mboost-dp1

Har kik på en ny bærbar - men?

Gå til bund
Gravatar #1 - simonsweb
1. okt. 2007 11:39
Hejsa.

Jeg overvejer at købe denne Acer bærbar, da jeg synes den indeholder alt det den har brug for til mig, og tilgengæld er den også billig (for billig?).

Link:
http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?v...

Specs:
- AMD Turion 64 X2 mobilteknologi TL-60 / 2 GHz ( Dual-Core )
- 250 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm
- 2 GB (installeret) DDR II SDRAM ( 2 x 1 GB )
- Stereeohøjttalere, trådløs LAN-antenne, Bluetooth antenne
- Netværksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE 802.11g, Bluetooth 2.0 EDR
- DVD±RW (+R dobbeltlag) / DVD-RAM - integreret
- 17" TFT aktiv matriks 1440 x 900 ( WXGA+ ) - 24-bit (16,7 millioner farver)
- ATI Mobility Radeon HD 2400 XT - 256 M

Hvad siger i til dette? Er den værd at købe?

Med Venlig Hilsen
Simon Duun
Gravatar #2 - simonsweb
1. okt. 2007 11:40
og den koster, 7.427,78 kr. :-O
Gravatar #3 - tgr
1. okt. 2007 12:06
Please, for din egen skyld. Hold dig fra Acer!
Gravatar #4 - trylleklovn
1. okt. 2007 12:32
Det kommer vel an på hvad du skal bruge den til?
Den er jo åbenbart værd at købe for nogle mennesker, ellers var den nok ikke sat på markedet. Dit egentlige spørgsmål burde snarere gå på om du er en af de mennesker i målgruppen...
Gravatar #5 - Simonth
1. okt. 2007 12:37
#3 Heh.. ej.. Acer er da fint nok.. Min bærbar har kun lige været til reparation 3 gange i ialt ca. 12 uger.. :) Så så slemt er Acer nu heller ikke ;)
Nej, seriøst:

#1:
Jeg har ikke selv prøvet andre bærbare end den jeg har, som er en Acer Aspire, men af det jeg har læst både her på newz.dk, anmeldelser og andre forums, så tror jeg en bærbar af mærket HP eller Lenovo er bedre..
Men det kan også sagtens bare være at jeg har været uheldig, og at Acer er godt nok.

Men den bærbar du har kig på, ser fornuftig ud ang. specifikationerne. 2GB ram er passende til Vista, men harddisken(Fordi den kører med 5400 omdrejninger i minuttet) er måske for langsom, men hvis den er ligesom den harddisk jeg har i min(100GB 5400rpm) så er det fint nok til det meste.

Egenligt er prisen rimelig når der er 2GB ram, 250GB harddisk, 17" skærm,bluetooth, gigabit netkort og hurtig processor.
Jeg kan dog ikke lige sige noget om hvor godt grafikkortet er..

Eneste minus ved bærbaren er at det er en Acer, og derfor måske er noget skidt noget.. Men kan være der er nogle andre/flere der kan sige deres erfaringer med Acer bærbare.
Gravatar #6 - Simonth
2. okt. 2007 13:00
Jeg kiggede lige reklamer og fandt følgende bærbar i Bilka:

http://img219.imageshack.us/img219/3985/bilkaoz5.j...

Måske er den interessant for dig?
Den har næsten de samme specifikationer..
6999 kr. for en HP bærbar.
Gravatar #7 - amokk
2. okt. 2007 13:22
Er du sikker på du vil have en laptop med 17" skærm? En så stor maskine er klodset og tung at slæbe rundt på, og ikke let at sidde med på skøddet eller i sengen/sofaen.

Jeg kan se på billedet at det er en af de Acer-modeller hvor lydstik bl.a. er placeret foran på maskinen, sammen med afbryder til WLAN og BT - og det er PISSE IRRITERENDE, for hvis man sidder med den i skøddet og rammer WLAN knappen ryger nettet - og hvis man sætter ekstern lyd til, skal kablet hele vejen frem på maskinens forkant.

Alene dette ville gøre at jeg holdt mig fra maskinen.

Jeg kan i øvrigt se at tastaturet er udformet med et lamt layout, hvor home, end, delete osv er placeret ude til højre for enter og backspaces, således at man rammer disse når man vil trykke enter, fordi man er vant til at enter er den yderste kant af bogstavtastaturet.

Når jeg arbejder ved en maskine med et sådan layout, bliver jeg ret hurtigt sindssyg.
Gravatar #8 - amokk
2. okt. 2007 13:23
#6 den har samme åndssvage placering af stik til lyd - og samme lamme opbygning af tastatur...
Gravatar #9 - helsinghof
2. okt. 2007 14:03
Er det kun mig der ikke kan finde en skærm størrelse på den HP?

Acer stinker. Vi har haft 4 maskiner på arbejdet, og de tre af dem virkede ikke. Den 4. virker, men er ufattelig dårlig. NEVER, siger jeg bare...
Gravatar #10 - simonsweb
3. okt. 2007 06:53
Hmm... Tak for alle de hurtige respons :-).

Hmm ja, ang. lydstikket foran, har jeg også været lidt skeptisk ved dette, men jeg tror nu ikke det er noget der ville genere mig specielt.

Jeg har så hørt fra mange andre mennesker at acer skulle fungere rigtig fedt, og kender også en ven der har en acer bærbar, og den fungerer også helt perfekt - Så det er lidt svært at vurdere hvad der er rigtigt :D.

Og ja, en 17" skærm er måske lige i overkanten, men det betyder jo også at jeg ikke i realiteten behøver en ekstra skærm hvis jeg bare har den med på mit kontor!

En anden ting er:
Jeg har mit et Motu 8Pre Lydkort som gerne skulle fungere sammen med min bærbar, og jeg har så spurgt Motu om mit lydkort ville kunne fungere sammen med bærbaren, og det svar han har givet mig er:

"The 8Pre will work on any new laptop provided it's Firewire card features either a Texas Instrument or Lucent chipset."

Kan i se om min bærbar skulle have et firewire stik der er lavet af Texas Instruments eller Lucent chipset (hvis jeg har forstået det korrekt?.

Kan kun finde denne info om firewire stikket:
1 x IEEE 1394 port

http://www.acer.dk/acereuro/page9.do?sp=page4&...

Venlig Hilsen
Simon Duun
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login