mboost-dp1

xbox webserver købes

Gå til bund
Gravatar #1 - monokrom
30. maj 2004 07:37
Jeg ved ikke selv så meget om servere ol. Men ønsker at købe en xbox med en webserver installeret (må meget gerne kunne køre php, men ikke et krav)

Du kan kontakte mig på [email protected] eller 60129827
Gravatar #2 - monokrom
30. maj 2004 14:47
Hvis der ikke er nogle der har dette, søger jeg en der vil tjæne nogle håndøre på at installere det, på en maskine jeg så vil købe i butikken
Gravatar #3 - Wolly
31. maj 2004 08:26
Hvorfor skal det være en xbox??? En xbox koster ca. 1600 kroner (sidst jeg tjekkede) der ud over skal du give ca 500 for at få den moddet så du kan køre linux på den. Xbox'en bliver meget langsom når den køre linux, da den ikke har særlig meget ram.

For samme pris ( 2100.- ) kan du købe en normal computer der er 3-4 gange hurtigere og 100 gange nemmere at installere din webserver på!

Hvis du kender en eller anden du kan købe en gammel computer af, vil det blive mange gange nemmere, og meget billigere. Min server pt. er en 300 MHz og den kører sq fint nok, det vigtiste er at den har rigeligt ram.
Gravatar #4 - monokrom
31. maj 2004 08:29
Det har du ret i, men jeg synes nu det kunne være ret sejt.

Prisen er ikke alt afgørende
Gravatar #5 - amokk
31. maj 2004 10:31
køb en mini-itx PC og smid den i et tomt Xbox kabinet...

ej seriøst, du får ikke noget for pengene ved at købe xbox, hvis du skal bruge den som webserver. tænk på at Xbox har hurtigt grafikkort og DVD drev osv. som ikke bruges til noget i en webserver... til gengæld har den kun 64 MB RAM, hvilket et alt for lidt til en webserver der skal kunne trække nogenlunde belastning... dens 10 GB harddisk er heller ikke noget at råbe hurra af vel?
Gravatar #6 - Wolly
31. maj 2004 11:01
Da jeg købte min xbox var det for at bruge den til at se film på, og hvis jeg blev træt af det, ville jeg bruge den som server. Jeg har dog for længst droppet server ideen. Xbox'en er simpelthen for langsom. Der er ikke noget sjovt ved at have en webserver der er 30 sec. om at vise en almindelig html side!!!
Gravatar #7 - amokk
31. maj 2004 12:32
noget andet er: jeg tvivler på hvor brugbar den vil være for dig, som webserver, for hvis du ikke selv kan sætte det op, er det nok heller ikke lige til at ordne de problemer som altid opstår undervejs når man har en server kørende, samt evt. opdatere systemet med patches osv

så ville jeg nok anbefale en PC med windows server 2003 eller 2000, det er en del nemmere at sætte op...

selv har jeg sådan en her:

http://www.whatpc.co.uk/Products/Hardware/bigpic/1...

koster ca 2000 kr, så smed jeg en 300 GB HD i den, tog 256 MB RAM fra den stationære, et gammelt CDROM drev, og en Athlon 1700XP cpu som jeg havde liggende. Med windows server 2003 kører den skide godt, lidt dyrere end Xbox men meget bedre som server...

har så sat den til TV og anlæg, så den altid er klar til at spille film og mp3 på:

http://www.fucked-up.dk/mp3player/
Gravatar #8 - Wolly
31. maj 2004 17:27
Nu skal du lige huske på at Windows xp med windows server 2003 koster ca. 20k (ikke sikker på prisen, men mener det er der omkring)

Jeg ville foreslå en windows xp med apache, php og mysql. Det er gratis og lige så nemt at sætte op!
Gravatar #9 - amokk
31. maj 2004 23:58
"Windows xp med windows server 2003" den har jeg så ikke hørt om
Gravatar #10 - monokrom
1. jun. 2004 07:34
hvor kan man købe XCcube? Og kan den holde til at altid at være tændt?

Jeg tæmkte først på xboxen fordi den også ser lidt sej ud. Men man kan jo altid bygge den ind i noget fedt
Gravatar #11 - amokk
1. jun. 2004 10:04
her er en liste over de modeller der sælges i DK

og ja, min står tændt døgnet rundt uden problemer...

men vær lige opmærksom på at det eneste du får, er kabinettet, motherboard, og så lyd, grafik og netkort (onboard)

så du skal selv ud og købe CPU, RAM, harddisk og CDROM drev
Gravatar #12 - Wolly
1. jun. 2004 17:24
@amokk

LOL ja, der spaltede min hjerne vist! Det er efterhånden flere år siden jeg har haft med windows servere at gøre, så det må undskulde min uvidenhed... tror jeg.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login