mboost-dp1
Hjælp! Leder efter spillet "The Pandora Directive"!
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Hej
jeg leder med lys og lygte efter spillet "The Pandora Directive", indeholdende 6 CD-ere. Spillet er fra 1996, og stammer fra det hedengangne firma Access Software.
Véd nogen her, hvorledes jeg får fat i dette spil, og til hvilken pris?
Mvh
Hustler
jeg leder med lys og lygte efter spillet "The Pandora Directive", indeholdende 6 CD-ere. Spillet er fra 1996, og stammer fra det hedengangne firma Access Software.
Véd nogen her, hvorledes jeg får fat i dette spil, og til hvilken pris?
Mvh
Hustler
#1 Håber du har en gammel computer med DOS!
Specielt dos-drivere til lydkort. Det virker ikke særlig godt i Windows!
Specielt dos-drivere til lydkort. Det virker ikke særlig godt i Windows!
#4 Jeg kan oplyse, at det heller ikke virker særlig godt i VMWare (Demo)
Jeg har ikke prøvet det på Virtual PC, men mon ikke det er det samme?
Jeg kan forestille mig, at det er et timingsproblem, men havde ikke held til at få sløvet den nok ned uden, at Windows brød sammen!... Kræver gammel computer!
Jeg har ikke prøvet det på Virtual PC, men mon ikke det er det samme?
Jeg kan forestille mig, at det er et timingsproblem, men havde ikke held til at få sløvet den nok ned uden, at Windows brød sammen!... Kræver gammel computer!
Jeg har 2 computere: een med Win 95, og een med XP. På XP-en har jeg installeret en dosbox + en frontend, som har gjort det muligt at spille gamle dos-spil. Det fungerer dog langtfra optimalt, da spillede sommetider fryser, ligesom grafikken sommetider går helt amok. Alligevel emuleres de gamle lydkort (SoundBlaster, Adlib etc) ganske fint - jeg har også et link til hjemmesiden med dosboxen, hvis nogle skulle være interesseret. Véd nogen af Jer om der er andre - og bedre - måder at kunne spille gamle dos-spil?
Mvh
Hustler
Mvh
Hustler
Der er noget der hedder VDMSound, der kan emulere lyden (op til SB16 så vidt jeg husker)... Lidt besværligt at få til at køre men virker sgu udemærket.
Man har dog stadig et hastighedsproblem hvis det er nogle MEGET gamle spil/programmer man skal køre!
Men skulle ha' et program der sløver en specifik process ned, og IKKE de andre :-/
"Under A Killing Moon" har jeg opgivet at få til at køre på min "normale" computer (2.6 GHz)
Det er den første i serien (Samme engine i alle 3 spil!)
Der er noget der hedder VDMSound, der kan emulere lyden (op til SB16 så vidt jeg husker)... Lidt besværligt at få til at køre men virker sgu udemærket.
Man har dog stadig et hastighedsproblem hvis det er nogle MEGET gamle spil/programmer man skal køre!
Men skulle ha' et program der sløver en specifik process ned, og IKKE de andre :-/
"Under A Killing Moon" har jeg opgivet at få til at køre på min "normale" computer (2.6 GHz)
Det er den første i serien (Samme engine i alle 3 spil!)
hvad man ikke gør i den gode sags tjeneste, sad lige og prøvede at finde nogle nolstagi-sider og fandt så denne kandidat til "grimme hjemmesider" eller hvad det nu var den tråd hed ;)
http://www.retro.f9.co.uk/platforms.htm
i min "quest for glory" (phun intended) har jeg fundet denne side
http://www.software-x.com/software/abandonware.htm...
der er en masse links til gamle spil og artikler bla denne :
"Warez, Abandonware, and the Software Industry" som er ganske interessant.
http://www.retro.f9.co.uk/platforms.htm
i min "quest for glory" (phun intended) har jeg fundet denne side
http://www.software-x.com/software/abandonware.htm...
der er en masse links til gamle spil og artikler bla denne :
"Warez, Abandonware, and the Software Industry" som er ganske interessant.
Forresten søger jeg også efter "Under a killing Moon" + CD nummer 3. til "Tex Murphy: Overseer". Jeg har selv originalen til Overseer, men den 3. CD har fået en mindre skramme, som gør, at spillet går død - midt i en konversation!
Kan nogen hjælpe med ovenstående, og til hvilken pris?
Mvh
Hustler
Kan nogen hjælpe med ovenstående, og til hvilken pris?
Mvh
Hustler
hustler: Jeg har det pågældende spil, eller har jeg smidt det ud.... hmm. Hvis jeg kan finde det, så er det dit (kvit og frit) - jeg giver lige besked.
mht. skrammer så kan du også prøve at brænde en kopi af cd'en... der er nogen gange det hjælper... eller kan du jo prøve med en "skipdoctor" (en dims der sliber cd'er fri for ridser - findes både med håndsving og batterier)...
og angående nostalagispil så skal I da ikke snydes for at kigge omkring www.the-underdogs.org
super side når det gælder den slags... og til dem man rent faktisk stadig kan købe er der ofte links til hvor!
/ZD
og angående nostalagispil så skal I da ikke snydes for at kigge omkring www.the-underdogs.org
super side når det gælder den slags... og til dem man rent faktisk stadig kan købe er der ofte links til hvor!
/ZD
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.