mboost-dp1

Anbefaling af bærbar

Gå til bund
Gravatar #1 - Gruesome
20. okt. 2004 13:16
Jeg skal ud og have købt en bærbar til min mor. Kravene er at den skal være fysisk forholdsvis holdbar, ikke blive for varm eller larme, batteritid er ikke så vigtigt. Der skal være omkring 256 - 512 MB RAM i og omkring 1 GHz CPU.

Ved ikke hvilke mærker man skal gå efter og hvilke man skal holde sig fra. Vi bor i Vejle / Fredericia området, og det ville også være rart at få anbefalet nogen steder det er værd at købe sådan en.
Gravatar #2 - hundeboll
20. okt. 2004 17:37
Kan anbefale en af disse:

Lille
Mellem
Stor

Mærket er SHGNote, men den er bygget på ASUS hardware. Købte en mellem til min søster og den var perfekt. Dvs. lille, hurtig og let. Det eneste minus jeg lige kunne komme på i den uge jeg havde, var knappen til at åbne skærmen med; den var lidt plastik agtig, hvilket virkede billigt. Men det var så også det eneste.

Held og lykke.

Edit: Bah! De links virkede ikke efter hensigten, men det er de tre første produkter jeg anbefaler. (SHGNote 14")
Gravatar #3 - The-Lone-Gunman
20. okt. 2004 17:54

Køb for guds skyld aldrig noget der er lavet af Medion.

Desuden kan jeg sige, af erfaring, at selvom det måske ser ud til at mærkevare computere er dyrer at købe, hvis man kigger på specs, så syntes jeg at prisen kommer igen i hvor gennemtænkt produktet er.

Altså, du får hvad du betaler for.

Følgende mærker har jeg ikke hørt dårligt om, når det kommer til kvalitet: ASUS, Acer, Fujitsu-Siemens, IBM og Toshiba.

Ohh ja, og køb det ikke i et supermarked, men hos en rigtig forhandler (herunder også netbutikker).

Jeg kan anbefale www.laptop4u.dk da jeg har oplevet utrolig god service, fra deres side af.
Gravatar #4 - Gruesome
20. okt. 2004 20:17

De ser rigtigt fine ud, og er nok de bedste jeg har set udover en lille Acer med næsten samme specs til en noget billigere pris.

Overvejer kraftigt at hun skal have sig en iBook. For det første er det en utrolig lækker maskine design mæssigt, og så tror jeg også at MacOSX vil passe godt til hende. Udover det har de lige uppet specsne på dem og nedsat prisen igen, så det er vidst ikke helt dårligt.
I såfald skal man så købe fra apple.com eller findes der andre forhandlere af iBooks i Danmark (som i kan læse er jeg ikke ligefrem vandt til at købe bærbare ;)).

Tak for linket, det vil jeg kigge lidt nærmere på.
Har selv en Acer Travelmate 350 som jeg købte brugt af en ven, og den er jeg utroligt glad for (efter jeg smed Windows ME ud og lagde Debian ind ;), men de andre mærker har jeg også kun hørt godt om.
Gravatar #5 - brislingf
29. okt. 2004 11:02
Det kan godt være du ikke har hørt dårligt om toshiba, men deres samarbejdspartnere (læs lokale værksted), er elendige til at reparere og fejlfinde, de fine bærbare.
Gravatar #6 - voss
29. okt. 2004 11:19
Acer er nok den mest dårlige bærbar man overhovedet kan købe
Der sker altid noget med dem og det er yderst sjældent at de kan holde i mere end 3 år!!!! Derfor koster de ikke en skid
Jeg har selv en IMB som iøvrigt er verdens bedste bærbar computer men den bliver nok for dyr!!!!
Prøv at finde en billig medion eller HP
Gravatar #7 - Gruesome
29. okt. 2004 11:26

Nu besider jeg selv en Acer Travelmate, og efter jeg skiftede den præinstallerede Windows ME ud med Debian har den kørt fortinneligt (batteriet begyndte endda at opføre sig normalt igen). Den larmer lidt, men det har nok mere noget at gøre med at den kunne trænge til en rensning. Det er heller ikke fordi jeg behandler den specielt varsomt, render rundt med den i en taske næsten hver dag uden nogen form for padding (ja... jeg ved det... :P) men ingen problemer ind til nu. 2 år gammel er den.

Jeg har næsten besluttet mig for det skal være en iBook. Synes ikke jeg har set noget der har været lige så lækkert til samme pris.
Gravatar #8 - amokk
29. okt. 2004 12:36
vil anbefale en dell, lækre maskiner, gode muligheder for at tilpasse og god service, og endda billigere end så mange andre...

uanset hvad, gå for guds skyld efter en maskine med Centrino mærket... Deres CPU bruger langt mindre strøm og arbejder langt hurtigere end andre CPUer ved samme frekvens.

Problemet med mang billige laptops er at det er en dekstop-udgave af fx. P4 eller Celeron der er sat i, og den sluger batteriet på no time, larmer og holder ikke så længe pga. den ekstra varme, som er svær at komme af med i et lille plastickabinet... så varme og larm hænger direkte sammen med batteritiden (varme er spildt strøm)

nu skriver du ikke noget om prisleje eller specielle funktioner, så jeg går ud fra at den helst ikke skal være for dyr, og ikke behøver noget vildt mht skærm og grafikkort...

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/fra...

husk at vælge 3 års ekstra service fra, så sparer du 2500...

Centrino (Pentium M 1.4GHz - Intel 855GME chipset - Intel WLAN)
512 MB PC2700 RAM
60 GB HD
8x DVD / 24x CD-RW COMBO

for 600 kr ekstra kan man få en skærm der kører 1400x1050, det kan være en god ting hvis man har mange ting kørende på én gang
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login