mboost-dp1

Advarsel mod www.primetech.dk


Gå til bund
Gravatar #1 - Dujo
28. apr. 2006 22:00
Hej.

Mit navn er Søren, på internettet går jeg under navnet ”Dujo”. Jeg er 21 år gammel og ihærdig gamer. Omkring jul stod min gamle PC af og jeg gik på udkig efter en ny. Jeg brugte www.edbpriser.dk som min søgemaskine og fandt hurtigt et par gode sites, troede jeg. Efter at have betalt for en PC som ikke kunne leveres inden nytår, faldt jeg over siden www.primetech.dk . De havde en ”gameline” PC, hvor man alligevel havde mulighed for at skifte dele ud. Jeg ringede straks til dem og fik bekræftelse på at denne PC jeg havde valgt kunne leveres inden jul, så langt så godt. Allerede da jeg fik den, var der lidt småproblemer med internettet og med at hente programmer fra nettet, selvom det var lovlige og programmer som man skal have for at kunne bruge fx internet explorer. Jeg slå det hen og fandt en vej uden om. I løbet af de første 2-3 måneder får jeg flere fejlmeddelelser, men når aldrig at læse dem da de forsvinder lige så hurtigt som de kommer frem. Pludselig har den problemer med at starte op, jeg bruger ofte 2 timer bare på at få den ind i Windows. Det næste der sker, er at den ikke vil starte op, overhovedet. Jeg kontakter flere af mine venner der har mere forstand på computere end mig. En foreslog at jeg skal prøve med en helt nyt harddisk, jeg køber en til 1200 kr. Den virker fint i 1 dag og jeg får samme fejlmeddelelse, computer vil ikke gå ind i Windows. Jeg ringer til Primetech Support, og får svaret: Det lyder som styresystemet, send den her over.
Samme aften sender jeg computeren af sted, fredag d. 31 marts. Dette var min første fejl. Der går en uge, uden at jeg hører noget fra Primetech. Jeg sender dem en mail onsdag d. 5. april, hvor jeg ganske enkelt spørger hvornår kan jeg forvente at få min computer igen. Svaret var: ”Lige nu er der op til 2 ugers reparations tid.” Det kan jeg så accepterer, da jeg så kun skulle undvære min computer en lille uges tid. Jeg går og venter spændt, men intet sker. Det bliver påskeferien, som ellers var en oplagt mulighed for seriøst gaming, og stadig intet. Jeg får ikke så meget som en mail fra dem. Tirsdag d. 18 april ringer jeg til deres support linje og spørger igen, hvornår er min computer klar? Svaret lyder: ”Det er ret travlt for tiden og jeg kan ikke sige dig hvornår.” Her laver jeg fejl nr.2 og gør ikke mere ved det. Ugen går, der sker igen intet. Mandag d. 2 april, ringer jeg igen. Får en ny mand i røret, som lover mig at se på min computer om tirsdagen. Jeg bliver glad, endelig sker der noget. Onsdag d. 26 april ringer jeg for at høre om den er blevet færdig. Jeg får igen en ny person i røret, som fortæller mig at min computer stadig befinder si imd5Hts21Ag hos dem og at han ikke kan se om der er blevet gjort noget ved den. Jeg understreger overfor ham at det er meget vigtigt at jeg får min computer inden weekenden, da jeg skulle bruge den til noget ret vigtigt. Han kan godt se mit problem og skriver en seddel om at den skal være færdig inden weekenden. Jeg regner med at jeg får den torsdag eller fredag. Da jeg ikke har hørt noget torsdag, ringer jeg fredag morgen til deres support linje og får heldigvis samme person i røret som om onsdagen. Han kan fortælle mig at der stadig ikke er blevet set på min PC og at han ikke kan garanter mig at de får set på den i løbet af dagen. Jeg brokker mig naturligvis, da den nu har stået 4 uger i deres værksted uden de så meget som har rørt den. Halv desperat begynder jeg at skælde ud og kræver den lavet i dag. Han siger at jeg skal snakke med salgsafdelingen, jeg ringer op og får en uheldig sekretær i røret. Jeg skælder ud igen og hun siger at hun desværre ikke kan hjælpe mig, men at hun får en til at ringe mig op hurtigst muligt. På nuværende tidspunkt er kl. 11. Jeg siger ok og giver hende mit nr. Der går en time, jeg ringer igen og får samme sekretær i røret, ham jeg skal snakke med er stadig optaget og han nok skal ringe mig op hurtigst muligt, jeg giver hende mit nr. igen. Der går endnu en time og intet sker. Jeg ringer igen og får samme svar, jeg giver hende mit nr. igen, tredje gang er lykkens gang. Der går ca. en halv time inden jeg bliver ringet op. Jeg forklarer hvad der er sket og han undskylder mange gange. Han prøver at komme med undskyldninger, men indser hurtigt at de har lavet en kæmpe brøler. Han lover mig at gøre noget ved situationen og de vil ringe tilbage til mig kl. 16, når deres support lukker. Nu er kl. 13.25 og jeg venter med længsel efter den opringning. De ringer og siger at min computer virker som den skal. Dette tog dem altså under 2 timer, hvoraf han brugte 40 minutter på kun at genstarte den om og om igen, at lave min computer, som havde stået i 4 uger uden at blive set på. Jeg får min computer i morgen, lørdag d. 29 april, hvilket jeg glæder mig til. Og som en af dem sagde: ”Så sender vi den med lørdag express, uden det koster dig noget.” Tak, skal i have for det.

Jeg skriver dette for at advarer andre om at købe hos Primetech.dk, fordi jeg vil ikke lade andre udsættes for det samme som jeg har været igennem. Det skal siges at Primetech deler værksted med www.edbgiganten.dk så der skal man også lige være ekstra forsigtig med at købe varer. Fordi, gud forbyde det, de skulle gå i stykker, tager de lang tid om at reparer dem. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange reparationer de må have, hvis det kan tage dem 4 uger at lave 1 PC, stakkels de mennesker og virksomheder der ligger deres computer og andre varer i Primetech og edbgiganten’s hænder. Enten sælger de en masse defekte varer, eller så er de virkelig langsomme til at reparer ting. Derfor, advarer jeg nu jer imod disse 2 virksomheder. De har åbenlyst ingen sans for kundepleje eller god kundeservice. Jeg er sur og bitter over at jeg valgte www.primetech.dk som leverandør af min computer, og hvis jeg kan stoppe bare 1 af jer fra at bruge penge hos dem, så er mit job gjort.

Tak for jeres tid.

Søren / Dujo.
Gravatar #2 - Azuria
28. apr. 2006 22:48
For at være ærlig...
du må gerne inddele det lidt mere...
ikke mange der gider læse den klump tekst...
Det er en om'er ;)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login