mboost-dp1
dele til s775 (nyt / brugt)
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Står og skal til at samle dele sammen til en ny comp med s775.
her de dele jeg skal bruge (nyt som brugt)->
1. Intel 5-6XX (3.0->) 2MB cashe.
2. S775 board (OC. venligt) (AGP) (DDR1)
3. HDD (160GB->) 8MB buffer.
4. PSU (400W@26amp->) (helst 120mm)
5. ATI Silencer//Zalman VF700 "eller anden"
(skal også kunne køle ram på et X800pro)
Disse dele her skal jeg bruge for at færdiggøre mit nye setup, så har du/i noget af overnævnte, der skal sælges eller anbefale noget nyt af dette, så ser jeg det som en kæmpe hjælp, der jeg er lidt lost.
Hvorfor jeg ikke vælger board med PCI-E / DDR2, skyldes at jeg ikke har kronerne til det pt. og at mit nuværende gfx og ram snildt kan køre med et års tid endnu.
her de dele jeg skal bruge (nyt som brugt)->
1. Intel 5-6XX (3.0->) 2MB cashe.
2. S775 board (OC. venligt) (AGP) (DDR1)
3. HDD (160GB->) 8MB buffer.
4. PSU (400W@26amp->) (helst 120mm)
5. ATI Silencer//Zalman VF700 "eller anden"
(skal også kunne køle ram på et X800pro)
Disse dele her skal jeg bruge for at færdiggøre mit nye setup, så har du/i noget af overnævnte, der skal sælges eller anbefale noget nyt af dette, så ser jeg det som en kæmpe hjælp, der jeg er lidt lost.
Hvorfor jeg ikke vælger board med PCI-E / DDR2, skyldes at jeg ikke har kronerne til det pt. og at mit nuværende gfx og ram snildt kan køre med et års tid endnu.
jeg har ikke nogen af delene til salg, men jeg vil kraftigt anbefale dig at købe en Athlon 64 med Winchester, Venice eller San Diego kerne, den bruger meget mindre strøm, og er derfor meget nemmere at køle uden at det larmer som en jetjager.
en Athlon 64 3200+ til ca 1200 kr, og et MSI K8N Neo2 motherboard (AGP og DDR RAM) vil være et godt og billigt valg. - og er samtidig ret OC venligt
mht PSU har jeg en Chill Innovation CP400P rev.2
http://memos.dk/sbn/hardware2005/index11.php
og den giver godt nok kun 22A ved 12v men det burde være rigeligt til det meste, især når du tænker på hvor lidt strøm AMDs CPUer bruger.
mht gfx køler vil jeg anbefale en VF700 som er meget let at montere, ingenting siger ved 5v og køler bedre end ATI Silencer
http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg
en Athlon 64 3200+ til ca 1200 kr, og et MSI K8N Neo2 motherboard (AGP og DDR RAM) vil være et godt og billigt valg. - og er samtidig ret OC venligt
mht PSU har jeg en Chill Innovation CP400P rev.2
http://memos.dk/sbn/hardware2005/index11.php
og den giver godt nok kun 22A ved 12v men det burde være rigeligt til det meste, især når du tænker på hvor lidt strøm AMDs CPUer bruger.
mht gfx køler vil jeg anbefale en VF700 som er meget let at montere, ingenting siger ved 5v og køler bedre end ATI Silencer
http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg
#3 "jeg har prøvet amd64, og var ikke imponeret."
hvad var du ikke imponeret over? du kan være 100% sikker på at uanset hvad du bruger din computer til, så vil du få en hurtigere maskine for de samme penge ved at købe en AMD.
kig evt herinde, bare søg efter pentium 4 i nyhederne så vil du kunne se at der er ret meget dårlig omtale af denne - men ok det er dit valg
hvad var du ikke imponeret over? du kan være 100% sikker på at uanset hvad du bruger din computer til, så vil du få en hurtigere maskine for de samme penge ved at købe en AMD.
kig evt herinde, bare søg efter pentium 4 i nyhederne så vil du kunne se at der er ret meget dårlig omtale af denne - men ok det er dit valg
jeg har en 3.0 1mb 775 chip har siddet i en færdig samlet Dell, men blev skiftet ud til en større efter 1 uge :-]
den er sjov der står 3.4 Ghz på den men det er en 3.0'er
skriv evt til mig på Msn, [email protected]
den er sjov der står 3.4 Ghz på den men det er en 3.0'er
skriv evt til mig på Msn, [email protected]
har i øvrigt også et til salg hvis du skulle få lyst til PCI-e i stedet for AGP.
Gf6800 ( ikke gt ) Pci-E 256 mb som er lige så gammelt blev skiftet til et x850,
[email protected]
Gf6800 ( ikke gt ) Pci-E 256 mb som er lige så gammelt blev skiftet til et x850,
[email protected]
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Køb / Salg
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.