mboost-dp1

Hjælp: IBM ThinkPad R40 vs R51 vs A31 vs T23

Gå til bund
Gravatar #1 - MiniatureZeus
8. aug. 2006 19:59
Hej går i lidt overværgelser over at købe en billig IBM til skolebrug og har set disse på DBA:

R40
IBM Thinkpad R40, Centrino 1,4 gHz, 768Mb, 35Gb, trådløst netværkskort, m.Win Xp, Office, pæn/velh., 2,6Kg, meget stille, evt.m.tilbehør, (nypr.9.000)

pris: ~4000kr

R51
1.6 GHz, 256 MB Ram, 40 GB harddisk,wireless, CD-RW/DVD-ROM, 56 Kbps Fax/Modem, Stereo Højtalere, 15" TFT Active Matrix. Fungerer perfekt

pris: 4000kr

T23
1,13 GHz, 256 MB Ram ,40GB 5400rpm HD, combo DVD/CDRW 14" XGA LCD, indbygget 10/100 ethernet, 2 x USB, alle porte og forbindelser, batteri og lader. Lækker og solid thinkpad. Incl fuld portreplikator med DVI out mm, og floppydrev, perfekt studiepc mm

pris: 3300kr

A31
IBM ThinkPad A31 Mobile P4 Intel SpeedStep Technology , 1.8 GHz, 512 MB Ram, 80 GB harddisk,15 inch TFT Active Matrix Colour Screen - DVD/CD-ROM drive 32MB ATI Mobility Radeon 7500 Video, Integrated 10/100 Ethernet Integrated 56K modem V.90 Wireless Network D-Link AirPlus DWL-650+ 22 Mbps PC Card Slots: 2 PCMCIA (PC-Card) slots Ports: 2x USB Ports 1x DB25 Parallel Port 1x DB9 Serial 1x VGA Monitor Port Audio: 1x Headphone Out / 1x Mic. In 1x S-Video Out Port 1x Docking Station Port, incl.: HI-SPEED 512 MB USB 2.0 Flash Drive, Headset med mikrofon/volume kontrol samt Bærbar taske

pris: 3800kr

Hvilken en skal jeg vælge? Skal bruge den primært til skolebrug på htx/medielinje hvor vi bruge PaintShopPro 10 og Office 11 og andre lign. programmer. Den skal umiddelbart ikke bruges til at spille på andet end de klassiske spil såsom Diablo 2, Worms 3 osv osv, Altså ikke særlig krævende spil.

Umiddelbart ville jeg selv vælge R40 pga den gode batteri tid ellers ikke sikker og har ik ret meget viden omkring emnet... :)

På forhånd tak, Daniel Bahn
Gravatar #2 - themuss
8. aug. 2006 22:21
Den der T23 bliver hjernedødt varm... 1ghz-udgaven er MEGET koldere.

Jeg ville nok brænde 7-9K af og købe en helt ny T-model fra eksempelvis *host* laptops.dk *host*

Køb "altid" en T-model, hvis pengene rækker.
Gravatar #3 - MiniatureZeus
9. aug. 2006 06:12
Altså vil helst kun bruge de der 4000 maks men er der ellers andre gode studiebærbare jeg kan bruge?
Gravatar #4 - svappe
9. aug. 2006 07:53
Jeg ville til at state med gøre op med mig selv om det rent faktisk var en studie PC jeg skulle bruge og ikke en all round PC.

Er det en studie pc skal den være så lille og let som muligt. Dvs. ingengrund til at have cdrom drev, diskette drev etc i den. Inden grund til at have meget over 1Ghz, 512MB ram til office. Grafik kort er der heller ikke det store behov for..
Hvis du så beslutter dig for at det skal være en studie pc, så kig på en ny pc i stedet... Du kan sagtens finde en til den pris, der har 1+1 års garanti.

Hvis du derimod faktisk vil have en all round pc, så gå igang med at spare op og køb noget i stil med hvad themuss anbefaler...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login