I skandalen om udlevering af fortrolige oplysninger fra Nets til Se og Hør, er det efterfølgende kommet frem, at også kundeservicemedarbejdere har adgang til sådan data og misbrugte adgangen. Nu viser det sig, at også en ekstern partner havde samme adgang. Det skriver Version 2.
Det drejer sig om firmaet Aditro, der var kundeservicepartner hos det daværende PBS, hvor de varetog en del af kundeservicen. For at kunne udføre opgaven gav PBS medarbejderne hos Adrito adgang til sine systemer.
PBS underviste herefter de ansatte hos Anditro i tre uger i systemerne, hvorefter der var frit slag. Ifølge en tidligere Adrito-ansat som Version2 har talt med, så kunne man med lidt øvelse hurtigt trække informationer ud på hvem man ville.
Hos Aditro påpegede nogle medarbejdere den ringe sikkerhed overfor PBS, men det blev ignoreret. eneste krav til de ansatte var en ren straffeattest og underskrivelse af en tavshedserklæring.
Aditro opererer i dag ikke længere i Danmark, hvorfor samarbejdet med Nets er stoppet.