det vigtigste er egentlig, at den har nok RAM (helst 1024+) (har godt set, at Asus'en ikke kan), vægten (~1.5 kg) og at jeg kan køre fx Eclipse... Og så at skærmen ikke er større end 13"...

Gode ideer/erfaringer modtages med glæde! Andre forslag ligeså!

På forhånd tak for hjælpen...

/Lars
Gravatar #2 - Norton
21. okt. 2005 03:29
Damn den Asus er sød :) jeg har også en medion life note også 12.1" den kører fint men man kan godt mærke den er lav kvalitets dele og lakken bliver meget nemt ridset af :( Men den var billig lille og let!

8.000kr i en TDC butik.
Gravatar #3 - drbravo
21. okt. 2005 18:44
Hmm.. Personligt ville jeg købe en Lenovo. For eksempel:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=117165
Gravatar #4 - Norton
21. okt. 2005 19:16

Gns. batteri levetid: 7.5 time(r) Det var godt nok meget :D
Gravatar #5 - drbravo
21. okt. 2005 19:21
ja det lyder pænt vildt. Og med et ekstra batteri kan den holde 10 timer :o
Gravatar #6 - buch
21. okt. 2005 23:31
#3 med en Pentium M 1,4 er den jo heller ikke meget værd, man skal op i en 1,7 for at den også skal kunne holde hele næste år;)
Gravatar #7 - Norton
22. okt. 2005 00:07

Det kommer jo helt and på hvad den skal bruges til, vis den bare skal køre word og noget exel. Så behøver man ikke den vilde computer.
Gravatar #8 - lars_he
22. okt. 2005 09:28
#2 Asus'en skulle desværre også blive let ridset

#3 Den ER nice og de har suveræne batteritider... Men opløsningen... Er ikke høj nok til mig :)

Ellers havde jeg også valgt "IBM"... Iøvrigt en god pris ved laptops fremfor de andre :D
Gravatar #9 - KaW
23. okt. 2005 14:36
#6 >
Skal vi vædde? Skal han kunne køre eclipse og andre programmer er det mere end hvad han får brug for. Jeg har en 1.6 Pentium M som jeg nedclocker på Linux til 800 MHz og det går helt fint med alle applikationer. Og jeg mener Pentium M 1.4 i den nye serie er de strømbesparende der bruger langt mindre strøm end dem over 1.5 GHz.

Har du kigget på Zepto de har også en lille en, med en meget strømbesparende CPU, og mener også at den har plads til to batterier: Klik her for at se den (120SL)

God fornøjelse mht. valg :)

Update: Hvis du sammenligner priser så kig da også på PC-Direct.dk da de også sælger Zepto maskiner der kan det samme under de samme regler og betingelser bare under Zeptos pris.
Gravatar #10 - lars_he
24. okt. 2005 15:30
#9 Tak!

Jeg tror også godt jeg kunne klare mig med 1.1 (Dell'en) men når Asus'en ligger på 1.7 så...

Zepto'en ser fin ud og de tests jeg har læst ser også fornuftige ud... Meeeen opløsningen halter og jeg kunne ikke lige finde max ram..? Men ellers et fornuftigt bud..!

Nogen der har erfaringer med nogen af de nævnte eller andre bud hører jeg stadig MEGET gerne fra jer...

Tak for alle posts indtil nu...

/Lars
Gravatar #11 - peter_m
24. okt. 2005 18:18
#1 Jeg har fået en Dell Latitude D400 udleveret af arbejdet, og den har samme skærm som x1'eren - personligt ville jeg ikke køre højere opløsning end de 1024x768 - det bliver for småt for mig.

Min er med Centrino og 1,6 GHz og det er nu lækkert. D400'eren er præcis 2x cd-covers bred og 1½ 'dyb', hvilket er temmeligt lille. Den nye model - D410 er noget smallere - så jeg ville kigge på den, hvis du ikke _skal_ have en x1'er.

Kan varmt anbefale at smide en 1 GB klods i, så du lander på 1256 MB ram - der sidder 256 MB indbygget i chipsettet. Det virker! Hvis du er interesseret i lang batteritid, er 4200 rpm disken nok det bedste valg, men en upgrade til 5400 gør alligevel en forskel, men du mister lidt batt. tid..
Gravatar #12 - drbravo
24. okt. 2005 22:29

Er det ikke uendeligt, uendeligt lidt batteritid man mister i forhold til den kortere ventetid der kommer med en hurtigere harddisk?
Gravatar #13 - amokk
24. okt. 2005 22:34
#12 jo... 7200 rpm er det optimale (bortset fra prisen)

men man kan jo køben en hurdig disk løst og smide i, og så bruge den gamle som ekstern HD
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login